Gjest Tabby Skrevet 28. desember 2003 #1 Skrevet 28. desember 2003 Jeg sitter og lurer på hva slags blomster som er å få tak i på denne tiden av året. Vi skal ha hvite blomster og blå, og så noe grønt for å fylle opp. Jeg skal lage oppsatsene selv og bestiller blomster hos en som leverer til butikker, får det litt billigere også Så jeg må jo vite hva slags blomster jeg vil ha. Men jeg vet ikke hva som er å få tak i på denne tiden av året. Alt skal gå i blått, hvitt og grønt så det er ikke andre farger som er aktuelle. Iris og Lusiantus er de jeg vet om som er blå, av hvitt så vil jeg i hvert fall ha roser, men vil gjerne vite om annet som er hvitt. Mulig jeg tar med litt brudeslør. Men som sagt, jeg vil gjerne ha litt tips om andre blomster som jeg ikke har tenkt på.
smile Skrevet 28. desember 2003 #2 Skrevet 28. desember 2003 Jeg ville gått i en blomsterbutikk og spurt. Du kan også spørre om de kommer til eller skal ta inn noe blått så du kan få se. Av hvitt kan nevnes: -roser -fresia -alstromeria -brudeslør -til jul så jeg hvit pyntekål , det er stilig! -snitt opp ildtopp -gerbera Av blått anbefaler jeg å høre i butikken
Ingeborg Skrevet 29. desember 2003 #3 Skrevet 29. desember 2003 Den litt "julete" blomsten hyasint/svibel kommer jo i blåfarge, den kunne kanskje gjøre seg? Lukter i hvert fall helt herlig!
Gjest Tabby Skrevet 29. desember 2003 #5 Skrevet 29. desember 2003 Takk for mange gode forslag. Tex, jeg vet ikke hva som er mulig og umulig å finne. Ringte eksen i går og spurte da han jobber for an som driver fra samme sted som broren til eksen. (Skal kjøpe av broren til eksen nemlig) Men han var jo da helt blank. Ga ham beskjed om å sjekke når han skulle på jobb i dag. Men grunnen til at jeg lurer er at jeg vil ikke ha blomster som må dyrkes frem bare fordi jeg skal ha dem, det er jo så mange nydelige blomster å få tak i uansett, så jeg vil heller ha noe som er vanlig på vinterstid og ikke koster skjorta...
Gjest Tex Skrevet 29. desember 2003 #6 Skrevet 29. desember 2003 Spør Bjørnsdatter, hun jobber i blomsterbutikk.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. desember 2003 #7 Skrevet 29. desember 2003 Hva skal du ha i brudebuketten? Hvis du vet hva slags blomster du skal ha i den, er det mye lettere å få tak i noe som passer. Ellers er det ganske mye fint i kalde farger om dagen. Ta en tur i blomsterbutikken og se!
Gjest Tabby Skrevet 29. desember 2003 #8 Skrevet 29. desember 2003 Jeg aner ikke hva slags bukett jeg skal ha, den og brystbuketter til mennene skal sambo ordne. Jeg må nok titte litt i butikker om dagen ja... Bare tenkte å få litt tips jeg. Hva er det i kalde farger som du synes er pent da Bjørnsdatter?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. desember 2003 #9 Skrevet 29. desember 2003 :o :o :o Tør du virkelig å la sambo fikse bukett til deg? Wow... Det hadde ikke jeg turt... Men fra spøk til revolver, hvite blomster: - Fresia (lukter i tillegg veldig godt) - Calla - Div. Liljer (men husk at de må kjøpes i god tid, så de får springe ut) - Tulipaner - Roser (selvsagt) - Gerbera/germini - Waxblomster (litt rosaskjær som regel, men funker fint som fyll. Litt mer spes. enn brudeslør) - Gardenia - Krysantemum - Akkurat nå: Amaryllis - Brassica/pyntekål, tøft! Blå: - Lisianthus - Veronica - Iris - Blå krysantemum - Fresia osv osv... husk at man alltids kan snitte opp potteplanter også! Gardenia er helt genialt i så måte: Kjempefine blanke, grønne blader som fyller kjempebra, og hvite, store blomster som lukter utrolig godt. Prøv å forhøre deg litt med sambo om blomstene i buketten din, husk at hvitt er ikke hvitt, og blått er ikke blått... If in doubt, spør i blomsterbutikken der de skal lage buketten din
Gjest Tabby Skrevet 29. desember 2003 #10 Skrevet 29. desember 2003 Tusen takk for tips Bjørnsdatter. Ang at han skal velge buketten min, det er jo vanlig fra tidligere tider at brudgommen ordnet dette. I tillegg har jeg ikke noe sånn kjempeforhold til blomster. Eier ikke grønne fingre, det vi har av potteplanter er det min kjære som tar seg av Jeg synes selvfølgelig at blomster er fint, men det stopper liksom der. Selv om jeg ikke er så opptatt av blomster så kommer jeg nok til å sette meg opp en liste over hvilke blomster jeg skal ha til å pynte i lokalet og som datteren min skal ha i kurven sin, og så får han heller få med seg listen når han skal bestille buketten min Tror det blir enklest slik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå