AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 En venn kjøpte hus for 5 år siden,og huseier satt igjen en kjøkkenmaskin i boden. Han ringte og sa i fra.Dyr maskin. Det var en forglemmelse fra huseier,men sa han kunne beholde den. Kjempebra for han.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Den forrige leiligheten vi eide kjøpte vi av et dødsbo. For avslag i prisen fikk vi med en masse ræl, men også en del nyttige ting som støvsuger (vi var nyetablerte på den tiden) gardintrapp (den har vi fortsatt og har hatt mye bruk for) en kommode (den har vi ikke lenger) og sikkert andre ting jeg ikke kommer på nå. Huset vi bor i nå kjøpte vi at et eldre ektepar som skulle flytte til leilighet. De ville prakke på oss en masse ræl, men vi takket nei til det meste. Men vi fikk med Tørketrommel (som vi nå har solgt) Snøskuffe Stiger Gressklipper Masse verktøy
Gjest Cessie Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Min første leilighet var dødsbo, og jeg kunne få overta det jeg ville ha. Jeg overtok da sofa og to stoler, en stressless, kjøkkenbord, støvsuger, vaskemaskin, tv, kjøleskap, fryseskap, mikser og diverse kjøkkenutstyr. Mye penger spart for en som nettopp hadde begynt i sin første jobb. Da vi kjøpte leiligheten vi har nå, prøvde tidligere eier å prakke på oss noen grusomme gardiner og en svær skinnsofa (vinkelsofa). Jeg hater skinnmøbler, og gardinene passet ikke vår stil i det hele tatt.
Hedda-78 Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Gressklipper, snøfreser, tre stiger, et svært langbord på kjøkkenet, solide hyller i boden. Noe betalte vi for, noe fikk vi gratis.
Casall Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Da vi kjøpte hus satt de igjen en skyvedørsgarderobe til gangen og oppskrudde hyller i boden. Ble kjempeglad.
Stimla Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Nå har ikke vi kommet så langt at vi har overtatt huset enda, så jeg vet ikke om vi får med noe på kjøpet. Men en ting jeg er glad for er den integrerte kaffemaskinen på kjøkkenet. Greit at de ville ha det når de pusset opp kjøkkenet sitt i fjor eller noe;)
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Da vi kjøpte hus satt de igjen en skyvedørsgarderobe til gangen og oppskrudde hyller i boden. Ble kjempeglad. Det er vel helt normalt å sette igjen. 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #8 Skrevet 13. januar 2012 Fastskrudde / integrerte møbler er vel vanlig å sette igjen, ja. Det jeg ble overrasket og glad for, var at vi fikk all veden som var i boden- og det var MYE! Kanskje jeg ikke burde blitt så overrasket, de skulle flytte fra hus med peis og inn i hver sin leilighet, men jeg ble i hvert fall superglad
Rosalie Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 Vi fikk tilbud om å overta vaskemaskin og oppvaskmaskin gratis, siden de vi kjøpte av uansett skulle kjøpe nytt. Sparte noen kroner på det!
Casall Skrevet 13. januar 2012 #10 Skrevet 13. januar 2012 Det er vel helt normalt å sette igjen. Glemte kanskje og skrive det, men garderoben er altså ikke skrudd opp, den stod i pakken i boden. Så de kunne fint ha tatt den med.
Casall Skrevet 13. januar 2012 #11 Skrevet 13. januar 2012 Da vi kjøpte hus satt de igjen en skyvedørsgarderobe til gangen og oppskrudde hyller i boden. Ble kjempeglad. Og oppvaskmaskin, helt ny, som vi betalte en tusenlapp for. Da slapp vi og dra ut å kjøpe, for vi hadde ikke fra før.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #12 Skrevet 13. januar 2012 Da vi kjøpte leiligheten stod det feil i prospektet så vi fikk med hvitevarene, som er relativt nye og lite brukt. Så det var jo greit Tror megler måtte slå av en liten sum på totalen til selger.
lillejenta1 Skrevet 15. januar 2012 #13 Skrevet 15. januar 2012 Vi kjøpte ett stort småbruk for litt over 1 år siden og det hadde bodd et eldre ektepar her som lurte på om vi ville ha eventuelle ting som de ikke kunne ta med seg og det kunne vi godt. Det endte med at vi fikk masse ræl og skrot og masse spiker og skruer osv... jippi for oss som måtte kjøre mange hengerlass på søppeldynga :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #14 Skrevet 15. januar 2012 Han vi kjøpte huset av var så gjerrig at han tok med seg alt vi ikke ville kjøpe, selv om noe av det var ting som i følge reglene skal stå igjen til overtaker. Det eneste han glemte var et slags kontorbord som var i annekset, som mannen i huset har fått god bruk for i verkstedet sitt.
FruLuna Skrevet 16. januar 2012 #15 Skrevet 16. januar 2012 Støvsuger, gardintrapp, en haug med klappstoler (enkle og fine ha i bakhånd når man skal ha fest), noen enkle hyller, vaskemaskin, oppvaskmaskin, tørkestativ, skoskap og en vakker orkidé (nyinnkjøpt)
Wonders Skrevet 20. januar 2012 #16 Skrevet 20. januar 2012 ikke satt fra seg, men tatt med seg. De tok med vår snøfeser som vi satte i garasjen i overtakelsestiden. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #17 Skrevet 20. januar 2012 ikke satt fra seg, men tatt med seg. De tok med vår snøfeser som vi satte i garasjen i overtakelsestiden. Hvordan løste dere den? Utrolig frekt da.
Gjest Vettel Skrevet 21. januar 2012 #18 Skrevet 21. januar 2012 Her gikk husets forrige eier (en eldre dame, fra hus til leilighet. Så hun lot være igjen masse av krukker, hageutstyr (riktignok gammelt, men duger for oss "første reiser" i hus og hage), utemøbler, skap, lamper, etc. Vi var veldig glade. Vi kom fra leilighet til hus med hage og hadde jo ikke så mye som en spade.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #19 Skrevet 21. januar 2012 Ei sofagruppe, som riktignok er slitt og fremdeles lukter litt røyk, men som er grei å ha i kjellerstua som vi ikke bruker så mye. Noen hyller. Man kan aldri ha nok hyller.
Sola^ Skrevet 22. januar 2012 #20 Skrevet 22. januar 2012 Kjøpte også eit dødsbo. Fekk 2 sofagrupper, respateks kjøkkenbord med 2 stoler, 2-3 sofabord, lenestol, kiste, gyngestol, 2 senger (som gjekk i kontaineren sidan dei ikkje var i standardstørrelser), gressklipper, diverse hageredskapet, verktøy, hekksaks, diverse kjøkkenredskaper, ++ Føler me har skutt gullfuglen i forhold til kven me kjøpte huset av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå