Gå til innhold

Valgt feil forlover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Jeg føler at jeg har valgt feil person til å være min forlover. Jeg har få venninner som jeg har hatt lenge, og jeg tror nok ikke jeg har noen spesiell bestevenn blant de venninnene jeg har. Jeg har mange venner fra litt her og der (studier, jobb, reiser etc) og de bor spredt over hele landet. Vi er altså ingen gjeng hvor alle kjenner alle (noe jeg virkelig savner, selv om det er fine folk). Personen jeg valgte som forlover har jeg blitt kjent med gjennom studier, og vi hadde mye kontakt i fjor. Nå har vi ikke så mye kontakt lenger, mest pga hun aldri har tid til å treffe meg (jeg har foreslått utallige ganger å møtes, nå har jeg nesten ikke lyst til å spørre mer, vet hun bare svarer nei uansett). Jeg føler også at hun ikke er engasjert eller bryr seg særlig om bryllupet nå til våren.

Nå de siste månedene har hun alltid hatt det så travelt hver gang jeg har spurt om vi kan treffes. Når jeg foreslår en dag eller en helg, sier hun bare "nei, det passer ikke". Hadde jeg blitt forespurt om å treffe en god venninne (ja, forlover faktisk) og det ikke hadde passet den aktuelle dagen, ville jeg ha foreslått en annen dag hvor det passet for meg. Er ikke det rimelig normalt? Særlig hvis det hadde vært en venn jeg hadde ville truffet. Men hun gjør ikke dette, sier bare helt avvisende at det ikke passer.

Det er ikke denne følelsen jeg hadde håpet å sitte med når man planlegger et bryllup. Jeg har jo alltid håpet at jeg kunne dele denne dagen med gode venninner som var engasjert i bryllupet, som kunne kommet med ideer eller bare sittet å hørt på alle de planene jeg og min forlovede har lagt for dagen. Jeg føler jeg ikke har noen å dele disse tankene med (bortsett fra min forlovede, og ikke misforstå, han er verdens beste og like gira på å få til et superbra bryllup, men det hadde vært koslig å hatt en god venninne og forlover å snakke med om alle tanker)

Min forlovede har en barndomsvenn som forlover. Han er utrolig engasjert og har planlagt utdrikningslaget hans i lang tid nå. Jeg er utrolig glad for at min forlovedes forlover er så ivrig og glad på våre vegne. Han skal til og med synge i bryllupet! :)

Jeg føler jeg på en måte går litt glipp av denne greia.. Skjønner dere hva jeg mener?

Hva mener dere at jeg bør gjøre? Ta det opp med min forlover og si at jeg har lyst til å finne en annen? Hun kommer uansett til å komme i bryllupet, og det kan bli litt kleint det også.. Synes dette er en delikat situasjon, og kjenner at slike "konflikter" gjør meg dårlig. Blir så bekymringsfull... Hjelp meg, kjære KG bruder!

(Ønsker å være anonym på denne, antakelig befinner hun seg her inne også, da hun giftet seg for 1 år siden, og jeg mistenker at hun fortsatt er litt aktiv ;))

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Jeg syns du skal prate med henne og så finne en annen en. :)

• Liker 5
Skrevet

Vis henne det du skrev, og hør hva hun synes?

Skrevet

Kan du ikke ha en forlover til i tillegg? Da slipper du å "vrake" henne du allerede har valgt... Husk at søsken eller søskenbarn også kan være forlovere :jepp:

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville pratet med henne om det for dette er ikke gode følelser. Det er nettopp av sånne grunner at jeg valgte min lillesøster til å være forlover. De nære vennene jeg har bor langt vekk så selvom ikke jeg og søster er veldig like og har samme mening om ting så er hun i allefall tilstede og stiller opp på de tinga jeg ønsker å ha henne med på i forhold til bryllupet. hun er liksom der fordi hun er min søster.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Jeg har også en slik venninne. Spør om vi kan treffes også passer det ikke også blir det ikke foreslått ett annet passende tidspunkt. Dette irriterer meg litt. Jeg har vurdert henne som forlover, men jeg kom frem til at det er jo en mulighet for at bryllupsdagen vår kanskje ikke passer... Så nå står det mellom en homofil kompis som er mye flinkere til å møte meg selv om han jobber på bar og dermed jobber mye i helger på ettermiddager og min eneste kvinnelige kusine som jeg alltid har hatt ett veldig bra forhold til.

Men ja, om du synes det blir veldig ubehagelig å ta dette opp med henne, kan du jo skaffe deg en medforlover. Også blir det hennes tap om hun aldri kan være med på møtene;) Det er kanskje en smule manipulerende, så beste er nok likevel å snakke med henne. Det er jo en mulighet for at hun ikke har tenkt så mye på det at det høflig å foreslå ett annet tidspunkt.

Skrevet

Prøv å foreslå et møte igjen. Og hvis hun enda en gang sier at hun ikke har tid, kan du foreslå at du kan finne en medforlover, for å avlaste henne litt, siden hun har det så travelt? Og du ikke har lyst til å mase på henne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg byttet forlover, da den jeg spurte først hadde så mye på gang i sitt liv at det egentlig ble litt slitsomt for oss begge... Satt meg ned, og tok det opp med henne, hadde tenkt igjennom det på forhånd, hva jeg skulle si og sånn, for jeg ville ikke såre henne.

Jeg var kjempe trist for at det ble sånn, og følte at hun ikke klarte å "være tilstede" når jeg trengte det. Når vi hadde praten om det, forstod hun min side av saken veldig godt, og innså selv at det ikke passet helt, at hun hadde takket ja uten å tenke seg helt om. No hard feelings, og jeg har byttet forlover til en annen god venninne som fungerer kjempebra som forloveren min :)

Det er en viktig dag, og det å ikke føle at man får det man trenger fra forloveren sin, oppleves som veldig sårende. Det skal jo ses på som en ære å bli spurt, synes ihvertfall jeg, og da burde man ikke takke ja hvis man ikke kan stille opp.

Jeg synes ihvertfall du burde ta det opp med henne,kanskje prøve å gjøre det på en lignende "skånsom" måte som jeg gjorde. Legg fram hvordan du føler det, så kan dere jo finne ut av om hun vil engasjere seg mere, eller om du vil bytte.

Håper det ordner seg :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Ts her..

Takk for gode tips :) Fint å høre at noen har byttet forlover uten større problemer. Det er noe jeg må tenke litt på selv.

Jeg snakket med henne i går og nevnte at jeg ønsket å ha to forlovere fordi jeg trenger en del hjelp når dagen nærmer seg, og ikke minst på selve bryllupsdagen (det blir mange gjester og det holdes i en annen by enn den vi bor i). Jeg sagt forsiktig at jeg tenkte det ble litt mye for en person, og at jeg ønsket en til slik at de kunne samarbeide om det. Fikk liksom ikke noe umiddelbar respons, men da jeg fortalte hvem jeg tenkte på som nr. 2, ble hun nesten litt snurt. Hun mente at hun heller ville være litt i bakgrunnen og at hun nye heller kunne ta litt mer ansvar. Disse to kjenner ikke hverandre fra før, men jeg hadde jo regnet med at interessen for å bli kjent var der. Det var den altså i det hele tatt ikke fra forlover nr. 1.

I tillegg snakket vi litt om taler og sånt som er forloverens ansvar, og hun ønsket ikke å holde tale. Hun mente at hun kunne utbringe en skål i stedet. Ikke ønsker hun å være med til frisøren før bryllupet for å være sammen med meg mens jeg setter opp håret og sånt heller.

Nå føler jeg at jeg bare har mest lyst til å droppe hele greia. Jeg har også en homofil kompis som kunne ha vært forlover (men han ble ikke spurt da vi trodde det ble litt rart i forhold til utdrikningslag etc. ) Nå ser jeg jo at han er kanskje et mye bedre valg da han alltid er engasjert, kommer ofte på besøk og gleder seg stort til bryllupet. Kanskje jeg burde ha spurt han?

Dette ble litt lufting av tanker og følelser, litt godt å bare få det ned på "papir"... Kom gjerne med innspill hvis dere ønsker :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville definetivt spurt din homofile venn. Jeg vurdere som sagt å ha min homofile venn som forlover^_^

• Liker 3
Skrevet

En homofil mann som stuller med jentene i utdrikningslag kan jo ikke bli annet enn bra. Det hadde jeg gått for.

• Liker 8
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

ja,spør han homofile :)

Endret av Nuppdupp
Skrevet

Jeg stemmer for den homofile vennen. Jeg må si at om det var en jeg hadde valgt som forlovet som oppførte seg slik ville jeg nesten ikke vært interressert i å ha henne i bryllupet, men hadde nok ikke turt å droppe å invitere henne da...

Skrevet (endret)

HUff, dump henne som forlover. Hun virker totalt uinteressert i at dette er din store dag, og at hun ikke engang gidder å være med deg til frisøren og følge deg på DIN store dag vitner om at hun egentlig ikke er så involvert. Ta han homofile og hun andre, det viktigste er at du koser deg på dagen din og ikke sitter med bekymringer om forloveren din og diverse ting... Du skal jo nyte dagen. Fælt at noen mennesker er så ego, som henne du beskriver. :hakeslepp:

Endret av Rositalita
Skrevet

Det høres ut som om hun ikke ønsker å være forlover, men ikke tør å trekke seg av frykt for å såre deg. Det er ikke bare-bare å bli spurt om å være forlover. For svarer man nei, har bruden en tendens til å bli sur og furten og tro at vennskapet ikke var verdt noe, selv om det slett ikke har noe med det å gjøre (selv hadde jeg hatet forloverrollen, dersom den omfattet mer enn å være vitne, arrangere en jentekveld, samt si noen velvalgte ordi bryllupet)

• Liker 3
Skrevet

Etter å ha lest hvordan samtalen deres gikk stemmer jeg også på den homofile vennen :)

Syns det virket som en hurpete forlover, som ikke engang vil bli med deg til frisøren..... :hakeslepp:

Skrevet

Forloveren til søstra mi er ikke homofil, men mann. Var ikke no rart eller noe på utdrikningslaget det altså :)

Og som de andre sier; velg en annen enn hun du har som forlover å for hun vil jo tydeligvis ikke gjøre noen av forloveroppgavene, ikke engang de som bare er koselige.

Skrevet

Bryllupet er DIN dag, og du skal omgi deg med mennesker som er viktige i livet ditt, og som bryr seg om deg. Jeg synes hun forloveren din virker skikkelig overfladisk, og at du bør droppe henne. Husk at dette er en dag som skal skje en gang i livet ditt, og du kan komme til å angre på at du valgte henne i senere tid. Gå for han homofile, han virker som om han kan ta forlover-rollen mye bedre. Lykke til :klemmer:

Skrevet

I tillegg til at hun ikke viser noe interesse for å møte deg. Det er din forlover! Hadde noen spurt meg om jeg kunne være forlover, hadde jeg blitt ekstremt ydmyk og tatt rollen svært alvorlig. Skjønner ikke hva hun tenker med..

Skrevet

Kan du ikke spørre henne rett ut om hun egentlig er interessert i å være forlover? Forloveren skal da virkelig holde tale! Og i hvert fall hjelpe til med frisørtime og pynting på den store dagen.

Hva mener hun at hun KAN gjøre da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...