Gjest baltazar Skrevet 28. desember 2003 #1 Skrevet 28. desember 2003 Hei, noen som har oppskrift på en snadder, hjemmelaget gryterett? Har tenkt å lage en gryterett i morgen, det ville mannen ha, men jeg er sååå leeeei av den vanlige - meksikansk gryterett.... smaker ingenting... men kanskje noen av dere har en spennende oppskrift?
chimp Skrevet 28. desember 2003 #2 Skrevet 28. desember 2003 Her skal du få oppskrift på en knallgod gryte som jeg har laget utallige ganger og som alltid høster applaus: CHOW-CHOW 4 porsj. ca. 600 g grytekjøtt av svin (selv bruker jeg alltid nakkekoteletter og beregner litt ekstra siden noe av vekten går bort i ben) 2 løk, 2 ss smør, 1-2 ts karri (etter smak) 1 ts salt, 1 kryddermål pepper, ca 3 dl væske (kraft fra sopp, ananas og vann) 1 liten boks champignon (selv tar jeg gjerne to...) 1/2 boks ananas i biter, 4 ss tomatpuré, 1 ss soyasaus, 1 dl fløte + 1 ss maisennamel 1. Skjær kjøttet i terninger el. strimler og finhakk løken 2. La smøret bli nøttebrunt i stekepannen 3. Brun raskt små porsjoner m kjøtt 4. Kok ut pannen m litt av væsken mellom hver gang og ha over i en gryte sammen m kjøttet 5. Brun løken og ha i gryten 6. Krydre m karri, salt og pepper og spe m resten av væsken 7. La kjøttet trekke under lokk en halvtimes tid til d er mørt (el lenger, d har jeg selv god erfaring m) 8. Tilsett sopp, ananas, tomatpuré, soyasaus og maisennamel utrørt i fløten og gi d et oppkok 9. Smak til m mer salt og karri hvis d trengs Server m ris og salat og/el små skåler m banan (klem litt sitron over), pickles, hakkede salte nøtter el nøtter Bon apetitt!
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2003 #3 Skrevet 28. desember 2003 hei, meg igjen! har en kjøttdeig som jeg må bruke....
Gjest Brunhilde Skrevet 28. desember 2003 #4 Skrevet 28. desember 2003 Hva med en enkel a la chili con carne? Brun kjøttdeigen med masse løk, tilsett hvitløk, litt paprike, litt tabasco, 1 box hvite bønner i tomatsaus og en box salatbønner - la koke 2-3 timer og server med brød....! Godt og enkelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå