Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en kjæreste som er veldig, veldig pen. Og jeg sier det ikke for å skryte, men fordi jeg merker at dette blir et stadig større problem for meg. Selv er jeg ganske ordinær i utseendet, men jeg merker at jeg aldri slapper helt av når jeg er sammen med ham. Etter to år har han aldri sett meg uten sminke :o Jeg står opp tidlig om morgenen hvis jeg har sovet over, og fikser sminken/ordner håret. Jeg føler at jeg alltid må gjøre mitt ytterste for å se bra ut, er livredd for å miste ham, og føler meg ofte veldig underlegen. Jeg ser at han nyter oppmerksomheten han får fra andre jenter, og han har en veldig naturlig flørtende tone overfor alle. Utseendet hans har gjort ham veldig selvsikker, og han er alltid et midtpunkt i alle forsamlinger.

Selv føler jeg meg så innmari liten :( Alle jeg møter snakker bare om hvor flott kjæresten min er, og at jeg må kjempe hardt for å holde på ham. Alle snakker om hvor heldig jeg er, jeg får aldri høre at HAN er heldig...

I andre forhold har jeg alltid følt meg trygg og avslappet og verdsatt, nå føler jeg at jeg hele tiden må passe på hva jeg sier og gjør. Jeg vurderer å gjøre det slutt, men er så utrolig forelsket i ham at jeg ikke klarer det. Han sier at han er glad i meg og setter pris på meg, men vet likevel ofte å komme med småkommentarer om andre jenter som gjør forferdelig vondt. Kanskje mener han det ikke- er han så vant til å være midtpunkt at han ikke tenker på at andre også har et slikt behov?

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å ikke være deg selv..

du er vel klar over det?

er det virkelig så viktig å holde på han at du ikke tør være deg selv.

det at han kommenterer andre jenter gjør han ikke for å såre deg..

det er naturlig å se på andre jenter uten å mene noe med det

men fordi du er så usikker på deg selv oppfatter du dt som sårende

Skrevet

Har du prøvd å snakke med kjæresten din om hva du føler?

Det kan kanskje hjelpe hvis du forteller om din usikkerhet i forhold til utseende og at han kommenterer andre jenter.

Det er jo en grunn til at han er sammen med deg. Han synes antagelig at du er flott og har egenskaper han setter pris på.

Skrevet

I dette tilfellet er det kun du som har et problem, og det skinner vel ganske klart gjennom art du har dårlig selvtillit..

Veldig mange gutter kommenterer andre jenter, men hva så? Det er deg han er glad i!

Det er trist å høre at du ikke klarer å være deg selv ovenfor ham, jeg er sikker på at han ikke hadde likt deg mindre av den grunn.

Vær heller stolt av at han er din kjæreste og av at nettopp du er hans utvalgte!!

Skrevet

Han er sammen med deg fordi han er glad i deg, og han er nok glad i deg uten smine og med bustete hår også. Kanskje han til og med er stolt av deg?

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er jo deg han har valgt å være sammen med! Han synes helt sikkert at du er en nydelig og attraktiv jente! :D

Skrevet

Uffda... du må ha det anstrengende. Kjæresten hadde ikke valgt deg om han ikke var glad i deg. Han ser sikkert at du er verdifull og han ser sikkert at du er pen selv om selvtilliten din er null. Slapp av og vær deg selv, du har sikkert mange gode sider som kjæresten din elsker deg for, dere har tross alt vært lenge sammen, ikke la dette knekke deg. Lykke til! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

KAN du virkelig fortsette å leve på denne måten, aldri tillate deg selv å være akkurat den du er? :grine:

DA sier du egentlig at HAN er viktigere enn deg...........Og det er han IKKE!

Få deg litt selvtillit jente! :velkommen:

Foresten virker kjæresten din som temmelig innbilsk...At du gidder!!!!!!!!!!!

Ikke noe er mer USEXY enn det! :kvalm:

Bortsett fra fulle mannfolk da......

Vær deg selv!!!!!!!!!!!!! :tommel:

Skrevet
Det er jo deg han har valgt å være sammen med! Han synes helt sikkert at du er en nydelig og attraktiv jente! :D

Kunne ikke sagt det bedre selv...

Han har valgt DEG.

Det er DEG han vil være med

Det er DEG han er glad i

Snakk med han da vel. Fortell han hvordan du føler det. Å begynn gradvis å være deg selv. Det blir anstrengende å skulle late som man er en annen hele tiden, å jeg tror nok han vil merke og like en mer avslappet utgave av deg..

Det må være fryktelig vondt å føle det som du gjør, og jeg forstår på sett og vis hvordan du har det, men du kan ikke fortsette på denne måten for resten av livet.

Av alle andre pene jenter, så valgte han jo deg som sagt. Så SÅ ordinær kan du umulig være.. Å i tillegg så er det mer enn bare utseende som spiller inn i ett forhold...

Ønsker deg lykke til jeg, og sender deg en stor klem. :D

Gjest Madam Felle
Skrevet

Må si at jeg reagerer på overskriften din.

Hvor forelsket er du egentlig? Når du kan si at din kjæreste er for kjekk, lurer jeg egentlig på hvor glad du er i han.

At andre mennesker mener at han er kjekk burde gjøre deg stolt i stedet for nedtrykt. Men på den andre siden kan det jo være du har vært vant til å være den som har fått all opmerksomhet tidligere, og plutselig er det en annen som får den.

Hva det gjelder kommentarene hans om andre damer i ditt nærvær, der hadde jeg sagt i fra en gang for alle. Han kan se på damer og kommentere de så lenge du ikke er til stede, men ejg finner det direkte respektløst at han gjør det når du er tilstede.

Gjør som de andre har sagt her inne, begynn å bygg deg selv opp du, så går det sikkert bra. Men på meg virker du som en person som skriker etter oppmerksomheten, og det kommer vel av at du er usikker på deg selv som person.

Gjest Anonymous
Skrevet

..kjæresten min elsker meg med bustete hår og uten sminke!! :-?

Han sier at det er så deilig at jeg er meg selv og ikke tar meg selv så høytidelig. At jeg kan "drite" i hvordan jeg ser ut noen ganger så lenge jeg virkelig kler meg opp osv når jeg skal ut eller i selskap osv.

Han vet hvordan jeg ser ut når jeg er "fin", så om jeg har en diger kvise i pannen eller en skikkelig dårlig hår-dag, så gjør det ingenting!!!

"Be a man" holdte jeg på å si.

Hva jeg mente var vær deg selv, og la han se deg uten sminke og med pysj. Om han ikke liker deg sånn så er han ikke verdt det.

Prøv deg fram litt og litt. Gå rundt hjemme hos han med pysjbukse og en stram t-skjorte uten bh. Bust deg litt på håret foran han slik at han ser at du er komfortabel med deg selv og ikke er redd for at han ikke skal like deg slik som du er..

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...