Bentebent Skrevet 1. oktober 2012 #1701 Del Skrevet 1. oktober 2012 Det kan du trygt si Honning. "Heldigvis" fikk hun feber også, og synes dermed at sofasløving var en helt grei ting å gjøre hele dagen. Og oppkastet ga seg fort også. Men da jeg gikk for å lage middag, fant fram skjærefjøl, kniv og en sellerirot så pep det fra sofaen. Mammaaaa, jeg vil kose deg jeg. Da fikk sellerirota ligge pent i fred til mannen kom hjem Det gjelder å prioritere! Så da satt vi i sofaen, mage mot mage og hun kjente på lillebrors sparking og romstering. Veldig koselig å snakke med henne da, om den kommende babyen og hvordan ting antagelig blir for henne og for oss når han plutselig bestemmer jeg for å komme ut. Så søøøt da Smelt. Er veldig glad mannen har fri på mandager, for i dag har jeg virkelig slitt med å ta meg av gutten alene tror jeg. Håper bare bekkenet er bedre i morgen. Blir det for ille får jeg vel ringe noen besteforeldre. Gutten er på skole, men bare til 11.45, så da er det full fart til mannen kommer hjem fra jobb i 5-6 tia. Og 7 starter kveldsstell så må ha middag klar når mannen kommer hjem ellers blir det ikke middag på oss... Huff, kjenner jeg gleder meg til å få lillebror ut nå så jeg kan bevege meg som normalt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. oktober 2012 #1702 Del Skrevet 1. oktober 2012 I dag kom barseltårene, gitt. Utløst av konfliktfylte følelser for de to guttene mine. I helgen hadde jeg så dårlig samvittighet, for jeg gledet meg innimellom til storebror skulle sove så jeg fikk kost i fred med lillebror. Og i dag kjente jeg at jeg ble irritert (irrasjonelt nok) da lillebror skulle ha mat for førtiende gang da jeg skulle legge storebror. Storebror hylte "Pappa ta lillebror, mamma legge meg!" og gråt som bare det. Og da begynte jeg å gråte selv også, for det føltes som om jeg aldri mer kan gjøre alle lykkelige, men at alle blir såret over noe jeg ikke lenger kan gi dem. Nå skal det sies at jeg fikk gått inn til storebror når lillebror hadde blitt matet, så vi fikk avsluttet dagen på en fin måte. Og generelt er jeg tross alt overrasket over hvor bra det går, Storebror skal helst ha lillebror på fanget og sier "Bare min lillebror!", ler når lillebror nyser og skal hjelpe til å skifte bleie. Men så vond følelse når jeg føler behovene deres kræsjer og jeg må velge mellom dem. Det går seg vel til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 1. oktober 2012 #1703 Del Skrevet 1. oktober 2012 Men så vond følelse når jeg føler behovene deres kræsjer og jeg må velge mellom dem. Det der har jeg kjent litt på allerede jeg. Det er så vondt når jeg ikke klarer å være den mammaen jeg gjerne vil være, og den snuppa er vant med, fordi jeg hemmes av graviditeten. Kjenner at jeg gruer meg litt til sånne "konflikter" som du skriver om, som helt garantert vil komme. Trøsten kan kanskje være at gledene garantert vil overskygge ulempene, både for voksne, storesøsken og småsøsken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 1. oktober 2012 #1704 Del Skrevet 1. oktober 2012 Huff Ciara. Akkurat de tingene jeg også gruer meg til. Tårene trillet da jeg leste innlegget ditt... Heldigvis har storebror i det siste knyttet seg veldig til pappan, men det er stort sett jeg som legger han. Han liker ikke at pappa legger han fordi han kan ikke sangene som vi synger. Har prøvd å lære han, men vi synger på norsk og pappa snakker lite norsk, så er vanskelig gitt. Heldigvis er han stort sett lett å legge. Tar sjelden mer en 15 minutter fra han er i senga til han sover. Så får vel bare prøve å tilpasse seg. Men er vanskelig med baby som vil ha mat NÅ! (eller helst for 5 minutter siden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 1. oktober 2012 #1705 Del Skrevet 1. oktober 2012 Takk, jenter! Lillegullet ser ut til å være like rolig og grei som søsteren sin. Ammingen går også greit. I kveld har jeg vært litt oppe av senga uten særlige smerter, så nå ser jeg lyst på livet. Gleder meg til en ny dag med babyen min i morgen. <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 2. oktober 2012 #1706 Del Skrevet 2. oktober 2012 Bråvåknet av magekramper for en times tid siden her! Skikkelige tak i magen. Tok tiden på det for nygjerrighetens skyld og de har vart imellom 1-3 minutter med 5-15 minutters pause. Samtlige "tak" har startet eller endt med en kjempe Gikk en tur på do i sted (like greit å tisse når jeg først er våken) og hadde skikkelig diare... Altså skulle og burde dette bety at noe er i gjære.... De siste 20 minuttene har det derimot vært helt stille igjen, så jeg legger meg for å sove igjen Dersom dette kun er modningsrier enda, synes jeg at de enten kan bli effektive eller slutte å plage meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 2. oktober 2012 #1707 Del Skrevet 2. oktober 2012 Jeg gir opp snart Sov noen timer etter innlegget her inne, og er nå våken og klar for en svipptur til poliklinikken. Regner med at det går kjapt med blodprøvene så er jeg hjemme igjen for mere søvn... Jeg skjønner ikke hva i alle dager kroppen min holder på med. Men jeg mistenker at modningsakupunkturen er synderen Er litt gjenganger at de dagene jeg får den akupunkturen så er de påfølgene nettene stappfulle av kynnere og modning.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 2. oktober 2012 #1708 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hadde kramper i natt jeg også, men ingenting nå.. Hjelper ikke på utålmodigheten at ei bekjent av meg er på føden i skrivende stund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #1709 Del Skrevet 2. oktober 2012 Tro kopi av mine følelser, Ciara. Men jeg kan love deg at det går over - var værst de to første ukene her, men så har vi gradvis blitt mer vant med den nye situasjonen alle sammen, og nå har iallefall jeg sluttet å få disse gråtetoktene. Men ja, det er ikke noe gøy når det står på - vil gi deg en stor Så kjedelig med alle disse maseriene, tr.heimspia - håper det går over til å bli mer effektivt snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 2. oktober 2012 #1710 Del Skrevet 2. oktober 2012 Ciara: Slik hadde jeg det også, og det var veldig tungt. Nå begynner det å gå seg til, men jeg føler fortsatt på at jeg skulle gitt mer til alle... Nå virker det som om storesøster her begynner å glemme at det har vært en tid uten lillebror, iallefall tror jeg ikke hun tenker så mye på det lenger. Det hjelper. Forøvrig så lar vi lillebror vente på mat om jeg driver og legger storesøster (innen rimelighetens grenser så klart, en halvtimes venting er ikke aktuelt). Mannen trøster ham i mens, og jeg tror det har vært viktig for storesøster å kjenne på at også lillebror må vente. Fælt at han er sulten i mellomtiden, men jeg tror det går veldig greit en gang i mellom. Det går dessuten mye enklere nå også siden han spiser sjeldnere. Marikke: Fint å lese! Håper takene tar seg opp for dere andre snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 2. oktober 2012 #1711 Del Skrevet 2. oktober 2012 Her er formen fin, og jeg begynner å kjenne at ting begynner å falle skikkelig på plass i kroppen igjen. I går begynte medlemsskapet mitt i Sats å løpe igjen, så over helgen skal jeg våge meg på en treningsøkt. Lurer på hvor svak jeg har blitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. oktober 2012 #1712 Del Skrevet 2. oktober 2012 Takk for innspill og støtte I dag har vært mye bedre. Det hjalp veldig at lillebror sov det meste av tiden etter storebror kom hjem og fram til legging. Og storebror selv var i strålende humør, skulle storme rett bort til lillebror når han kom inn døra og sa "Jeg og lillebror bestevenner!" Da ble jeg kjempeglad Og så hjelper det å tenke på at de kommer til å ha mye glede av hverandre etterhvert. Og at jeg faktisk ikke kan forhindre vanskelige følelser. Jeg tror at en av mine største svakheter som forelder er at jeg helst vil at alle skal være lykkelige hele tiden. I den grad at jeg gjerne overbeskytter, vil glatte over det som er vanskelig, skjemme bort. Når det faktisk er viktig å lære barn at noe er vanskelig og at de må lære seg å kjenne på det og takle det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 2. oktober 2012 #1713 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hei jenter. Gratulerer til dere som har født og klem til de som trenger det. Her har jeg vært stille lenge pga omstendigheter hjemme og min form. Leser mye, men ikke fått skrevet noe særlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 2. oktober 2012 #1714 Del Skrevet 2. oktober 2012 Det er tøft når man ikke føler at man strekker til ja. Har slitt mye med det jeg også, og har mye mer lyst til å leke med storebror enn å sitte "stuck" med amming... Nå er lillesøster litt over 3 uker, og jeg syns ting er mye bedre allerede faktisk. Tror nesten ikke storebror husker å ha vært aleine lenger, men nå blei han nettopp 2 år, så han husker vel ikke like mye som en 3-4 åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 3. oktober 2012 #1715 Del Skrevet 3. oktober 2012 Lite klage innlegg her... Full av forkjølelse, pluss veldig vondt i bekkenet i dag. Mannen er på jobb og ikke hjemme før i 6 tiden. Gutten min er og full av forkjølelse, men fortsatt i full aktivitet og blid og fornøyd. Har masse husarbeid som skulle vært gjort, men vil bare ligge på sofaen. Ringte svigermor, og hun kan komme en tur, men ikke før i 5 tia... slitsom dag ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 3. oktober 2012 #1716 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hadde en ekkel opplevelse i går. Var på vei hjem og stoppet for et fotgjengelfelt. Plutselig hører jeg tuting og så kommer det en lastebil opp på siden av meg. Den stoppet ikke før den var like langt fremme ved fotgjengerfeltet som jeg var og den stod da i feil kjørefelt! Jeg ble så paff at jeg bare kjørte videre, men når jeg kom hjem så gikk det opp for meg at det var bare flaks at han ikke kjørte på oss. Og at det ikke kom bil i mot! Og jeg som hadde min 5 uker gamle datter sovende i bilstolen bak! Jeg tørr ikke tenke på hvordan det hadde gått hvis det hadde smelt (.. smellt? smullet? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 3. oktober 2012 #1717 Del Skrevet 3. oktober 2012 Oi, det hørtes skummelt, Ablaze! Skjønner godt at du blir litt skjelven etter en sånn opplevelse! Vi dro hjem fra sykehuset i dag. Deilig å være hjemme. Mini er stort sett stille og rolig, og hele familien har hatt en fin ettermiddag etter at storesøster kom hjem fra barnehagen. Ganske såre brystvorter her i gården. Jeg hadde ikke tenkt noe over at det gjorde litt vondt når babyen sugde i begynnelsen, men da hun begynte å gulpe blod, ble jeg jo ganske bekymret. Men det er "bare" fordi puppene mine er så såre. Så nå går det i Purelan og lufttørking, og så er jeg nøye med å håndmelke litt før babyen får suge, så hun ikke trenger å ta i så hardt før melken kommer. Men gubban, for et vakuum-trykk hun stiller opp med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #1718 Del Skrevet 3. oktober 2012 Voldsomt til vakuum disse små har ja Her er det ikke noe bedring med ammingen, men heller ikke værre, så sitter og biter tenna sammen hver gang hun tar tak, og bare venter på at det ikke skal være så vondt lenger. Lufttørker og smører med purelan, simplex og brulidine om hverandre.... ny runde på ammepol. i morra. Får ikke praktisert tvillingstilling så ofte, hun styrer sånn når hun er sulten, så å begynne å legge til i tvillingstilling, som jeg bruker litt tid på, det fungerer dårlig. Blir med en gang i ny og ne liksom. Huff, ablaze - skjønner at det ikke var så trivelig nei!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 3. oktober 2012 #1719 Del Skrevet 3. oktober 2012 Kraftig modningsrie, baby som spenner i fra så hardt han kan og en plutselig og uventet nys. Herregud noe så vondt! Auauau. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 3. oktober 2012 #1720 Del Skrevet 3. oktober 2012 Her sliter jeg med infeksjon vond hals, feber og tett nese. Var nettopp hos legen og fikk pencilin. Han sa at siden jeg ammer så må vi få meg frisk igjen fortest mulig.. Kjenner at tålmodigheten er på bunn. Vondt at det går litt over N, men får håpe det går fort over :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå