Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Argh er så frustrert over Riks-tv.

Den 1. februar 2011 sa vi opp abonnementet på Riks-tv, og forsto det på de at alt skulle være i orden.

Rett før jul får vi ett inkasso varsel fra Lindorf fra Riks- tv. Sjekker kontoen min, og finner at de har trukket for abonnementet frem til juli 2011. Saken blir selvsagt henlagt hos Lindorf.

Så mottar vi en ny faktura fra Riks-tv, hvor det står at det gjelder fra perioden 01.10.2011-29.02.2012.

Sender de en mail med opplysninger om at vi ikke skal ha dette abonnementet, hvorpå de sender oss en ny faktura, at vi skal betale for peridoen august - desember..og at dermed er abonnementet avsluttet.

Det er ny saksbehandler for hver mail jeg får fra de, ingen av de leser tydeligvis mailen, og får med seg at vi faktisk sa opp 1.februar, og at det faktisk er de som skylder oss penger.

Hvordan i alle dager løser jeg dette videre?

Har ikke lyst til å betale de noe som helst. Finner ikke igjen mailen hvor jeg sa opp, men vi har ikke brukt Riks-tv siden 17.januar 2011.

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Da jeg skulle si opp min tv lisens, var lisensen gyldi til juni. De opererer med et halvt år om gangen, så det var naturlig at du måtte betale for perioden til juni hvis du sa opp i februar.

Det som er problemmet er at de ikke la merke til oppsigelsen og abonementet ble gyldig videre. Altså et halvt år til.

Har du en kopi av din mail i februar? Da kunne du ha bevist at du kontaktet dem for lenge siden og det er ikke ditt problem at de har mange saksbehandlere som kommuniserer forbi hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...