Norsk85 Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Hei. Er det mulig å bli kvitt pollenallergi for godt?
Sugerøret Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 nei ikke helt da dette ligger i dine gener.Men symptombehandlig kan gjøre deg så frisk som mulig Samme kan vaksinering mot f.eks bjørkepollen.Har ikke hørt om vaksinering mot egg-allergi(eksempel) så der vet jeg ikke. Ikke alle ting en kan bli helt frisk fra,men forskningen går jo stadig fremover
Gjest morra di Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 Gå til legen og spør om noen tableter etter 3 dager er den forbanna allergien vekkkkkkkkkkkeeeeee! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2shy Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Ja det er absolutt mulig. Jeg hadde kraftig allergi før (totalt invalidiserende vår og mesteparten av sommeren), og har vært helt symptomfri i flere år ved hjelp av alternativ behandling og å kutte ut matvarer som hvete, sukker, gjær o.l. Jeg gikk til en behandler som drev med noe som het bioresonans, jeg vet andre har fått god hjelp med akupunktur. Men ja, det går an å bli kvitt den helt - uten medisin (medisin tar jo ikke vekk allergien, holder i beste fall symptomer i sjakk)
kills Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 Jeg reagerte kraftig før men etter at jeg begynte å trene 5-6 ganger i uken har jeg vært nesten symptomsfri! Litt småtett i nesen når jeg våkner men ellers ingenting. Aner dog ikke om det er treningen som gjorde susen men i alle andre år har jeg blitt veldig dårlig av det.
2shy Skrevet 27. juni 2012 #6 Skrevet 27. juni 2012 Jeg reagerte kraftig før men etter at jeg begynte å trene 5-6 ganger i uken har jeg vært nesten symptomsfri! Litt småtett i nesen når jeg våkner men ellers ingenting. Aner dog ikke om det er treningen som gjorde susen men i alle andre år har jeg blitt veldig dårlig av det. Jeg tviler ikke på at treningen kan ha hjulpet, for det styrker immunforsvaret og kroppen skiller ut avfallsstoffer.
Gjest Frk.Franzen Skrevet 27. juni 2012 #7 Skrevet 27. juni 2012 Jeg fikk vite at jeg hadde pollenallergi i 4. klasse. Nå merker jeg derimot ingenting. Har ikke gjort noen spesielle forandringer, den forsvant bare.
2shy Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 Jeg fikk vite at jeg hadde pollenallergi i 4. klasse. Nå merker jeg derimot ingenting. Har ikke gjort noen spesielle forandringer, den forsvant bare. Noen vokser det av seg. Min allergi forsvant midt i verste pollensesongen, etter behandling. Ingenting jeg vokste av meg. Fikk også allergien i voksen alder, som utviklet seg fra milde symptomer til kraftige symptomer. Kkunne ikke jobbe.
Rainbow Skrevet 27. juni 2012 #9 Skrevet 27. juni 2012 Åh, her vil jeg gjerne få tips! Jeg har bedt om, og begynt å bruke, nye piller, men syns det nesten ikke hjelper i det hele tatt. Jeg nyser og harker meg gjennom sommeren, pga gressallergi. I tillegg får jeg masse irriterende kryssallergier, som at jeg reagerer bare av å lukte frisk frukt. Men det mest plagsomme er at jeg får så vondt i halsen! Det med nysing, tett nese og litt kløe i øynene kan jeg leve med, men halsen, aaaargh!!
2shy Skrevet 27. juni 2012 #10 Skrevet 27. juni 2012 Hvor i landet bor du, Rainbow? Sånn kostholdsmessig så tror jeg folk reagerer forskjellig, men jeg vet at sukker, hvete, gjær, sopp, og melkeprodukter kan trigge allergi. Jeg var hos en naturterapeut som drev med noe som heter bioresonans, det er noe ala kvantemedisin. Helt fantastisk mot allergi!
Rainbow Skrevet 27. juni 2012 #11 Skrevet 27. juni 2012 Hvor i landet bor du, Rainbow? Sånn kostholdsmessig så tror jeg folk reagerer forskjellig, men jeg vet at sukker, hvete, gjær, sopp, og melkeprodukter kan trigge allergi. Jeg var hos en naturterapeut som drev med noe som heter bioresonans, det er noe ala kvantemedisin. Helt fantastisk mot allergi! Bor i Oslo! Jeg blir utrolig oppblåst av brød og melk, så jeg prøver å unngå brød, har nettopp sjekka meg for cøliaki (men ikke fått resultatene ennå). Søstera mi mener hun har gjærallergi, så kanskje jeg har det også. Så håper å få bukt med oppblåstheten. Ikke så kult å se gravid ut etter litt brød eller å få mageknip av melk. (Har ikke laktoseintolleranse). Men er jo kjempefint om det kan hjelpe mot allergi også! Sopp liker jeg ikke, hehe! Men dette høres jo veldig lurt ut. Sukker er vanskeligere, da. Spiser veldig sunt, men spiser masse godteri én gang i uka! Skal sjekke ut bioresonans.
Regiine Skrevet 27. juni 2012 #12 Skrevet 27. juni 2012 Min lenke Dette har jeg gått på, har nesten ikke symptomer på pollenallergi lenger, og har gått på denne vaksinen i ca 2 år. Vet at det ikke funker like bra på alle, men det er vert et forsøk
2shy Skrevet 27. juni 2012 #13 Skrevet 27. juni 2012 Bor i Oslo! Jeg blir utrolig oppblåst av brød og melk, så jeg prøver å unngå brød, har nettopp sjekka meg for cøliaki (men ikke fått resultatene ennå). Søstera mi mener hun har gjærallergi, så kanskje jeg har det også. Så håper å få bukt med oppblåstheten. Ikke så kult å se gravid ut etter litt brød eller å få mageknip av melk. (Har ikke laktoseintolleranse). Men er jo kjempefint om det kan hjelpe mot allergi også! Sopp liker jeg ikke, hehe! Men dette høres jo veldig lurt ut. Sukker er vanskeligere, da. Spiser veldig sunt, men spiser masse godteri én gang i uka! Skal sjekke ut bioresonans. Gjær er ikke noe annet enn fermentert sopp, det er egentlig ganske ekkelt når man tenker over det (syns ihvertall jeg). Alkohol (gjær) er også noe man bør holde seg unna, særlig før og under pollensesongen. Gjærekstrakt er også noe som brukes i ferdigmat, samme med hvete og melk. Sukker er vanskelig å kutte ut, jeg vet, men det er så store helsegevinster med å gjøre det. Masse godteri? Er det ala 1 kilo smågodt og 2 poser potetgull?
Nevian Skrevet 27. juni 2012 #14 Skrevet 27. juni 2012 Jeg vokste det av meg sent i tyveårene - nærmest over natten. Dvs, det ble inngått en byttehandel hvor jeg ble kvitt pollenallergien mot at jeg ble allergisk mot diverse frukt i stedet. En super deal da frukt er vesentlig enklere å holde seg unna enn pollen. Hører mange utvikler slike kryssallergier. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #15 Skrevet 27. juni 2012 Hei. Er det mulig å bli kvitt pollenallergi for godt? prøv homeopati, det fungerer for meg Anonym poster: 5bbb0544523cc2bac4be254fbf0bb2cd
Rainbow Skrevet 27. juni 2012 #16 Skrevet 27. juni 2012 Gjær er ikke noe annet enn fermentert sopp, det er egentlig ganske ekkelt når man tenker over det (syns ihvertall jeg). Alkohol (gjær) er også noe man bør holde seg unna, særlig før og under pollensesongen. Gjærekstrakt er også noe som brukes i ferdigmat, samme med hvete og melk. Sukker er vanskelig å kutte ut, jeg vet, men det er så store helsegevinster med å gjøre det. Masse godteri? Er det ala 1 kilo smågodt og 2 poser potetgull? Haha, kanskje ikke fullt så ille, men nesten! :gjeiper: Det er den store "spis akkurat hva du vil i store mengder"-dagen! Æsj, nå hørtes jo gjær veldig lite godt ut, hehe! Drikker nesten aldri alkohol heller, så det største problemet er nok "skjult gjær". Det vaksinegreiene....kan man ta det midt i sesongen, eller er det for sent?
2shy Skrevet 27. juni 2012 #17 Skrevet 27. juni 2012 Haha, kanskje ikke fullt så ille, men nesten! :gjeiper: Det er den store "spis akkurat hva du vil i store mengder"-dagen! Æsj, nå hørtes jo gjær veldig lite godt ut, hehe! Drikker nesten aldri alkohol heller, så det største problemet er nok "skjult gjær". Det vaksinegreiene....kan man ta det midt i sesongen, eller er det for sent? Jeg kjenner til den Prøv å fordel mengden utover en uke (rent visuellt), så ser du hvor mye det ville blitt daglig. Smågodt er ikke annet e-stoffer, store mengder sukker, fargestoffer, og farlig fett. Prøv å minimer inntaket og velg noe sunnere. Godteri er aldri sunt, men det finnes godteri som er mindre skadelig. Det bryter jo ned immunforsvaret ditt rett og slett
Rainbow Skrevet 28. juni 2012 #18 Skrevet 28. juni 2012 Jeg kjenner til den Prøv å fordel mengden utover en uke (rent visuellt), så ser du hvor mye det ville blitt daglig. Smågodt er ikke annet e-stoffer, store mengder sukker, fargestoffer, og farlig fett. Prøv å minimer inntaket og velg noe sunnere. Godteri er aldri sunt, men det finnes godteri som er mindre skadelig. Det bryter jo ned immunforsvaret ditt rett og slett Er ikke så ofte jeg spiser smågodt, mest sjokolade. Dette er den måten jeg har klart å slanke meg på, å være sunn seks dager og kjempeusunn én dag. Før var jeg vel egentlig avhengig av sukker og måtte ha sjokolade hver dag. Det skremmende er at om jeg skulle fordelt det jeg spiser hver fredag utover en uke ville det ikke være i nærheten av hvor mye godteri og sjokolade og driiit jeg spiste før. Utrolig at jeg bare trengte å gå ned 11 kg for å bli slank igjen, og ikke femti, med det kostholdet der. Men jeg ser at du er veldig fornuftig altså!! Det er jo fryktelig slitsomt å være så inni granskauen allergisk hele tida. Særlig i halsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå