Rumle Skrevet 28. mai 2012 #1781 Del Skrevet 28. mai 2012 Litt blomster til bordet også! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. mai 2012 #1782 Del Skrevet 28. mai 2012 Hvordan har blomstene dine hjemme klart seg i varmen da, odisi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 28. mai 2012 #1783 Del Skrevet 28. mai 2012 Jeg kommer sporenstreks - men må være i kasernen før tappenstrek! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. mai 2012 #1784 Del Skrevet 28. mai 2012 Tappenstrek? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 28. mai 2012 #1785 Del Skrevet 28. mai 2012 Hvis jeg ikke husker helt feil, er tappenstrek rosignal i leiren. Men når jeg tenker meg om, er jeg jo ikke militær, så jeg kan blive til det er slutt på vinen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 28. mai 2012 #1786 Del Skrevet 28. mai 2012 Tapto er vel rosignal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 28. mai 2012 #1787 Del Skrevet 28. mai 2012 Jeg måtte slå det opp for sikkerhed skyld. Vi har rett begge to - bortsett fra at det skrives tattoo, og ikke tapto: Tappenstrek (av ty. Zapfenstreich) er et hornsignal, tradisjonelt brukt i militære forlegninger, som blir spilt på signalhorn eller trompet 15 minutter før forlegningen skal falle til ro, og lyset slukkes. Ordet kommer fra det tyske Zapfenstreich, som betyr «å sette (slå) tappen i øl- eller vintønna», direkte oversatt altså «tappslag». Signalet betyr at man skal begi seg til forlegningen, eller forberede seg på å falle til ro. I henhold til tradisjonen vil man blåse det endelige rosignalet femten minutter etter tappenstrek. Det tilsvarende hornsignal betegnes i Storbritannia som Tattoo, i USA som Call to Quarters. Tappenstrek spilles hver kveld kl 2145 foran Det Kongelige Norske Slott av en av hornblåserne i Hans Majestet Kongens Garde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest + Carnage + Skrevet 28. mai 2012 #1788 Del Skrevet 28. mai 2012 Odisi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 28. mai 2012 #1789 Del Skrevet 28. mai 2012 (endret) Det heter tapto på svensk wiki ser jeg. Jeg er oppvokst med at det heter tapto. Taptoen er såååå fin. Det er en tekst til den og: Dagen dør. Skumring rår, over skog, over land, over hav. Alt er ro, hvil kun trygt, Gud er nær. (jeg pleier å bytte ut Gud med Du) Fant ut at det heter tapto i speideren. En international speidersang. (http://www.speiderbasen.no/vis/?id=211) Og revelje da. Minner til leir i barndommen Endret 28. mai 2012 av Mynona-83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 28. mai 2012 #1790 Del Skrevet 28. mai 2012 I stand corrected, my dear! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LightBulb Skrevet 28. mai 2012 #1791 Del Skrevet 28. mai 2012 odisi! var på vei inn her på leting etter deg og ser du har oppdatert. Har savnet deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 28. mai 2012 #1792 Del Skrevet 28. mai 2012 Hei Light! Koselig å se deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 29. mai 2012 #1793 Del Skrevet 29. mai 2012 Tidlig morgenhilsen fra meg til deg Odi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surrehodet Skrevet 29. mai 2012 #1794 Del Skrevet 29. mai 2012 Det ser ut til at Valmuene overlevde flytting, tiltross for at det så svart ut en stund. Jordbærplantene blomstrer Og sneglene skal ikke vinne krigen om hagen iår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 29. mai 2012 #1795 Del Skrevet 29. mai 2012 Bra du er tilbake frøken Odisi! 43 grader og ingen vind hadde vært smeltet Rofl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 29. mai 2012 #1796 Del Skrevet 29. mai 2012 Hei på dere så fint å se så mange som leser innom når jeg er borte Noen har til og med skiftet både avatar og navn Nå skal jeg ut å så mååååååååååååååååå jeg gjøre hagearbeide og klippe plen og luke tror jeg. Det dukker opp så mye ugress bare du er borte noen dager og sneglene har spist på Kubjella mi og den spesielle blå Valmuen min i kveld blir det morderjakt,skulle vært like blodtørstig som Surre er Solen skinner men det er ikke like varmt som i sist uke,og det er jo bra for da blir det gjort litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 29. mai 2012 #1797 Del Skrevet 29. mai 2012 Det må være de beste og friskeste forsyningene jeg har smakt på lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 29. mai 2012 #1798 Del Skrevet 29. mai 2012 Wow,har du begynnt med natterangling Hoppe,du må spare på energien din til alle hoppetautimene dine Har savnet deg også Light håper alt står bra til der oppe langs kysten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 29. mai 2012 #1799 Del Skrevet 29. mai 2012 Jupp,- og jeg rangler ennå. Jeg så forresten noen vidunderlige BLÅ (antagelig kunstig fremkalt) orkideer på REMA1000 forleden dag. De var underlig vakre. Skjeldent å se rene blåfargede blomster i handelen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannee Skrevet 29. mai 2012 #1800 Del Skrevet 29. mai 2012 Har du det bra, Hannee? Går det bra med eksamensforberedelsene? Har fått lest mer nå, så tror denne eksamenen går bedre enn den forrige Hvordan har kjære Rumlingen det? Hei alle mine kjære vinelskere,matelskere,blomsterelskere og dyreelskende venner Først må jeg si at det varmer mitt hjerte å se hvor savnet jeg har vært Men jeg har rett og slett vært på hytten og der har jeg ikke dekning. Det er klart jeg skulle skrevet at jeg skulle på hytten så enkelte hadde sluppet å bekymre seg Jeg har det helt fint og har kost meg masse. Vi har badet i elva(Lyngna) og hatt bål hver kveld med god mat på grillen. Er litt småredd på hytten for det er så mye hoggorm og vi har sett det hver dag,små hoggormunger også,og det skal være et godt hoggorm år i år Ellers har rådyra spist blomstene mine her oppe i år også så nå gir jeg opp og plante mer her på en stund. Det har vært knallvær og 43 grader i solen og ikke ett eneste vindpust Håper det har gått bra med eksamener for de som har hatt det og at dere er ute i solen og nyter det. Nå skal jeg ut i hagen og lakke ferdig en trapp så snakkes vi senere Åh, så godt å høre kjære Odisisien! Vi blir så avhengige av ditt skjønne vesen her inne vet du! Når jeg blir større vil jeg ha hytte altså! Men først hus, også hytte, også en bil og. Bil før hytte. Pass deg for huggorm!! Gå med støvler! Veldig godt å ha deg tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå