Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere ganger opplevd at kolleger og bekjente rynker på nesa når jeg introduserer samboeren min og de finner ut at han er mekaniker. Jeg har doktorgrad innen supply chain management, men arbeider ikke i et forskingsmiljø.

Vi møttes i slutten av tenårene, og vi klikker fremdeles godt sammen. Jeg er på ingen måte mer intelligent enn ham, hadde han hatt samme interesse hadde han ikke hatt noe problem med å studere på samme nivå, og min ekspertise er på et veldig smalt felt i forhold til alt hva vi diskuterer.

Jeg spør ikke fordi jeg er usikker på forholdet vårt, men fordi jeg er overrasket over reaksjoner vi har fått.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at de "rynker på nesa" og ikke bare blir overrasket? Det er tross alt relativt uvanlig med så stort gap i utdannelse blant unge par. Det behøver ikke bety noe mer. Hvis de virkelig ser det som negativt er de enten gammeldagse eller bare idioter.

Skrevet

Jeg har seks år på høyskole/universitet, samboeren min har ikke fullført videregående engang. Har ikke møtt reaksjoner på det.

Men så har han en veldig fin stilling og helt ok lønn, mens jeg er arbeidsledig og har ingen gode jobber i sikte. :fnise:

Susanne

Skrevet

Jeg oppdager også at folk blir litt "rare" når det kommer opp at jeg blir ferdig med mastergraden min i år, mens han ikke har fullført vgs. De tar seg i det rimelig fort, men jeg rekker likevel å se en slags "grimase" over fjeset deres i noen få hundredelssekunder. Uansett, kjæresten min har nå søkt seg inn på voksenopplæringen fra høsten av, og jeg er kjempestolt av at han har gått til det steget i en alder av 27. Han er kjempemotivert for å komme igang, og snakker allerede om videre studier etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...