Gå til innhold

"Uformelt" jobbintervju, vil gjerne ha tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste torsdag skal jeg på et slags jobbintervju. Jeg kaller det et slags jobbintervju, fordi jeg ikke har fulgt standard prosedyrer her. Kan si såpass at det er snakk om PR-bransjen, og at jeg har kontakt vedkommende før i forbindelse med et prosjekt. Hun (som muligens blir min sjef) ble da imponert over det jeg har gjort, og sa at hun gjerne kunne tenke seg en som meg i en spesifikk stilling. Nå har det gått ca. to år siden den samtalen/mailutvekslingen, og jeg tenkte at hun sikkert ikke husket meg. Ringte henne i forrige uke, fordi jeg er på jobbjakt igjen, og fikk da til svar at "ja, hun husket meg", og at hun veldig gjerne ville prate med meg om en stilling som de vurderer å lyse ut. Hun er med andre ord veldig positivt innstilt til meg, og jeg har ikke fått noen spørsmål om referanser eller andre ting. Hun vil først og fremst ta en prat, og at jeg skal se lokalene deres (ganske stor bedrift, ca 70-80 ansatte).

Uansett, spørsmålet er; hvordan skal jeg oppføre meg? Siden jeg er en kreativ bransje, og fikk min første jobb før jeg ble ferdig utdannet, har jeg knapt vært på jobbintervjuer. Har vært på to stk, som jeg ikke følte gikk bra (fikk da jobben). Regner med at hun har en viss peiling på hvor hun vil lede samtalen, og hun vil jeg skal være der en halv dag for å se an ting.

Så, sånn jeg ser det, er jo dette positivt. Noen som har tips til hva jeg bør gjøre? Har lest meg opp på bedriften (økonomispesialisert), og jeg har heldigvis god kunnskap om det fagfeltet. Jeg tenker at jeg kommer til å spørre litt om bedriften, vise interesse, samt ta med noen andre relevante prosjekter jeg vil snakke om. Vet ganske godt, via en venninne, hva hun er på jakt etter. Men ja, om noen har vært i lignende situasjon, eller har tips, tar jeg gjerne imot. Det ligger vel i kortene at det er mer avgjørende å finne tonen og ha det litt avslappet, sånn at vi blir litt "kjent" enn på standardintervjuer? Tenker dessuten å ha på meg en sort bukse og en bluse som har litt farge.

Håper på innspill :takke:

Linn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...