Gå til innhold

tyverialarm


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest onyx, i.i.

har nettopp flyttet i nytt hus og fått tyverialarm fordi sambo skal ha kontor hjemme. Kjenner absolutt ingen andre som har dette og lurer på hvor mange det er som egentlig har det? Vet jo at det minsker sjansene for innbrudd og direkte brannalarm til falken er jo ikke dumt heller. Så hvor mange av dere der ute har tyverialarm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt planer om det, men det har ikke blitt noe av.

Mest pga at vi ikke har funnet en løsning som passer. Vi har en hund som trasker rundt hele dagen og vi må derfor ha spesielle sensorer.

Jeg kjenner mange som har alarm. Mest folk som bor i enebolig eller rekkehus i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

de fleste alarmselskaper har egne løsninger for kjæledyr:) Har katt selv og så langt har det gått fint. Liker egentlig best det med brannalarmen. Synes det er greit at den vil bli oppdaget av andre hvis det begynner å brenne når vi ikke er hjemme. Ellers må jeg innrømme at alarmen er litt stressende. Koder og sånt + hvis du utløser den og må stoppe utrykning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

Jeg har Securitas Direct - både innbrudd- og brannvarsling. Synes ikke det er noe pes med koder, passord og sånt. Kobler ikke på innbruddsalarmen når jeg er på jobb - da vokter hunden huset. Dessuten tror jeg at klisterlappene på alle vinduer og dører er 90% av sikkerheten. Bruker kun alarmen når jeg er bortreist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Falken alarm på huset vårt, innbrudd og brann, og er kjempefornøyd. Vi har også en ekstra kjæledyrdetektor pga. katten, og dette er en glimrende løsning. Da kan katten være inne uten å utløse alarmen når vi er borte og alarmen er tilkoblet.

Jeg kjenner mange som har alarm, og det blir nok bare mer og mer vanlig. En billig forsikring og en trygghet jeg ikke ville ha vært foruten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det blir vanskeligere å rane banker og butikker, kommer tyvene i større og større grad til privathus. Vi hadde en ikkefungerene eldgammel alarm her i huset og gikk på Sector Alarms salgsrunde for ett års tid siden. Av økonomiske årsaker valgte vi ikke brannalarm (brannalarm er noe helt annet enn røykvarsler!).

Vi har to hunder - en på 30 kg og en på drøye 40kg. Ikke noe problem med alarmen, men jeg tror vi betaler et par tiere ekstra i månedsavgift på grunn av vektsensorer.

Knallfornøyd! Og så blir jo husforsikringen billigere :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også tyverialarm. Bruker den hele tiden vi da. Selv når vi sover. Kjekt å ha den på når man først har den, så kan man sove trygt uten å bekymre seg for om noen kommer inn terrassedøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kombinert innbrudds- og brannalarm. Veldig betryggende, særlig fordi vi har separat hybel i huset, og brannalarmen der er koblet med resten av huset. Brenner det ett sted, går alarmen alle steder.

Skrur på alarmen om natta og alltid når vi er ute av huset. Jo oftere du bruker den, jo mer rutine går det i å taste kode.

Det er også veldig greit å ha en "kriseknapp" slik at du kan utløse alarmen hjemmefra hvis noe skulle skje. Veldig greit når ungene er hjemme alene, at de vet de kan trykke inn alarmen hvis noen skulle prøve å komme seg inn. Gjelder også når ungdommene er hjemme og helst vil unngå å få hele byen på besøk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har innbrudds- og brannalarm - og sånn "alarmknapp" hvor de da kommer rett hjem til deg uten å ringe først.

Bruker den når vi ikke er hjemme (bortsett fra 5 minutter i butikken), men ikke om natta. Hadde fått panikk hvis den gikk av ved en feiltagelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alarm, tilknyttet Securitas.

Den er delt inn i ulike soner slik at vi kan velge hvor alarmen skal stå på. Den har også slik nødknapp, slik at man kan holde inn to knapper uten at det høres en lyd i huset, samtidig som de kommer i racerfart fra Securitas. Funker helt toppers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde innbrudd, som antakelig var over på 5-10 minutter (tok 3 synlige gjenstander og dro). Da hjelper det lite at en del alarmsentraler har en responstid på 30 minutter.... Man kan jo håpe at tyvene ikke tør bryte seg inn pga klistremerket, men bortsett fra det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poirot: tyver velger heller naboens hus uten tyverimerke, ja. Slik har det vært med biler i lang tid. Det er ingen umulighet å bryte seg inn med alarm, men det er litt mer arbeid. Dermed drar tyvene (de uproffesjonelle) heller 200 meter borti gata til huset uten alarm.

Her i hus er det vel bikkjene som skremmer like mye som alarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Disse "håndverkere" flirer av disse alarmene. Er nok en falsk trygghet for de fleste.

Hva kan securitas gjøre for deg om du har innbrudd?

Hva betaler dere for mnd. for dette?

eneste fordelen er at du får mindre premie til forsikringsselskapet.

Var innbrudd i et hus her i byen nå. Sikret på alle bauer og kanter.Alarmer overalt. Ingen oppdaget noen ting.

Men bevares, sover man bedre om natten pga.alarm så er det en hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til at vi vurderer alarm er forsikring (den har vi jo uansett og vi betaler mindre om vi har alarm) og pga brannalarmen.

Vi har fått mange tilbud rundt omkring, men er slett ikke fornøyde med det vaktselskapene har å tilby.

Blant annet er det fryktelig vanskelig å finne en trådløs alarm som virker i to husstander. Vi har en leilighet i kjelleren og det er et must at brannalarmen virker i begge husstandene hvis den slår ut i en etasje.

Vi har ikke så store verdier. I alle fall ikke slike ting som folk gidder å stjele. Men det er likevel greit å ha en alarm da. Hvis en av oss var husredd, så hadde vi garantert slått til på et av tilbudene.

Faktisk har vi vurdert å lage i stand noe selv. En sirene som er koblet til brannvarslere og dører. Da vil ikke vaktselskapet varsles, men naboene vil garantert høre lyden. I tillegg kan man få til et system som gjør at mobilen ringer om det er innbrudd eller brann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lea: Dere vil ha ett system for dere og utleieleiligheten, som dere styrer? Det høres rimelig umulig ut. Men dere kan jo velge å gå for en separat brannvarslingløsning og en innbrudsalarm fra et selskap.

Verdier har ingenting å si for innbrudd. De proffe får tak i det de vil uansett alarm eller ikke. De uerfarne og desperate (som oftest er det disse som gjennomfører innbrudd i privathjem - for et par kroner og litt nark) bryter seg inn der de føler de kan få det de vil ha.

Forsikringsselskapet sa en gang til min kjære: "Sett frem en flaske sprit og et par hundrelapper. Ikke så det synes fra vinduene, men slik at det er det første tyvene møter på inne i huset. Sprit og penger er stort sett alltid det de er ute etter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å ha en alarm som dekker vår bolig og en hybel f.eks.

Altså.. det er to alarmer som er koblet sammen, slik at alarmen går over hele huset når det brenner eller er innbrudd i den ene husstanden. Men fordi det er musr, leca, isolasjon osv. mellom oss og sokkelleiligheten, så fungerer ikke dette hos oss.

Klart at folk bryter seg inn uansett og stjeler det de kan. Men så lenge vi ikke har verdier (annet enn småtteri) så er det ikke krise for oss om noe blir borte.

Vi skal finne en løsning, for vi SKAL ha alarm, men det de har å tilby er ikke bra nok for oss. Derfor har vi heller ikke kjøpt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at folk bryter seg inn uansett og stjeler det de kan. Men så lenge vi ikke har verdier (annet enn småtteri) så er det ikke krise for oss om noe blir borte.

Hmm, aner du for hvor mange tusen de kan ødelegge? Men sånt dekker vel forsikringen selv uten alarm. For meg er det ei heller pengeverdiene jeg er redd for, men alle gjenstandene med affeksjonsverdi. Og om det betyr at de robber naboen uten alarm, så får det være prisen.

Bikkjene skremmer vekk de som de trenger å skremme vekk her i alle fall - og så ønsker de nødvendige velkommen på høvelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm' date=' aner du for hvor mange tusen de kan ødelegge? Men sånt dekker vel forsikringen selv uten alarm. For meg er det ei heller pengeverdiene jeg er redd for, men alle gjenstandene med affeksjonsverdi. Og om det betyr at de robber naboen uten alarm, så får det være prisen. [/quote']

Ja, forsikringen vår dekker slike ting. Og vi har heller ikke mange ting med affeksjonsverdi i huset. Det vi har av sånt står relativt trygt plassert hjemme hos mine foreldre (som HAR alarm og bor på et "tryggere" sted).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...