Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere

Er super usikker på om jeg orker å ta master, har kommet frem til at jeg vil fullføre alt jeg har tatt, dvs fullføre alle mine 3(!) bachelorgrader (delvis lappet over hverandre pga valgfag). Har tatt fag innen kultur,Asia studier, spansk, engelsk, kommunikasjon og markedsføring så derfor har jeg endt opp med:

Bachelor i Interkulturell Forståelse

Bachelor i Sosialantropologi

Bachelor i Eksportmarkedsføring

Vil jobbe som markedanalytiker/forbrukerrådgiver/forbrukerforskning/kulturforskning/kulturrådgivning/markedskonsulent/koordinator/- gjerne internasjonalt - noe i den duren

-Er det nødvendig med master eller kan jeg si meg nok med disse tre bachelorene? Har lenge hatt lyst til å bli sosialantropolog, men hvor lenge man har tatt skole sier jo lite likevel siden det ikke er en profesjons utdanning...

Alle svar mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ser jeg på master som en mest akademisk utdannelse, man lærer metode og å kunne utføre eller tolke/bruke forskning. Spesialiseringen er gjerne nokså smal, selv om en i tillegg til oppgaven har flere fag på høyt nivå en del av studietida. Ettersom du setter opp ulike typer forskning og analytiker som aktuelle arbeidsområder, vil jeg si master kunne vært relevant for deg. Men det finnes jo stillinger på bachelornivå innen disse feltene og (avdelingsingeniør o.l), og det er alltids en fare for at en overutdanner seg. Ville nok først prøvd å søke jobber før du er ferdig med bachelorgraden(e), og se hvor det fører hen.

Skrevet

Etter hva jeg har hørt, er en master helt klart å foretrekke fremfor to bachelorgrader - da får du dyp innsikt i et emne fremfor litt grunnere innsikt i flere emner. Nå er jeg bare halvveis i min bachelor, men jeg kan ikke se for meg å ha god nok dybde i det jeg studerer med bare bachelor.

Skrevet

Etter det jeg har sett er en master verdsatt høyere rett og slett fordi det er ett bevis på at du klarer å levere ett omfattende stykke arbeid på en selvstendig måte. Hørte av noen briter at retningen for oppgaven i mindre grad var viktig for jobben man får ettersom man uansett må lære seg oppgavene på jobb.

Tror derfor en master er lurt. Prøv dog å få en master innen noe attraktivt for de firmaene du har sett deg ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...