AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Hei! Jente, 20 år, men har aldri drukket noe særlig alkohol. Skal i en bursdag, og lurer på om jeg kommer til å bli full av en flaske vin på 12%? Normalvektig om dere lurer..
Gjest catalula Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Hei! Jente, 20 år, men har aldri drukket noe særlig alkohol. Skal i en bursdag, og lurer på om jeg kommer til å bli full av en flaske vin på 12%? Normalvektig om dere lurer.. Da burde du være i god form ja
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Ja, forhåpentligvis sånn passe - hvis du drikker fort er det fare for å bli for full, kvalm etc, men drikker du den litt sakte i løpet av kvelden synes i hvert fall jeg at en flaske vin er greit; jevnt brisen/småfull, men beholder kontrollen.
Gjest Survival Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Kommer helt an på. Jeg ville blitt i ganske fin form på det. Spørs jo hva du veier, hva du har spist den dagen, hvor mye du har drukket tidligere, genene dine, og flere andre faktorer som avgjør...
loffen Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Du blir nok full nok på en flaske vin ja. Men ikke drikk for fort når du ikke er vant til det..
Gjest Survival Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Du blir nok full nok på en flaske vin ja. Men ikke drikk for fort når du ikke er vant til det.. Unnskyld off topic, men jeg må si dette: Jeg ELSKER avataren din! Skjønner ikke hvor i all verden du har funnet det, men det er råtøft!
loffen Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 (endret) Unnskyld off topic, men jeg må si dette: Jeg ELSKER avataren din! Skjønner ikke hvor i all verden du har funnet det, men det er råtøft! Takk! Edit, og jeg husker ikke hvor jeg fant den. Endret 12. januar 2012 av loffen
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Ok, må ut å kjøre dagen etter, på formiddagen.. Har ingen ønsker om å bli skikkelig full, men si at jeg bruker 6 timer på å drikke flasken? Blir vel ikke full da? Og kan vel kjøre bil 12 timer etter siste glass, eller? Beklager mange spm!
Gjest just words Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 Hei! Jente, 20 år, men har aldri drukket noe særlig alkohol. Skal i en bursdag, og lurer på om jeg kommer til å bli full av en flaske vin på 12%? Normalvektig om dere lurer.. Jeg hadde blitt full i farten. Men jeg har verken normal høyde eller vekt, Og det er så individuelt hvor mye en tåler, om det er lenge siden du har spist etc. Men tror ikke du skulle ha noe problem med å kjenne alkohylene nei.
Gjest just words Skrevet 12. januar 2012 #11 Skrevet 12. januar 2012 (endret) Ok, må ut å kjøre dagen etter, på formiddagen.. Har ingen ønsker om å bli skikkelig full, men si at jeg bruker 6 timer på å drikke flasken? Blir vel ikke full da? Og kan vel kjøre bil 12 timer etter siste glass, eller? Beklager mange spm! http://www.promille.no/promille-kalkulator/ , her kan du regne ut din egen promille, ved å taste inn vekt, kjønn og timer fra du har drukket… De har mye bra info om hvor mange timer det går fra du slutter å drikke til du er edru.. Endret 12. januar 2012 av just words
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #12 Skrevet 12. januar 2012 Ok, må ut å kjøre dagen etter, på formiddagen.. Har ingen ønsker om å bli skikkelig full, men si at jeg bruker 6 timer på å drikke flasken? Blir vel ikke full da? Og kan vel kjøre bil 12 timer etter siste glass, eller? Beklager mange spm! Når du kan kjøre bil vet jeg ikke. Kommer helt an på. En flaske vin er mye for noen og helt overkommelig for andre. Noen har nevnt at det kommer an på hva du er vant til, hvor mye du har spist og generell dagsform. Vanskelig å svare på spørsmålet siden det er mange ting som spiller inn.
skrue Skrevet 12. januar 2012 #13 Skrevet 12. januar 2012 Hei! Jente, 20 år, men har aldri drukket noe særlig alkohol. Skal i en bursdag, og lurer på om jeg kommer til å bli full av en flaske vin på 12%? Normalvektig om dere lurer.. Det kommer helt an på. Bælmer du den ned på en time uten mye mat så ja. Drikker du den over en hel kveld med mat ved siden så så nei, selvom du komme til å kjenne effekten.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #14 Skrevet 12. januar 2012 Spis noe ved siden av vinen, f.eks. chips, ost og kjeks, oliven el.l. Drikk vann ved siden, gjerne et glass vann for hvert glass vin. Vent 12 timer fra du tar den siste slurken til du kjører bil, så er du på den sikre siden.
Gjest True Khaleesi Skrevet 12. januar 2012 #15 Skrevet 12. januar 2012 Du blir garantert litt full av en flaske vin ja. Selv om det muligens er lite for noen, så er det likevel mer enn nok for de fleste. Ikke drikk for raskt og husk å spise godt samme dag
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #16 Skrevet 12. januar 2012 Jeg hadde blitt full, men jeg er liten og tåler veldig lite. Sørg for å spise godt først, drikk et glass vann mellom hvert glass vin og ta deg god tid Og hvis du skal kjøre dagen etterpå så er det sikkert lurt å ikke holde på hele natta, heh.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #17 Skrevet 12. januar 2012 Hvis du aldri har drukket før synes jeg det er på grensa til uansvarlig å planlegge å kjøre bil neste dag. Du vet ikke hvor fyllesyk du kommer til å bli, eller på hvilken måte. Noen merker ingen ting, noen får vondt i hodet, menst andre blir sløve og utrolig treige i oppfatninga. Vær så snill å vis litt ansvar for dine medtrafikanter og lag i det minste en plan B i tilfelle du ikke er i form til å kjøre? 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #18 Skrevet 12. januar 2012 Ok, må ut å kjøre dagen etter, på formiddagen.. Har ingen ønsker om å bli skikkelig full, men si at jeg bruker 6 timer på å drikke flasken? Blir vel ikke full da? Og kan vel kjøre bil 12 timer etter siste glass, eller? Beklager mange spm! Du må ikke finne på å kjøre bil 12 timer etter at du er ferdig med å drikke. Og ja, 6 timer på en vinflaske vil gjøre deg beruset og kanskje også full.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #19 Skrevet 12. januar 2012 Jeg er normalvektig jente og blir ikke full på en flaske vin. Er jo kun 0,7 (0,75?) og det er ikke veldig mange glassene. På fest drikker jeg enten 2 flasker vin eller 1 vin og cider og sprit i tillegg. Blir bare brisen av en flaske vin, ikke mer... 6 timer på en flaske, da skal du drikke veldig seint. Jeg hadde neppe kjent noenting om jeg hadde drøyet den så lenge.
Gjest True Khaleesi Skrevet 12. januar 2012 #20 Skrevet 12. januar 2012 Jeg er normalvektig jente og blir ikke full på en flaske vin. Er jo kun 0,7 (0,75?) og det er ikke veldig mange glassene. På fest drikker jeg enten 2 flasker vin eller 1 vin og cider og sprit i tillegg. Blir bare brisen av en flaske vin, ikke mer... 6 timer på en flaske, da skal du drikke veldig seint. Jeg hadde neppe kjent noenting om jeg hadde drøyet den så lenge. Man blir som regel ikke dritings av en flaske vin nei, men de aller fleste blir beruset nok. Man behøver ikke bli drita hver gang vettu.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå