Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2003 #1 Del Skrevet 28. desember 2003 Lurer på hvorfor så mange adopterer barn fra utlandet når det finnes norske barn som sårt trenger foreldre? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. desember 2003 #2 Del Skrevet 28. desember 2003 Lurer på hvorfor så mange adopterer barn fra utlandet når det finnes norske barn som sårt trenger foreldre? :o Svært få norske barn blir adoptert bort, fordi mange gravide tar abort isteden for å føde, sammenlignet med eks USA. Dessuten skal de fleste barn i fosterhjem ha kontakt med sin biologiske familie. Ergo er det få barn i Norge som trenger adoptivfamilier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2004 #3 Del Skrevet 1. januar 2004 Det er ikke mange norske barn som adopteres bort nei. Derimot tror jeg behovet for fosterfamilier er desto større. Ellers vet jeg at en del er redde for at mange av de norske barna kan ha skader som følge av mors rusmisbruk under graviditeten. De utenlandske barna adopteres som oftest bort av andre grunner enn rusmisbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 23. januar 2004 #4 Del Skrevet 23. januar 2004 Lurer på hvorfor så mange adopterer barn fra utlandet når det finnes norske barn som sårt trenger foreldre? :o Hei. Det er vanskelig å få adoptere norska barn, for det krever at dei biologiske foreldra vil dette. Veit om mangen fosterforeldre som vil adoptere sine fosterbarn, men får det ikkje til, fordi dei biologiske foreldra ikkje vil adoptere bort barnet. Det er også ein lang prosess å gå gjennom, som eg trur mangen gruar seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå