Soon Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter #1741 Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Tenk at lille snuppa vår er 1 måned idag!! Tiden går jo så utrolig fort!! Hold oss oppdatert om du kan, Orchideae Ja, det er gjerne noe i det ja, Ciara Endret 6. oktober 2012 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 6. oktober 2012 #1742 Del Skrevet 6. oktober 2012 Det høres kjent ut ja Ciara. Da jeg ble født var broren min 2.5 år. Og han var VELDIG glad i meg og skulle styre med meg hele tiden. Men han var sint på mamma. Han snakket ikke til henne på 2 uker. Han var da ikke sint fordi hun hadde tatt meg med hjem men fordi hun hadde "reist bort" fra han i en uke. I den tiden måtte du være på sykehuset i en uke etter fødsel uansett om alt hadde gått bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 6. oktober 2012 #1743 Del Skrevet 6. oktober 2012 Fortsatt ingen store forandringer her. Har litt vondter som kommer og går, men ikke noe regelmessig. Og ikke noe som kan måle seg med i natt... Så har stekt vafler jeg, følte jeg fortjente det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 6. oktober 2012 #1744 Del Skrevet 6. oktober 2012 Så søt storebror er, Ciara! Her i huset har storesøster godtatt babyen med omtrent samme interesse som hun har for støvsugerroboten. Null sjalusi så langt, i hvert fall, men så har vi bare vært hjemme i fire dager, så det er kanskje litt tidlig å si. Mini sover mye, og det er så deilig å ha en rolig baby! I natt sov hun i fem timer i strekk! Ammingen går litt bedre. I morgen er hun en uke gammel. Rart å tenke på at termindatoen fortsatt er et lite stykke unna, og at jeg tidligere håpet at hun skulle holde seg i magen til da. Søte babyen min! Orchideae: Håper det skjer noe snart! De vaflene er vel fortjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 7. oktober 2012 #1745 Del Skrevet 7. oktober 2012 Ny oppdatering fra meg! Hadde rimelig regelmessige kynnere i går kveld, men de kom ikke veldig tett, men var vonde. Startet rett før ni, og holdt på helt til jeg gikk å la meg i 12 tida. Deretter gav kynnerene seg, men fikk veldig vondt i ryggen. Samboeren kom inn med varmeflaske, og det hjalp litt. Sovnet litt før jeg våknet igjen av intense smerter i korsryggen og lysken. Det var vondt HELE tiden, men litt tak innimellom. rundt 5 ringte jeg føden og gråt fordi jeg hadde så vondt og fikk beskjed om å komme. Ble sjekket og fikk beskjed om at jeg hadde rier, og ble sjekket til 1 cm åpning. Fikk valget mellom å dra hjem eller se om det tok seg opp litt. Valgte sistnevnte. Etter noen timer ble jeg undersøkt igjen, men riene dabbet av og jeg ble sendt hjem. Så nå sitter jeg her da. Har fått sovet noen timer på sofaen før jeg våknet av at det var vondt å ligge. Får gå en tur etterpå, slik at det kanskje trigger litt. Orker ikke veldig mange flere netter med de smertene jeg hadde i natt, iallefall. Det er det jeg er redd for, at det skal holde på slik i dagesvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 7. oktober 2012 #1746 Del Skrevet 7. oktober 2012 Stor klem til deg Orchideae! Å gå sånn er så slitsomt og vondt. Håper du kommer skikkelig i gang nå og får en fin fødsel. Jeg gikk jo sånn en stund da jeg skulle ha snuppa, og brukte lang til fra 1-4 cm, men så snudde et eller annet ved 4 cm og etter det var det en "etter boka" fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 7. oktober 2012 #1747 Del Skrevet 7. oktober 2012 Orchideae: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #1748 Del Skrevet 7. oktober 2012 Spennende, Orchideae - håper du slipper flere slike netter - kanskje har det allerede skjedd noe mer?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 7. oktober 2012 #1749 Del Skrevet 7. oktober 2012 Takk for alle koselige kommentarer. Har hatt 3-4 baserer i kveld, men that's it.. Sa nettopp til samboeren at enten kan det begynne for fult i natt, ellers vil jeg faktisk ikke merke noe... Prøvde å gå en tur i dag, men merker ikke noe forskjell etter å ha gjort det iallefall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 8. oktober 2012 #1750 Del Skrevet 8. oktober 2012 En liten helvettesnatt er over her Bråvåknet rundt 2 av at jeg lå å var anpusten og gjennomsvett. Skikkelig magekramper og det var styggvondt. Ikke slik som rier og at det kom i tak, men det var et konstant hold på en måte. Tror jeg brukte 2-3 minutter på å snu meg i senga og tilsvarende like lang tid på å komme meg ut på do... Når jeg kom tilbake til senga var jeg helt utslitt! Sovnet fort etterpå igjen, men har våknet ca hver halvtime i hele natt pga smerter i og omkring magen. Skulle så gjerne sett at det ble rier eller noe slikt av alt tullet Var på en måte som en svak murring av menssmerter, samtidig som om noe røsket og slet i symfen framme... Skulle nesten trodd det var en skrutrekke som prøvde å vide ut bekkenet mitt Har fått sovet litt i ny og ne, men mesteparten av tiden har jeg ligget i fosterstilling og tenkt på å puste normalt.... Kan tro at gubben har sovet godt i natt eller? Stakkaren har jo fått svi skikkelig han også.... Sovet null i natt pga meg Han ordnet slik at han begynte 2 timer senere på jobb i dag, så fikk han iallefall litt søvn... Merker jo at han blir bekymret når jeg har så vondt, men det har jo ikke ført til noe produktive rier. Nå er frokosten ferdig og magen kjennes bare litt stiv og støl ut. Ingen flere sammentrekninger og det eneste jeg kjenner er at jeg er fryktelig øm i korsryggen og i symfen. I tillegg kjennes det ut som om jeg må bæsje HELE tiden Kanskje litt for mye detaljer her altså (beklager?), men jeg skulle nesten trodd at småen ligger så langt nede at han klemmer hodet mot både skjede og endetarmen...... Jeg antar at natten kun har vært slik pga modning og små sammentrekninger som ikke har vært dødsvonde. Jeg har trolig bare kjent på ting som har gjort meg usikker i søvne, og i nattens mulm og mørke har kroppen/hodet trodd at det var noe annet enn hva som faktisk skjedde Iallefall er det ingen fødsel enda! Vil så gjerne komme igang med det i grunn.... Ikke at jeg ønsker smertene, men da slipper jeg å gå å være usikker på hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 8. oktober 2012 #1751 Del Skrevet 8. oktober 2012 Ny runde modningsakupunktur i dag, og jeg gruer meg litt Vet at jeg får mye kynnere det neste døgnet etter behandlingen, så det kan vel ikke forventes mye søvn i dag og i natt heller....? Krysser fingrene for at det blir rier snart jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 8. oktober 2012 #1752 Del Skrevet 8. oktober 2012 tr.heimspia82:Det du beskriver likner veldig mye på hvordan de siste nettene mine har vært, sånn ca. Men jeg hadde tak som kom litt i tilegg oppå de andre smertene. Kanskje du har modningsrier? Det var det jeg fikk beskjed om i går at det var iallefall. Her har jeg sovet godt hele natten, nesten. Våknet av at det kjentes ut som en nerve som lå i klem i lysken, men det er nok bare babyen som klemmer på ett eller annet, for hun ligger langt nede i bekkenet. Termin i morgen! Hvor ble de siste 9. mnd av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 8. oktober 2012 #1753 Del Skrevet 8. oktober 2012 tr.heimspia82:Det du beskriver likner veldig mye på hvordan de siste nettene mine har vært, sånn ca. Men jeg hadde tak som kom litt i tilegg oppå de andre smertene. Kanskje du har modningsrier? Det var det jeg fikk beskjed om i går at det var iallefall. Her har jeg sovet godt hele natten, nesten. Våknet av at det kjentes ut som en nerve som lå i klem i lysken, men det er nok bare babyen som klemmer på ett eller annet, for hun ligger langt nede i bekkenet. Termin i morgen! Hvor ble de siste 9. mnd av? Ja jeg antar at det er modningsrier Modningsrier kombinert med kynnere... Men det er jo bra at det modnes da! Håper iallefall det. Hadde vært heeeeeelt ok å kommet inn på kontroll med 3 cm åpning liksom Nettopp ferdig med modningsakupunkturen nå, og hun som setter nålene sa at dersom det ikke har kommet baby innen nest mandag, så setter vi nåler som framskyver litt riene også Jippi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 8. oktober 2012 #1754 Del Skrevet 8. oktober 2012 Uff det høres ikke mye godt ut. Jeg husker når jeg lå i sengen på sykehuset og ventet på en avgjørelse ang keisersnitt så slo det meg at jeg ikke skulle ha rier...! En litt rar følelse, men det var jo veldig greit der og da (jeg fikk det jo igjen de meste dagene!) Men nå når jeg vet hva et keisersnitt innebærer kjenner jeg at det høres mer skummelt ut å gå gjennom en normal fødsel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 8. oktober 2012 #1755 Del Skrevet 8. oktober 2012 Ja ikke sant Det er ikke mye tvil om at dersom det hadde vært frivillig keisersnitt i Norge så hadde jeg gått for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 8. oktober 2012 #1756 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg vet jeg sa lillebror kan holde seg inne i magen til termin, men nå kan han bare komme ut. Er så lei i dag. Lei av å ikke kunne bevege meg uten at det gjør vondt innen få minutter. Bare det å rydde opp på slutten av dagen (plukke opp leker osv) er et mareritt. Skulle ønske jeg hadde en slik for å plukke opp ting. Er så vondt å bøye seg. 1 uke til termindato i dag. lei.com. Klageinnlegg over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. oktober 2012 #1757 Del Skrevet 8. oktober 2012 Stor klem til alle dere som venter! Snart er ventetiden over! Jeg følger spent med her flere ganger om dagen for å se hvordan det går med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 8. oktober 2012 #1758 Del Skrevet 8. oktober 2012 Leker kan fint ryddes med kost og feiebrett Snuppa kalte meg "latemamma" en dag hun ville ha hjelp med å plukke opp duploklossene og jeg fant fram feiebrettet. Vi har sånt med langt skaft så da slapp jeg å bøye meg Ellers kan jeg melde om absolutt null progresjon her i huset. Har hatt mye mindre modningsrier i dag, de er fortsatt rimelig vonde men ikke regelmessige lengre. Jeg har faktisk både dusjet, bakt småkaker, vasket do, laget saus til middagen og tatt ut av oppvaskmaskinen. Det er mer husarbeid enn siste uke sammenlagt tror jeg. Sliten nå da, men føles godt å i hvertfall klare å gjøre bittelitt mer enn å ligge med smerter. Og så luuuuuurer jeg på om deler av slimproppen gikk i formiddag En skikkelig geleaktig klump som kom i hvertfall, men den var helt klar da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 8. oktober 2012 #1759 Del Skrevet 8. oktober 2012 Her har også proppen gått i dag.. 2 og en halv time til TERMIN!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 8. oktober 2012 #1760 Del Skrevet 8. oktober 2012 Leker kan fint ryddes med kost og feiebrett Snuppa kalte meg "latemamma" en dag hun ville ha hjelp med å plukke opp duploklossene og jeg fant fram feiebrettet. Vi har sånt med langt skaft så da slapp jeg å bøye meg Ellers kan jeg melde om absolutt null progresjon her i huset. Har hatt mye mindre modningsrier i dag, de er fortsatt rimelig vonde men ikke regelmessige lengre. Jeg har faktisk både dusjet, bakt småkaker, vasket do, laget saus til middagen og tatt ut av oppvaskmaskinen. Det er mer husarbeid enn siste uke sammenlagt tror jeg. Sliten nå da, men føles godt å i hvertfall klare å gjøre bittelitt mer enn å ligge med smerter. Og så luuuuuurer jeg på om deler av slimproppen gikk i formiddag En skikkelig geleaktig klump som kom i hvertfall, men den var helt klar da. Slimproppen kan være helt klar har jeg hørt. Enkelte ganger kan den ha litt blod i seg Fryktelig spennende! Her har også proppen gått i dag.. 2 og en halv time til TERMIN!!!!! Hurra for termin straks! Håper at fødselen er rett rundt hjørnet til oss alle Ingen slimpropp som har gått her. Iallefall ikke som jeg har merket? Er jo noen som ikke merker det også har jeg lest...? Jaja, de små kommer vel snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå