Gjest SmurfeLurfen Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Hei! Fikk for en liten stund siden en smarttelefon. Men på innstillinger er det jo en del å velge mellom og hva bør man bruke/ha på? Trådløst nett Wifi Hotspot Mobilt Nettverk 3G og er det mer? Fant et trådløst nettverk som het Linksys og koblet til det. Hva koster og hva er gratis? Og hva bør man ha slått på?
-Jiinxs- Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 (endret) Trådløst nett: Du kan finne det nesten overalt nå til dags, men de fleste er låst så du må ha et passord for å kunne koble til + noen er sikret med enda flere ting. Mobilt Nettverk: Telenor, Netcom og mange andre tilbyr mobilt nettverk. Du kan lese mer her. 3G: Er ikke 100% sikker men er ikke det oppkoblingen til internett, har med hastigheten å gjøre. Noen andre kan sikkert svare deg på det spm. Fant et trådløst nettverk som het Linksys og koblet til det. Hva koster og hva er gratis? Om du finner et åpent nettverk, så vil det ikke koste deg noe men du sniker jo på et nettverk som ikke hører til deg. Så hvis du har internett hjemme og hvis den har innebygget trådløs nettverk så skal det ikke så mye til for å koble seg til den. Du må vite litt men noen andre her kunne sikkert klart å forklare deg bedre hvordan du kan komme deg på nett. Jeg er ikke akkurat verdens best til å forklare ting, men håper du ble littegranne klokere. Hva heter mobilen du fikk? Og hva bør man ha slått på? Du burde ikke ha slått på noe, utennom trådløs nettverk. Hvis du har på feks 3G så kan det koste deg mye. Det går under 'datatrafikk' om du ser på forskjellige telefon operatører. Endret 11. januar 2012 av -Leon-
ladamafia Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 mobilt nettverk -> edge/3g telefonen velger som oftest det som har best forhold, koster penger. trådløst nett -> åpent eller låst som man må logge seg på, koster som oftest ingenting å koble til wifi hotspot -> telefonen bruker det mobile nettverket og fungerer som en trådløs router som man kan koble andre telefoner/data til.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Takk for svar dere:D Jeg har sånn abonnement der det er fri bruk av internett for tiden. Betyr det at jeg kan bruke Mobilt nettverk uten at det koster noe da? Og da er det bare 3G som koster?
Zzyzx Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Takk for svar dere:D Jeg har sånn abonnement der det er fri bruk av internett for tiden. Betyr det at jeg kan bruke Mobilt nettverk uten at det koster noe da? Og da er det bare 3G som koster? 3G er mobilt nettverk, så det skal ikke koste noe ekstra.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 3G er mobilt nettverk, så det skal ikke koste noe ekstra. Åååååja Jeg må jo være fra steinalderen
Zzyzx Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Hehe, jeg skjønner godt at det ikke alltid er like lett å henge med i svingene på alt mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå