Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Her har frøkna fått ny hobby i magen. Hun spenner i fra med armer i hofta mi, og beina i ribbeina mine. Samtidig! Auuu! Har mye nedpress for tida også, og Igår Ig i dag har jeg hatt litt stråling og menssmerter. Også føler jeg meg litt rar. Føler meg slapp og litt småuggen. Kjennes ut som jeg er dårlig i magen, men kommer ingenting om jeg forsøker..

Vi var i kirka i dag, og frøkna reagerte på orgelspillet. Var ikke lett å skulle sitte stille da, for det var vondt. Spente fra alt hun klarte i ribbeina, noe som presset VELDIG nedover..

Gleder meg til å være ferdig nå, kjenner jeg. Er så utålmodig etter å se henne! Altså jeg koser meg veldig som gravid og elsker magen. MEN vil tro det er en million ganger bedre å få henne på utsiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, høres veldig kjent ut ;)

Her har han fått for seg at han skal ta spenntak i ribbebena/øvre del av magen og presse seg nedover.

Usikker på om det er fordi han prøver å strekke på seg, eller ønsker å finne en vei ut? ;)

Gleder meg masse til å få han ut og inn i armene!

Fryktelig vondt til tider disse krumspringene han styrer med der inne....

Jaja! 35 dager igjen til termin, og jeg krysser alt jeg kan for at han kan komme før tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste to dagene har snuppa styra sånn ved puppen - har brystvorta i munnen men vil ikke ta tak - blir så frustrert... skjønner ikke hvorfor :klo:

Og plutselig så tar hun tak, da har hun og jeg kava oss skikkelig opp... begynner å lure på om hun har vondt i nakken etc - hvis det vedvarer vurderer jeg å kontakte en manuellterapaut.

Fortsatt sårt, men begynner å komme seg litt iallefall.

Hehe, jeg savner ikke magen i det hele tatt ;)

Nå har jeg hu jo på utsiden og kan stryke og kose på henne der!

Bare gleder meg over å gå på vekta innimellom og se at kiloene sakte men sikkert går nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig at det er så mye styr med amminga hos deg Soon! Får håpe det går seg til, enten av seg selv eller ved manuellterapeut.

I dag er vesla vår ei uke. Amminga går heldigvis veldig bra, og jeg savner faktisk heller ikke magen like mye som jeg hadde trodd. Mye koseligere å ha henne på utsiden. Forrige gang savna jeg magen og sparka mye mer.

Ellers så er vesla veldig snill så langt. Hun har perioder som hun skal ha mat hele tida føles det som, og noen lengre soveperioder. Jeg har vært heldig med at de lengste soveperiodene mye har havna på natta. De siste to nettene har vært fantastiske, men tør ikke håpe på at det fortsetter sånn ;)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, enda mer ammekrøll i ettermiddag.

Hun nekter å ta puppen både med og uten skjold - bare styrer og hylgråter :(

Måtte gi henne litt melk på flaske som jeg har pumpet og fryst, og det gikk ned på høykant så hun er jo sulten.

Blir så fortvilet, endte med at jeg satt og hylgråt hos foreldrene mine isted - måtte bare reise hjem.

Ringer manuellterapaut i morra, men må nesten få time temmelig fort, for jeg akter ikke å pumpe i mange dager - bruker jo såååå lang tid, og så skal man gi ungen maten etterpå - da er det jo ikke tid igjen til noe annet,

FRUSTRERT! (og veldig veldig lei meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoooor klem til deg Soon. Håper manuellterapeuten kan hjelpe dere, for det der høres ikke ålreit ut. Gjelder det uansett hvordan du legger henne til? Regner med du har prøvd både å sitte og å ligge og på begge sider, men har du prøvd sånn "tvillingstilling"? Husker ikke hva det heter, men vet at jeg brukte det litt med Snuppa da hun var helt ny. Da var det jo for å stimulere brystet fra flere sider på en måte, fordi jeg hadde lite melk, men tenker at siden hun lå helt annerledes at det kanskje kan hjelpe hvis hun har vondt et sted også.

Du må sitte i en sofa eller noe sånt, og bygge opp med puter litt rundt deg. Og så legger du barnet på en måte under armen din ;) Så hun dier på høyre pupp og ligger/halvsitter litt "rundt" deg på din høyre side. Funket fint på meg som ikke er så velutstyrt øverst, hvordan det blir om man har store pupper vet jeg ikke, ser for meg at ungen må lengre ut med beina da eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så skuffet over å ha gått over termindato. Mas fra alle om noe snart skjer.

Hyggelig mas om at vi kan få middag både her og der, sånn at jeg slipper å lage noe.

Alt jeg vil er å få være i fred her hjemme, spise det jeg vil når jeg vil, uten å være så sosial.

Mannen mener jeg er vanskelig og jeg mener jeg bare er høygravid og sliten/lei. Helt normalt.

Nå reiste han på middag til sine foreldre, jeg skal lett kjøpe meg mat ute og reise en tur i stallen til en gutt som vet å sette pris på meg til tross for litt muggent humør.

Ungen kan se til å komme ut nå. Alt er klart. Har åpning med 2-3 cm, tegningsblødninger i to (nesten tre dager) og jm sa at alt var klart. Manglet bare rier. Ja.... De har jeg ikke sett noe til.

Dagens syt!

Endret av Illicitus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Kvist!

Ja har prøvd sittende og liggende og på begge sider.

Har prøvd tvillingstilling også, men syns ikke det er så lett.

"Selvfølgelig" - og heldigvis - ble ammingen etter forrige innlegg vellykket, så er i litt bedre humør - men kommer uansett til å ringe manuellterapauten for å utelukke at det er noe nakkevondter hos S.

Det rare er bare at jeg føler jeg gjorde det samme når det gikk bra nå, som jeg har gjordt de gangene det bare blir krøll....

---

Skjønner du er klar for å få ut babyen nå, Illicitus - at du har såpass med åpning tyder iallefall på at det nærmer seg - plutselig ligger du der og føder ;)

Masse lykke til iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soon: Akkurat det problemet hadde jeg også med førstemann. Jeg er ikke helt sikker den dag i dag på hva problemet skyldtes, men tror det var en blanding av nakkelåsning (var hos manuellterapeut) og at jeg har treg utdrivningsrefleks. Tror rett og slett det tok tid før min glupske lille sønn avfant seg med at han måtte jobbe litt før det kom noe melk. Da han var to måneder ble det ekstremt mye bedre plutselig - håper ikke tidsperspektivet får deg til å fortvile, men heller tenke at du har god tid :) Nå har jo du et barn fra før og erfaring med amming og ammeproblemer, altså, jeg ville bare dele min erfaring i tilfelle den kan være til hjelp :)

Illicitus: Du kan da umulig ha lenge igjen så moden som du er! Det er veldig frustrerende å vente, men du må nok ikke vente lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soon: Du er sikker på at brystet ikke er så sprengt at hun sliter med å få tak?

Illicitus: Det høres ikke ut som om det er så veldig lenge igjen, ihvertfall. Og hvis jeg ikke husker helt feil så ble vel du også forberedt at du antageligvis ikke kom til å gå frem til termin? Isåfall så skjønner jeg veldig godt at du er lei! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SmallTalk: de er iallefall ikke sprengt, og det er det som bekymrer meg :gjeiper:

Etter at hun spiste som en helt i går, syns jeg liksom ikke puppa har fylt seg opp ordentlig igjen, de er langt fra spengt noen av de...

Men når hun endelig tar tak, så spiser hun seg jo mett, så tror ikke jeg har for lite melk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke å holde hodet hennes fast innat brystet til hun har tatt tak heller, slik at hun ikke får knotet så fælt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Soon: Igjen høres det ut som meg. Jeg har faktisk aldri hatt melkespreng eller syntes at brystene har virket fulle. Ikke ble de særlig mye større mens jeg ammet heller. Jeg hadde likevel nok melk. Vet du hvordan utdrivningsrefleksen din er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ammingen letter litt Soon. Ville uansett reist til manuellterapeut jeg. Det er jo ikke unormalt at de får seg en trøkk ved fødsel. :)

Og fennikel og kamillete skal hjelpe til i produksjonen av melk, kanskje det har noe for seg om du sliter litt? Alt er verdt et forsøk tenker jeg..

Ja, alle - inkl. alle leger og JM jeg har vært hos, har sagt de ikke forventet at jeg skulle gå til termin. Nå er den vært, så selv om jeg sa jeg kom til å gå over så sitter den litt langt inne. Spesielt siden jeg var så moden på kontroll at de nesten syntes det var rart jeg ikke var i fødsel allerede.

Problemet mitt er at jeg kjenner jo ingenting. Masse kynnere sier JM, men jeg kjenner ingenting. Lurer på om det er noe feil med meg som ikke kjenner noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at jeg kjenner jo ingenting. Masse kynnere sier JM, men jeg kjenner ingenting. Lurer på om det er noe feil med meg som ikke kjenner noe :P

Jeg skal være ærlig å si at jeg trodde riene mine var kynnere, og hadde det ikke vært for at de kom regelmessig (med 5 min mellomrom) og varte i over 1 min av gangen og jeg hadde litt vondt i korsryggen, så hadde ikke jeg vært i nærheten av å tro at jeg hadde rier. Men nå skal det sies at smertene fra leveren overskygget det meste, inkludert riene jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for alle råd, jenter ;) Godt å ha noen å dele ting med!

Har nok litt sen utdrivning, så jeg håndmelker litt før hver amming så det ikke skal ta fro lang tid.

Hadde en ny veldig fin amming nå :hoppe: så kan være at hun bare var plaget med noe annet - luft etc før idag...

Men tenker at manuellterapaut bør kontaktes for å få en vurdering iallefall, hun ble jo tatt med sugekopp, så kan jo tenkes det har tatt litt hardt på nakken også - dessuten er hun veldig glad i å ligge med ansiktet mot venstre - alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuellterapeut er uansett lurt :)

En siste tanke fra meg: Jeg tror det var flere ganger babyen ikke var så sulten som jeg trodde, men i stedet var trøtt.

Spent på hvordan det blir denne gangen :)

Men det er i hvert fall kjempebra at dere har hatt flere vellykkede amminger i dag! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...