Gå til innhold

Odisis verden


Gjest odisi73

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får nesten lyst på hund når jeg ser alle disse søte hundebildene :ler:

Jeg tenkte akkurat det samme når jeg så de. Eller. Jeg vet at jeg vil ha hund, men jeg vil ha alle de der. Og noen til. :)

Jeg har bare mer og mer lyst på drivhus altså, er helt syk etter å komme i gang med å dyrke MASSEVIS av skikkelig tomater! :grine:

Mamma dyrker masse tomater utenfor drivhus. Det står en plante i hjørnet på terrassen intil veggen der det er mye sol, og litt i ly for vinden. På en sånn liten plante pleier hun å få 200-300 tomater. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte akkurat det samme når jeg så de. Eller. Jeg vet at jeg vil ha hund, men jeg vil ha alle de der. Og noen til. :)

Mamma dyrker masse tomater utenfor drivhus. Det står en plante i hjørnet på terrassen intil veggen der det er mye sol, og litt i ly for vinden. På en sånn liten plante pleier hun å få 200-300 tomater. :jepp:

Virkelig?!!! Smaker de godt også? :) Det går bare ikke her altså ... Har prøvd i flere år :sukk: Men, de blir aldri skikkelig modne, kun noen få kanskje. Men, er jo mulig jeg gjør noe feil da :klo: Har egentlig gitt det helt opp nå ... og håper jeg får meg drivhus, men det føles ikke helt som sommer uten tomatbukser på gang her :ler:

Og jeg som går og drømmer om å lage opp masse, masse tomatsaus og soltørkede (ovnstørkede) tomater for hele året! Det er virkelig den store drømmen! :rodmer:

Mulig jeg rett og slett må gå for en billig mellomløsning ... for de drivhusene jeg liker er jo selvfølgelig knalldyre :roll:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa, de smaker (og lukter) kjempegodt. Det er sånne cherrytomater av noe slag da. Hadde en plante et år jeg og, og da sluttet jeg å telle når jeg var på rundt 250, men planta var jo bitteliten. Måtte ta med tomater på jobb og sånn, for det ble for mye :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh det høres jo helt vidunderlig ut!!!!!!!!!! :hoppe: Sår hun fra frø selv, eller kjøper hun sånne små planter på våren? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt usikker.. tror hun kjøper sånne små. gjorde hvertfall jeg. en liten kvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig glad i cherrytomater - kunne spist det til hvert eneste måltid :ler:

Jeg og. Jeg spiser det som snacks når jeg er fysen og sånn på sommern. I stedenfor sjokolade. Dulcita er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sådd fra frø for det meste, og det blir store og flotte planter, men lite tomater og lite modent :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og. Jeg spiser det som snacks når jeg er fysen og sånn på sommern. I stedenfor sjokolade. Dulcita er best!

Ja, jeg også - klarer ikke å la de ligge :ler: De er også veeeeeeldig gode til å lage sånne litt myke soltørkede tomater av, i stekeovnen, sammen med rosmarin, salt og hvitløk :rodmer: Knallgodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Jeg er ikke så glad i tomater jeg,men har det alltid med til middag og salat,peller de bare vekk fra tallerkenen.

Til gjengjeld er jeg gal etter paprika av alle slaghappy.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...