Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har gått 1 semester på sykepleien, men bestemte meg for å slutte i november en gang. Jeg bestemte meg for å fullføre semesteret siden det var så lite igjen, men siden jeg var så umotivert strøyk jeg på alle eksamener..

Det jeg lurer på er om det er lurt å skrive det på CV'en? Det blir enten å ha et semester som jeg strøyk på CV'en, eller et stort hull i den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har noe annet, som en deltidsjobb, å fylle rommet med ville jeg latt være å ta med studiet.

Skrevet

Jeg tok et studiet (grunnfag) en gang som jeg ikke fullførte, tok ikke eksamen. Jeg har latt være å skrive det på cven. Selv om jeg gjennomførte hele studiet, dog uten eksamen. Ser ikke bra ut på en CV. Etterhvert som du blir eldre og får andre ting å fylle ut på cven bryr du deg ikke om det lengre. :)

Skrevet

Hm, ett semester var jo litt lite. Om du hadde fullført ett år (og stått på eksamener) ville jeg definitivt tatt det med. Hvis det ikke blir hull, hadde ikke jeg ført det opp :)

Skrevet

hvis det hadde vært det eller et hull, hadde jeg valgt å skrive at du har gått skole da. Du sier jo bare at du ikke var så interessert i studiet som du trodde, og heller vil prøve deg på noe annet.

De fleste forstår at det er lite vits i å gå et studie man ikke er motivert for, så jeg tenker det skal gå greit.

Skrevet

Jeg er seriøst dårlig på å vite hva som er lurt eller ikke i slike tilfeller, men jeg har stort sett tatt med et påbegynt studium på min cv... kanskje jeg burde droppe det helt? Jobbet ved siden av hele tiden, men bare 40 % i halvannet år. Det begynner å bli en del år siden og jeg har snart fullført to utdanninger etter dette (og jobbet en del år i mellom), den siste med strålende resultater...

Tenker at om du ikke hadde jobb ved siden av, og når det er kort tid siden, så ville jeg tatt det med. Hull i cv-en vil jo en del legge merke til, særlig hvis du ikke har så mange bedre ting å vise til i ettertid foreløpig.

Skrevet

Takk for svar! Jeg har hatt en deltidsjobb ved siden av studiet, men dette er bare 13% stilling.. Det vil vel kanskje se litt lite ut hvis jeg kun har jobbet 13% (altså hver 3 helg) i et halvt år... ?

Gjest finurlig
Skrevet

Det er fryktelig sjelden at noen leser cv'en din sporadisk, og de kommer ikke til å merke at du har et hull der, særlig ikke når det er så lenge siden :)

Og skulle du få spørsmål om det på intervjuet, kan du jo si det som det er. Men jeg tviler på at det blir lagt merke til :)

Skrevet

Et hull er det jo uansett, for du har jo ikke fått noe godkjent.

At du har bedrevet tiden din med å gå på forelesninger på sykepleien spiller jo ingen rolle når du ikke har noen resultater å vise til.

Jge ville droppe å skrevet det på CV´en. Det blir bare "pynting", og skriving for å ha noe å skrive. Tror det er mer negativt enn et hull.

Da er det bedre å pynte med "deltid" fremfor "13%"

Du kan jo nevne det på intervju om det skulle falle seg naturlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...