AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har vært medlem av en fagforening en stund, og med medlemskapet har det fulgt med forsikring. For meg var dette en uønsket forsikring da jeg allerede er dekket av et annet selskap. Jeg sendte derfor en mail for et år siden om at jeg ikke ønsket forsikringen. For kort tid siden fikk jeg purring fordi jeg ikke hadde betalt forsikringen, bare medlemskapet. Kan dette være lov? Det viste seg at jeg måtte sende inn et eget skjema på at jeg ikke ønsker forsikringen. Men dette er jo en forsikring jeg aldri har bedt om, noe jeg sa fra om med en gang.
Glitnir Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Det kommer jo an på hva slags informasjon du har fått/blitt henvist til.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Det kan så abslutt være lov. Alt avhenger av hva du har godkjent og signert på da du meldte deg inn. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Jeg var først studentmedlem, og gikk automatisk over til vanlig medlemskap da jeg var ferdig utdannet. Har derfor ikke skrevet under på noe. Og bør det ikke holde at man skriver en mail der man sier man ikke vil ha forsikringen? Kan de kreve noe mer? Har uansett betalt regningen, men synes det er sure penger.
Gjest Elfrida Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Forsikring gjennom fagforening er ofte gunstig både med tanke på premie, egenandeler, forsikringssum osv. Sammenlign forsikringene før du avbestiller en av dem.
Glitnir Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Jeg var først studentmedlem, og gikk automatisk over til vanlig medlemskap da jeg var ferdig utdannet. Har derfor ikke skrevet under på noe. Og bør det ikke holde at man skriver en mail der man sier man ikke vil ha forsikringen? Kan de kreve noe mer? Har uansett betalt regningen, men synes det er sure penger. Vel, når du melder deg inn så godtar du vel samtidig vilkår og vedtekter. Så da kommer det an på hva som står der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå