Gå til innhold

Rengjøring av glass i peis

Perle123

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få rein glasset i peisen min. Har prøvd det meste av rengjøringsmidler beregnet til dette, uten hell. Får vekk soten, men det ligger ett belegg igjen på ruten som er umulig å få vekk:( Noen som har tips og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja!

Kjæresten hadde brukt Jif skurekrem her om dagen og det fungerte som bare rakker'n. Så helt ny ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Salmiakk og oppvaskkost, skyll med salmiakkvann og klut. Tørk med papir.

Lukter fælt men funker som bare juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirakelkur: fuktig papir dyppes i asken, gni glasset til asken har løst seg opp. Puss med rent papir. Fort gjort og mer effektivt enn alt du får kjøpt. Lut er laget av aske. :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte skurekrem og skuresvamp når jeg ikke fikk bort sot i ovnen der vi bodde før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg signerer på bruk av (avis)papir som fuktes og dyppes i aske. Glasset blir superblankt og helt rent av det.

Det viktigste er allikevel å ikke la det gå for lang tid mellom hver gang man vasker glasset. ;)

:heks:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lurine og Brunhilde, dette er den mest effektive metoden.

Da har du i tillegg alltid middelet du trenger tilgjengelig! :)

Har ikke ovn eller peis her jeg bor nå, men brukte metoden tidligere. Selv brukte jeg fuktet papir fra tørkerull, men kan godt tenke meg at avispapir er bedre fordi det ikke løser seg så lett opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke jeg som vasker peisen hos oss, men kjæresten har brukt den avispapir og aske-metoden tidligere og han hevdet at det var mye lettere med Jif :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happy_me

Mirakelkur: fuktig papir dyppes i asken, gni glasset til asken har løst seg opp. Puss med rent papir. Fort gjort og mer effektivt enn alt du får kjøpt. Lut er laget av aske. :-)

Dette har jeg også alltid gjort, og det funker veldig bra :) En skulle ikke tro det var så effektivt, det er jo SÅ enkelt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...