Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et ungt par som bor sammen i en 50 kvm leilighet. Har bodd sammen i ca. 2 år og har det generelt bra sammen. Men økonomien vår har aldri vært topptopp... Heller nærmere dårlig enn god. I starten var det jeg som fikk inntekt og ikke han, men en kort periode (2-3 mnd) jobbet han og fikk skikkelig bra lønn. Det varte jo dessverre i bare noen mnd før han måtte slutte. (flytting etc.)

Nå er det bare han som får inntekt, ikke jeg. Jeg har problemer med å få meg jobb, har vært på utallige intervjuer osv. Kan ha mye å gjøre med det ene lille problemet jeg har. Vil ikke nevne det, men det er altså da vanskeligere for meg å få jobb. Er ikke noe sosialangst eller noe, så egentlig burde det ikke vært noe problem for jobbene å ansette meg, men de skjønner ikke helt tilstanden min da... Whatever.

Jeg har nå siden august eller noe, søkt om aap. Fikk nylig avslag.. utrolig nok. Jeg har SÅ mange grunner til å ha rett i å motta aap og likevel måtte de avslå det. For det første er NAV utrolig treigt! Og for det andre så er de teite. Alt tar langt tid med Nav. ALt er bare tull med nav. Utifra min erfaring ihvertfall. Skal nå sende et klagebrev. Jeg trenger virkelig de pengene!

Jeg må ha penger til å ta lappen

Penger til å ta eksamen på nytt i ètt fag

Penger til å pendle mellom skole i Oslo og her hvor jeg bor (skal begynne å studere på høyskole til høsten) og veien mellom her hvor jeg bor og Oslo er ca. 1 t og 30 min. Koster jo å ta tog etc.

Penger til å ta eksamen! koster visst litt.

Og penger til å pendle mellom den skolen som jeg gikk på før og her hvor jeg bor, for å ta noen undervisningstimer før jeg tar eksamen.

Jeg kan ikke leve på min kjæreste. Han tjener jo ikke så mye heller, og det er mye annet vi må ut med også. Jeg må få kommet igang med livet mitt... Jeg må få tatt lappen og eksamen i det ene faget, så jeg kommer meg inn på høyskole.

Hva annet kan jeg gjøre? Føler meg så hjelpesløs. Jeg har ikke shoppet siden sommerferien. Er veldig glad i klær og det der. Så er veldig frustrerende for meg... Vi mangler også sofa og salongbord, ettersom vi måtte kaste vår gamle sofa som ble ødelagt. Men vi må spare, spare spare... kan ikke bruke mastercardet hele tiden heller, for da klarer vi ikke å betale alt på en gang tilbake.

Noen som vet om andre muligheter bare sånn midertidlig? Andre måter å få støtte i økonomien eller mulige jobber som jeg lett får osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må ha penger til å ta lappen

Det er desverre ikke statens oppgave og sørge for at du har førerkortet. Førekortet er et privilegium, ikke en rettighet!

Jeg har ikke shoppet siden sommerferien.

Nei, har man det vanskelig økonomisk kan man faktisk ikke shoppe, slik er det bare. Har ikke kjøpt meg et nytt plagg siden julen 2010 jeg!

Vi mangler også sofa og salongbord, ettersom vi måtte kaste vår gamle sofa som ble ødelagt. Men vi må spare, spare spare...

Dette får du kastet etter deg på finn, og har man dårlig råd tar man til takke med brukt til man har klart å spare opp til noe nytt.

• Liker 11
Skrevet

Er ikke telefonsalgjobber ganske lette å få? Iallefall har det florert av slike annonser når jeg har søkt etter jobber..

• Liker 1
Skrevet

Ettersom du fikk avslag på AAP, så fyller du ikke vilkårene. Uansett hvor mange gode grunner du har selv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har studielån, betalte lappen selv og har møbler jeg har fått gratis av folk som skulle kaste dem.

Så, hvorfor skal du behandles annerledes?

• Liker 5
Skrevet

Idiotiske svar.

Skrevet

Skal du gå på skole har du lånekassa. Det er hverdagen for de fleste studenter.... Og en ekstrajobb ved sidenav evnt.

Lappen er ikke noen man får støtte fra staten til.

Møbler: Finn.no og under gis bort. Masse kurante ting der til man får råd til å kjøpe seg noe selv.

Shopping: Tja, får ønske deg gavekort på nærmeste kjøpesenter til bursdag og jul. Får ikke støtte til det.

Har du ingen inntekt og ikke rett på noe fra nav så får du søke om sosialstønad da. Denne mister du når du blir student regner jeg med da lånekassen er alternativet da.

• Liker 2
Skrevet

Shopping er ikke en menneskerett. Selv om mange later til å tro det.

Lappen betalte jeg med sårt oppsparte konfirmasjonspenger. Og du vil ha den gratis??

Skal du studere for fullt, må du søke Lånekassen om lån, slik de fleste andre gjør.

Det må vel finnes en jobb som kan duge som inntektskilde? Servitør, renhold etc?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...