Gjest barabbas Skrevet 28. desember 2003 #1 Skrevet 28. desember 2003 (Er det lov for pojker å delta her?....) Jeg har en ordentlig fin greie på gang med ei jente nå. Har riktignok bare møtt henne 3 ganger, men love er definitivt in the air. I dag fikk jeg innbydelse til 30-årslag for en kompis 10. januar. Det er da fristende å spørre om hun vil være med. Men, da dukker det jo opp noen klassiske problemstillinger : For det første vil det innebære at hun treffer mine foreldre, da dette er 15 mil unna, og overnatting da vil skje der. Litt mindre viktig, er at jeg introduserer henne for (noen av) mine venner. Jeg har glemt hvordan "tidsepokene" forløp sist gang temaet var aktuelt, så jeg rådfører meg derfor med publiken. Innspill mottas med takk :-) Noe sier meg at det er noget tidlig å gå til dette skritt. På den annen side virker vi ganske "dedikerte" allerede, så det føles heller ikke så gæærnt. Ser henne ikke igjen før 3/1, da hun er bortreist på juleferie. M.a.o., vil jeg ikke ha vært sammen med henne mer enn 5-6 ganger før vi evt. drar sammen til venner og familie. Jeg er 29, hun 32 Håper noen har synspunkt på saken. Bør kanskje styre skuta på egen hånd, men ønsker ikke å tråkke i salaten her, så jeg velger den trygge løsningen og rådfører meg med "dere"
Gjest Brunhilde Skrevet 28. desember 2003 #2 Skrevet 28. desember 2003 Kan du ikke bare spørre henne hva hun mener? Om hun har lyst til å bli med? du kan jo presentere henne som en venninne - ikke nødvendigvis som kvinnen i ditt liv? Spør henne du, tror jeg ville satt pris på det!
Gjest barabbas Skrevet 28. desember 2003 #3 Skrevet 28. desember 2003 Joda, jeg får spørre henne. Tatt i betraktning det tidlige stadium i forholdet, tenkte jeg at hun kanskje ville føle seg forpliktet til å bli med, selv om hun egentlig synes det var litt drøyt. Hvis du skjønner hva jeg mener. Men i bunn og grunn er vel (god) kommunikasjon løsningen på mye rart, så man behøver vel ikke gjøre det mer komplisert enn det nødvendigvis er
Gjest Brunhilde Skrevet 28. desember 2003 #4 Skrevet 28. desember 2003 Forstår godt dilemmaet ditt! Men tenk om hun blir litt småskuffet over å ikke bli spurt? Du får prøve å spør så hun IKKE føler seg forpliktet - men hvor enkelt DET er, nei det vet ikke jeg! Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2003 #6 Skrevet 28. desember 2003 Synes godt du kan spørre. Et 30-års lag til en kompis er jo ikke en så veldig formell happening. Hadde nølt mer hvis det var snakk om bestemors 80-års dag med hele slekta til stede. Du kan jo bare si at det hadde vært veldig hyggelig om hun ville være med, men at du har forståelse for det hvis hun synes det er for tidlig og introduseres for venner og slekt.
Pusekatt Skrevet 28. desember 2003 #7 Skrevet 28. desember 2003 Spør henne dersom det føles naturlig for deg! Dersom hun synes det er for tidlig (husk å nevne overnatting hos foreldre!), vil hun nok finne på en mer eller mindre plausibel unnskyldning for å ikke kunne bli med, evt si at hun synes det er litt vel tidlig. Da mannen min og jeg møttes, inviterte jeg ham til å bli med i 20-års-dagen til forloveden til lillebroren min etter å ha kjent hverandre i kun to uker Husker jeg introduserte ham til broren min som 'en han risikerte å treffe ganske mange flere ganger' 8) Nå, drøyt halvannet år senere, er vi lykkelig gift!!! Håper det løser seg, lykke til videre med datingen!
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2003 #8 Skrevet 30. desember 2003 Som kvinne selv hadde jeg nok villet vert noe reservert mot og treffe foreldre/fam etter så få møter. Det vil si at jeg måtte overnatte der om jeg takket ja til innbydelsen. Jeg synes det er"alvor" når man beg.å innvolvere famiien i et forhold. Jeg villet sett hvilke forhold vi fikk før jeg tok det skrittet. Man er kansje noe reservert og genert ved første møte også. Tror jeg skulle være svett om det skulle skjedd i et 30 årslag med hele hurven. Tror hun må avgjøre dette selv. Noen er jo tøffere enn andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå