Gjest happy_me Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har et fint skap med glassdører i. Det er lakkert. Så derfor blir det en sånn "skapsmak/lukt" av de fine glassene mine når de har stått der inne. Vet ikke om det er på grunn av lakken, eller om det er rett og slett på grunn av treet. Det er ikke noe gøy å servere gjester vin og øl eller andre drikker av glass som smaker rart. Da må man vaske glassene først, og det er jo slitsomt i lengden, da jeg gjerne vil bruke glassene oftere. Noen som har gode råd om noe jeg kan legge inn i skapet eller lignende, for å få orden på problemet mitt? Har prøvd å google, og lete omkring, men med null treff på akkurat dette :/ På forhånd; Tusen takk for alle svar
Gjest happy_me Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Nå må jeg dytte her, for jeg vil virkelig ha råd om dette... *dytt* Men kanskje det ikke er noe å gjøre med det..hmm
Gjest Kvikklunsj Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Jeg gar samme problemet, tror det er selve skapet/treverket.. Skikkelig irriterende ja! Jeg dynes det hjelper og bare skylle glassene med kaldt vann :-)
DysterPytten Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Kaffe og eddik skal fjerne malingslukt. Evt bare prøv å ha dørene åpne over lengre tid, for å lufte ut skapet.
Margrethe86 Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Har samme problemet selv Prøv å sette en skål eddik i skapet (gjerne en liten skål på hver hylle, hvis det er mange hyller). Det nøytraliserer omtrent ALT av lukt, uten å sette lukt Dersom ikke det funker, må du nok bare skylle glassene før bruk.. :gjeiper:
altflyter Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Har hatt samme problem... Hos oss fungerer eddik...
Gjest happy_me Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 Hva slags eddik da? Jeg har stående eplecider-eddik, funker det? =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå