AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Ene sønnen min har epilepsi. Han fikk først diagnosen epilepsi med absencer, nå har han fått kramper i tillegg. Han og lillebroren har bodd midlertidig i fosterhjem (lang historie, jeg og faren til ungene valgte det en periode for å få ting på rett kjøl igjen, ønsker ikke å utbrodere mer om det). Barna skal flytte hit igjen i slutten av måneden, og plutselig fikk vi mye å fundere over. Jeg har lest på nav.no, og er litt usikker på hva jeg har krav på. Jeg har samboer, og har ikke krav på utvidet barnetrygd eller overgangsstønad. Jeg er usikker på om jeg kan søke om bil, siden de helst vil han skal fortsette på den skolen han går på (og den er 2,5 mil unna. Ergo blir det 10 mil på meg pr dag bare på skolekjøring). Bilen jeg har er ikke akkurat i bra stand, er vi heldige så får vi igjen begge framdørene når vi skal ut og kjøre. :O Jeg går på arbeidsavklringspenger, det samme gjør min samboer, så det er en del vi ikke har krav på pga det og. Noen som kan kaste litt lys over dette for meg? På forhånd, takk. Mvh M.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå