AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Er det noen som har punkter til meg? Vil jo ha en god oversikt over tilstanden i huset. Og jeg er ung og helt blank på sånne ting. Hjelp??
Gjest Glenfarclas Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Er det noen som har punkter til meg? Vil jo ha en god oversikt over tilstanden i huset. Og jeg er ung og helt blank på sånne ting. Hjelp?? Helt blank selv, så her skal jeg følge med! Men kommer i alle fall til å se om det ligger barnehage i nærheten, om det er greit busstilbud og slikt. Sjekke ut området/nabolaget m.a.o. Når det gjelder innsida av huset aner jeg virkelig ikke hva man skal se etter.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Ja, tenker mest på selve huset inni og utenpå. Tekniske ting og standard!
jente27 Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 les tilstandsrapporten på det som skal selges. får du en pekepinn på om det er store mangler og feil som må utbedres før du kan flytte inn!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Sjekk dette før boligkjøpet Sjekkliste - skjema Viktig dokumentasjon
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 Dette gjelder ikke hus, men leilighet. Om det er sameie eller borettslag så vil jeg si det er ganske viktig å få referat fra tidligere møter og oversikt over økonomien. Da får man et greit inntrykk av hvor "ordentlige" naboene er. Jeg synes også det er veldig viktig å sjekke ut naboene. Jeg spurte f.eks de i leiligheten over om de trodde de kom til å bo der lenge, om de hadde dyr, om de hadde barn og om de fester mye. Dette har jeg lært etter å ha bodd under et ungt par med en unge med ADHD, og ved siden av et ungkarsreir der det festes fra 4 på fredagen til 5 søndagsmorgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå