AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Hei. Jeg er 19 år gammel og bor hjemme hos foreldrene mine.. Jeg er egentlig i arbeid nå (friår) men går for tiden sykemeldt og får sykepenger. Her hjemme er alt et helvette, og jeg verken orker, vil eller får lov til å bo hjemme særlig mye lenger. Men - som dere sikkert skjønner så har jeg ikke all verdens med penger å rutte med, og kjæresten min er også arbeidsledig pga sosial angst. Jeg lurer derfor på; i hvilke tilfeller betaler NAV leie på leilighet? Eller kan man få noen form for støtte?
Orchideae Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Man må vel i første rekke ha tjent 2g i fjord for å få noe støtte. (Rett meg om jeg har feil). Dette er vel mellom 130-140 tusen.. Hadde du vært student kunne du søkt om bortebo.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Ikke akkurat det du spurte om, men tjener du lite kan du få bostøtte. I min kommune kan man få max 2590 kr, og det kan jo utgjøre en veldig stor del av husleien.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Ikke akkurat det du spurte om, men tjener du lite kan du få bostøtte. I min kommune kan man få max 2590 kr, og det kan jo utgjøre en veldig stor del av husleien. Hvor lite kan en tjene da?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 http://husbanken.no/bostotte/inntektsgrenser/ 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Hei. Jeg er 19 år gammel og bor hjemme hos foreldrene mine.. Jeg er egentlig i arbeid nå (friår) men går for tiden sykemeldt og får sykepenger. Her hjemme er alt et helvette, og jeg verken orker, vil eller får lov til å bo hjemme særlig mye lenger. Men - som dere sikkert skjønner så har jeg ikke all verdens med penger å rutte med, og kjæresten min er også arbeidsledig pga sosial angst. Jeg lurer derfor på; i hvilke tilfeller betaler NAV leie på leilighet? Eller kan man få noen form for støtte? Alle har krav på en plass og bo.Klarer man ikke husutgifter selv,så kan du søke nav. Du kan ikke leie hva som helst...eks dyr bolig. Om du skal bo sammen med din kjæreste,så legger de sammen deres to inntekter. Hun har vel noe inntekt,siden hun er arb.ledig? Når du har gått sykemeldt et år,så mister du en del av inntekten. Ser du kaller det et friår,men er du sykemeldt,så er du syk.
Gjest redstar Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Siterer over. Hos nav kan du søke depositumsgaranti(noe få uteleiere aksepterer men du kan prøve) og du kan få støtte fra nav de første mnd men du blir opplyst om at du må søke Husbanken om videre utbetalinger til hjelp til husleie, dette kommer hver mnd den 10 men husk å søke fortest mulig. Inntenkt, kontoutskrifter, ligningsattest, husleiekontrakt og diverse andre papirer må du ha med. Lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #8 Skrevet 15. januar 2012 Dersom du klarer å spare opp til depositum og første leiea så hjelper nav det i form av sosialstøtte dersom du har ne rimelig husleie. Skal du ut på leiemarkedet uten uten depositum så kan nav stille med husleiegaranti. Merk deg at de fleste utleiere ikke godtar det siden det er nullverdt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå