AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Mann, 29 år her. Har etterhvert innsett at jeg må ty til nettdating om jeg skal finne meg noen. Problemet er å skrive en profiltekst. Alle andre er jo så superaktive. Er de ikke på treningssenteret eller løper maraton, bedriver de de kule sportene/hobbyene sine og henger med venner. Hadde jeg hatt et så fett liv hadde jeg strengt tatt ikke trengt kjæreste, men nå er jo problemet mitt at jeg ikke har noen interessante hobbyer, og er totalt uinteressert i trening. Jeg sitter kun foran TV-en eller PC-en. Med unntak av ca 3 dager i måneden hvor jeg drikker meg full med kompiser. Er svært sjelden med kompiser ellers, de er jo opptatt med jobb/damer/unger. Det er jo nærmest umulig for meg å skrive en profiltekst som gjør meg interessant uten å lyve. Noen som har noen forslag? Jeg er jo egentlig ikke en asosial slask, jeg trenger bare en venn (les: kjæreste) jeg kan gjøre tingene med. 1
Strikkemamma Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Bruk humor i beskrivelsen av deg selv, det slår alltid godt an. Og husk: det er ikke alle damer som vil ha en kjæreste som nærmest bor på treningssenteret og som bruker all sin tid på å klatre i fjellene eller svømme med haier. Ikke nedvurder deg selv i profilen, men få frem at du er en ålreit fyr uten å gjøre deg mer spennende enn du behøver. Lykke til. 1
Gjest UngKalven Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Du er ikke verdens kjedeligste, men du har veldig lav selvtillit. Folk overdriver alltid. Trener de 1 gang i måneden, kan det hende de skriver at de trener. Eller kanskje de ikke trener, men tenker at de skal begynne å trene, og skriver det likevel. Skriv litt om hva du liker å gjøre, hva som opptar deg og intereserer deg og hva du kunne tenke deg å gjøre sammen med en kjæreste. 3
o..o Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Det virker som du har lav selvtilitt (men ikke kjedelig), som UngKalven sier. Hvis du ikke er fornøyd med livet, så er det mulig å forandre ting uten kjæreste også. Når du lager en profil kan du godt tenke på hva slags jente du søker. For eksempel hvis du vil ha noen å tilbringe hverdagen med, så kan du for eksempel si at du liker å lage vaffler sammen. Det trenger ikke være en interesse, og kan være nokså teit, men hvis det virker hyggelig er det bra. Og små ting er vel så viktig, viktigere. Når alle skriver at de trener og har mange venner, så er det ikke vits å skrive det, føler jeg, de blir anonyme og smelter inn i massen. Hvis du ønsker en filminteressert jente, er det også mulig å fortelle hva som er favorittressigøren eller sjangeren, og si hvorfor. Å lage en datingprofil handler ikke om å skrive det "riktige", men å fortelle små historier som gjør henne interessert og skaper kontaktpunkter som kan utvikles.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Bruk humor i beskrivelsen av deg selv, det slår alltid godt an. OK, har skrevet en (etter min mening) ganske artig profiltekst. Men er litt redd for at folk kanskje skal synes jeg virker litt useriøs når det egentlig ikke er så veldig mye info om meg som person. Er også litt småredd for at noen kanskje ikke skjønner irionien heller, er jo ikke alltid like tydelig over internett (men i så fall er de vel gjerne ikke noe for meg uansett). Du er ikke verdens kjedeligste, men du har veldig lav selvtillit. Må bare korrigere deg, selvtillitten er ikke "veldig lav", den er "ekstremt lav". Men ja, jeg er selvsagt ikke verdens kjedeligste, men jeg tror nok mange jenter ville styrt unna når de hører hvor patetisk hverdagen min er. For eksempel hvis du vil ha noen å tilbringe hverdagen med, så kan du for eksempel si at du liker å lage vaffler sammen. Det trenger ikke være en interesse, og kan være nokså teit, God idé! Kom på noe luddig nå i samme gate som ditt eksempel.
Gjest badeand1 Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Må bare korrigere deg, selvtillitten er ikke "veldig lav", den er "ekstremt lav". Men ja, jeg er selvsagt ikke verdens kjedeligste, men jeg tror nok mange jenter ville styrt unna når de hører hvor patetisk hverdagen min er. Hvordan er hverdagen din da? Det som du har skrivd i startinnlegget?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Hvordan er hverdagen din da? Det som du har skrivd i startinnlegget? Jepp, foran TV og PC all day long! Har riktignok jobb også, men tilfeldighetene skulle ha det til at mye av den jobben gjøres hjemmefra
Gjest badeand1 Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 Jepp, foran TV og PC all day long! Har riktignok jobb også, men tilfeldighetene skulle ha det til at mye av den jobben gjøres hjemmefra Skjønner. Vel, det er sånn jeg tilbringer dagene mine for tia. Pluss litt trening som oftest, men nå har beinet mitt klikka. Men.. mulig du har en kjedelig hverdag iforhold til andre MEN jeg hadde ikke hatt noe imot en sånn hverdag siden du er singel. Blir jo noe annet når du får noen du kan finne på noe med.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Det viktigste er vel å finne en person du passer sammen med. Jeg synes du skal være ærlig på hvem du er, og hva du ønsker. Hvis du er humoristisk kan du bruke humor. Hvis du ikke er det blir det misvisende. Noen av oss styrer unna humoristiske profiler. Du er slett ikke kjedelig selv om du ikke trener eller henger med venner hele tiden. Jeg synes at du virker mer interessant enn dem.
frøkna Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 hehe, jeg hadde akkurat samme problemet da jeg dyppet føttene i nettdating for noen år siden! som de andre skriver, bruk humoren i det! jeg skrev f. eks "jeg løper hver dag, men bare til bussen". du trenger ikke legge trykk på at du omtrent bare ser på tv og sitter foran pcen, for selv om det er det folk flest gjør (hvertfall de jeg kjenner) så er det ikke det de "reklamerer" for. om du er med kompisene dine i helgene ville jeg sagt at du er sosial og liker og være med vennene dine. (er jo ikke løgn det). er jo uansett kjemien som er viktig når man skal treffe mennesker, så om det stemmer så stemmer det. om det ikke gjør det så er ikke det fordi du ikke surfer i marokko hver sommer. lykke til!
Gjest Tirkes Skrevet 12. januar 2012 #11 Skrevet 12. januar 2012 Kan jo også være ærlig å skrive at du er sosial når du kan, men at dine kompiser blir mer og mer etablerte på sine kanter og ønsker selskap. Det kan jo være positivt for enkelte også, at du ikke er midt i en hurramegrundt-vi-er-18-hele-livet-POKERTUR TIL RIGA-gjeng... Jeg blir litt skremt av folk som er for aktive. Tenker ikke nettprofiler nå, men folk som generelt reklamerer for at de baker syv sorter, trener fem ganger i uka, leder eget selskap og oppdrar fire unger. Jeg blir mistenksom. Og tenker at noe ikke stemmer. Vedkommede MÅ stjele ritalinen til sønnen sin. Eller innta kaffe intravenøst. Du har fått masse fine tips her, lykke til! 6
Knirke Skrevet 12. januar 2012 #12 Skrevet 12. januar 2012 Få noen til å ta noen kule bilder av deg, og drit i teksten. Det er bildene som selger!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #13 Skrevet 12. januar 2012 De fleste voksne jenter er oppegående nok til å se etter andre ting enn en superspennende, actionfyllt hverdag med masse glitter og glam. Hva er positivt med deg? Er du ærlig? Omtenksomt? Snill? Intelligent? Engasjert? Kreativ? Impulsiv? Stabil? Romantisk? Alle har noen sterke sider å spille på!
Gjest Vampen Skrevet 12. januar 2012 #14 Skrevet 12. januar 2012 Jeg er enig med Tøffel, gå for humor. Det er mer interessant enn å lese en nøye beskrivelse av treningsløypa til jernmannen.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #15 Skrevet 12. januar 2012 Prøv å skriv noe om hva slags jente du ser etter. For min del hadde det ikke vært avskrekkende at du er litt "kjedelig", for det kan egentlig være positivt. Jeg er selv en ganske kjedelig person uten noen enorm omgangskrets, og jeg ville blitt lykkelig om jeg fant en fyr som kunne ærlig innrømme at hvis han kunne velge helt fritt, så hadde valgt å tilbringe fredagskvelden hjemme med en film. Jeg er ikke noe glad i å feste, men jeg går gjerne ut og tar noen øl med venner. I helgene sitter jeg omtrent alltid hjemme, for jeg hater å pynte meg og gå ut og feste/danse. Hvis jeg hadde sett en profiltekst om en fyr som var mest hjemme, glad i film/tv og så etter en likesinnet, så hadde jeg tatt kontakt! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå