Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd Garnier BB sin krem? Den kom til Norge, nærmere Vita, nå i januar:) Det er en 5 i 1 krem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den skal visst ikke være sammenlignbar med "ekte" BB kremer.

Skrevet

Men hvilke merker fører "ekte" BB krem?

Skrevet

Hva er en BB krem?

Google er din venn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har denne, og er i grunnen fornøyd. Den gir ikke nok fuktighet til at jeg kan bruke den alene uten annen fuktighetskrem under, men synes den er grei som lett foundation.

Jeg har aldri brukt "ekte" BB-cream, så jeg kan ikke sammenligne..

Skrevet

BB cream, also known as Blemish Balm, Blemish Base or Beblesh Balm, is a cosmetic item sold mainly in East and Southeast Asia.[1]

Originally formulated in Germany it was initially used by dermatologists to help laser surgery patients protect, soothe and refine highly sensitive skin while providing light coverage for post-laser scars, acne and other blemishes.[citation needed]

BB creams come in a variety of different formulations and qualities. Some are said to have skin whitening or brightening properties. Others are anti-acne, some are anti-wrinkle, some are intended to even out skin tone, and yet others to lighten blemish scars. BB creams are sometimes used like a primer under foundation, and if tinted may even replace foundation and some newer ones will have functions of primer, foundation, moisturizer, sun block, pore minimization and skin refining together which can save time and money in make-up.[citation needed]

Brands on the market aside others include BRTC - Bio Remedies Therapeutic Cosmetic, Dr. Jart, Lioele, Skin Food,Etude, The Face Shop, Missha and SKIN79.[citation needed]

In recent years BB cream has gained a huge following for its skin-regenerating functions and is now also widely used in Asia to provide natural-looking skin coverage. It has been named "the secret of Korean actresses",[2] which gained it large exposure in Asian markets.

Fra Wiki.

Skrevet

Jeg synes den gir en fin glød og elsker at den ikke er "tung" som er vanlig foundation og jeg liker at den fukter :-)

Skrevet

Jeg elsker den. Jeg har veldig sensitiv hud (og øyne) som gjør at jeg sjelden klarer å bruke sminke en hel dag uten pause, men denne har gjort nytta si så det holder. Den har blitt et fast inventar i toalettmappa etter at jeg først kjøpte den i november :)

• 1 måned senere...
Skrevet

BB Krem er noe som har vært på moten i Asia lenge, og startet i Sør Korea etter at koreanske skuespillere avslørte at den var grunnet til at huden deres så så naturlig ut.

Jeg har brukt Skinfood Aloe Sun BB Cream i 2 år nå som jeg bestiller fra Sør Korea. Jeg elsker den, den funker som en tonet lotion og solkrem i en tube, og den dekker det som trengs uten at det ser unaturlig ut. Utrolig lett å ha på, kjenner ikke en gang at den er der. En venninne av meg har en av Missha som også er en av de store BB krem merkene i Asia.

Det finnes forskjellige typer BB kremer, f.eks noen(men ikke alle) inneholder pigmenter som skal få huden til å se hvit eller lysere ut. Dette er pga trenden i Asia om å ha melkehvit hud.

Dette ser man også i at BB kremer ofte har en høyt SPF nivå, gjerne opp i 20-50. Ekte BB krem er nok derfor ikke egnet hvis man vil ha en mørk farve.

Alt i alt, jeg anbefaler å prøve ut de ekte varene, før man prøver Garnier sin. Den inneholder kanskje samme stoffer, men trolig i mindre grad ettersom BB krem ikke akkurat er trenden her i vesten.

De mest annerkjente merkene som fører ekte BB krem er; Missha, Skin79, Laneige og Skinfood.

Skrevet

Jeg har BB kremene til Skin79 og Misha, og er veldig fornøyd med de. De gjør meg ikke hvitere, og Misha sin finnes i flere nyanser.

Skrevet

Missha* :tongue:

Skrevet

Finnes disse i lyse farger? Så et på her om dagen, men de var for mørk for meg. Har bleik, nordisk hud.

Gjest MissPennyfeather
Skrevet

Jeg har ikke prøvd den av flere grunner..

Har brukt samme merke i noen år nå, 5 dollar for 3 tuber. Så prisen kan de ikke slå. En annen ting er at den i "light" er alt for mørk for meg. BB creams er ett av de få produktene hvor det lønner seg å være bleik. Så der bommet de for min del. Jeg bruker heller ikke Garnier produkter da jeg aldri har hatt gode resultater med produktene deres. Det siste jeg brukte gjorde at jeg fikk blemmer i hele ansiktet.

Men BB cream som produkt vil jeg deifinitivt anbefale, hvis du har relativt lys hud. Jeg har så langt kommet over en eneste BB cream som var mørkere en nordisk lys/medium hud. Det kan også være ett lite problem hvis du har sterke undertoner i huden, da BB creams stortsett er nøytrale, og da vil "vaske deg ut" litt. Hvis du går på eBay eller lignende kan du kjøpe små prøvepakker til nesten ingen penger så du kan teste ut hvordan fargene ser ut på deg. Det vil jeg definitivt anbefale, selvom det ikke er mye penger du betaler for en BB cream allikevel er det surt å kvitte seg med en full tube med produkt.

Skrevet

Hvor kjøper dere disse kremene( ikke Garnier sin)?

Gjest BabyBlue
Skrevet
INGREDIENSLISTEN til Garnier sin, for dere som vil ha den. Tror jeg holder meg til "ta litt foundation i hudkrem" trikset om jeg vil ha en naturlig look.
Gjest BabyBlue
Skrevet

Finnes disse i lyse farger? Så et på her om dagen, men de var for mørk for meg. Har bleik, nordisk hud.

Tror det bare er to versjoner, og den så litt mørk ut ja...

Skrevet

Hvor kjøper dere disse kremene( ikke Garnier sin)?

Jeg kjøpte mine på Ebay. (Denne selgeren)

Skrevet

Er Milky beige altfor lys? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...