Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har bare vært hos jordmor for sjekk. Er 34+3 i dag så har jo noen uker igjen.

Jordmor mente at siden han lå høyt og ikke hadde rumpa nedi bekkenet så var det et godt tegn. På kontrollen i går hadde han hodet under ribbeina mine på høyre side, og rumpa litt sånn ut mot min venstre hofte. Hun sa jeg ikke skulle bekymre meg, og at han nok snudde seg i løpet av de første dagene/ukene men jeg bekymrer meg nå litt alilkevel jeg da ;)

Vært mye romstering i dag, og nå klarer jeg ikke selv å kjenne hvordan han ligger. Synes det er føtter i alle retninger jeg nå. :ler: Nå hadde det vært godt å hatt en jordmor i vennekretsen, som kunne klemt på meg og sagt hva som er opp og hva som er ned.

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, men da er det jo god tid ennå :)

Skal jeg være ærlig skjønner jeg ikke hva som er hvor her heller, og det gjorde jeg ikke forrige gang. Det er noen føtter høyt oppe og noe hardt på siden midt på (rumpa?) og noe som blafrer nede ved lysken (hender?). Men legen sier han ligger riktig, så da regner jeg med at det stemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke peiling på hva som er hva, og er vel vanskligere å kjenne på meg siden jeg er overvektig i tillegg, men innimellom så kommer det en hard kul ut under ribbeina og jeg tror (håper) det er rumpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, men da er det jo god tid ennå :)

Skal jeg være ærlig skjønner jeg ikke hva som er hvor her heller, og det gjorde jeg ikke forrige gang. Det er noen føtter høyt oppe og noe hardt på siden midt på (rumpa?) og noe som blafrer nede ved lysken (hender?). Men legen sier han ligger riktig, så da regner jeg med at det stemmer ;)

Sånn kjennes det ut her også, og har hatt en del nedpress. Håper frøkna har festet seg og bestemmer seg for å ta ferden ut om ikke lenge! :)

Nå har jeg bakt ei sjokoladekake i langpanne og masse skillingsboller. Tenkte å fryse slik at vi har noe enkelt å tilby når besøket kommer etter fødselen. Regner jo med litt besøk. :)

Uuuuups. Fikk lagt inn i quoten, men bruker iPhone så får ikke redigert nå..

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trodde jeg et øyeblikk at fødselen var rett rundt hjørnet. Merket at noe foregikk i kroppen, murringer og tak, og kunne liksom merke en følelse fra livmorhalsen. Men nei, det ga seg. Men har vært nødt til å hvile og sove masse på dagen i dag og tror bestemt det er kroppen som forbereder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende, Ciara! :hoppe:

Kvist: Skjønner godt at du bekymrer deg litt når babyen ligger med rompa ned. Håper han snur seg igjen snart!

Jeg har vært ganske sikker på leiet til snuppeline en god stund. Mest fordi jeg ofte kjenner en lang rygg fra nederst til øverst på venstre side av magen. Rompa/hofta er en slags avlang kul (som ikke kan være hodet) øverst til venstre, og så sparker hun ut mot høyresiden ganske langt opp. Litt mer merkelige følelser "der nede" når hun sutter på totten eller klør seg i øret eller hva hun nå holder på med. Nesten så jeg synes jeg må knipe igjen for å ikke få en hånd tytende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Ciara ;)

Er ikke så lenge igjen for mange av dere nå, blir vel et føde-rush uten like snart :ler:

Idag er snuppa 1 uke gammel, og idag er første dagen jeg faktisk har følt meg litt pigg etter fødselen.

Har fått vasket litt klær og sånt tidligere også, men idag har jeg faktisk fått vasket bad, stelt litt på verandaen og kastet visne blomster, gått med søppel, tatt ut av oppvaskmaskina og ryddet en god del - deilig å kjenne at kroppen begynner å komme i gjenge igjen.

Koser meg med snuppa, men sliter fortsatt endel med såre pupper - kjenner jeg blir litt oppgitt - annenhver dag er nogenlunde grei, og den andre dagen har jeg mest lyst til bare å kutte ut amminga helt.

Får vel prøve en stund til, men blir det ikke noe merkbar bedring etter en stund, tror jeg ikke jeg gidder å pine meg gjennom flere uker med vondter.

Styra fælt med amming av storebror også, og husker det var en lettelse å gå over til NAN da jeg hadde stått på i 4-5 måneder - og han har da blitt en fantastisk herlig og frisk gutt fordet ;)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trodde jeg et øyeblikk at fødselen var rett rundt hjørnet. Merket at noe foregikk i kroppen, murringer og tak, og kunne liksom merke en følelse fra livmorhalsen. Men nei, det ga seg. Men har vært nødt til å hvile og sove masse på dagen i dag og tror bestemt det er kroppen som forbereder seg.

Spennende! Når er termin? Fant deg ikke inne på terminlisten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i dag... Sitter å venter på time til jm nå.

Ikke storw forhåpninger om mye modning og annet snacks. Har som og Ciara nevnte, hatt et større behov for å sove og slappe av. Føler meg ikke i form rett og slett.

BF er blitt supersøt og ivrig på det som venter. Var 1001 spørsmål i natt om alt mulig :D

Ellers ligger MiniMe med hodet ned, ryggen mot høyre og rumpa opp. Sparker og diller på høyre side. Jeg kjenner ikke at det er lik så godt, men JM gjør. Er lett å kjenne rumpe, men synes at det er en fot er vanskelig å kjenne. Han er jo fortsatt supersær så rører jeg han om han sparker så swooophs så er foten borte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med snuppa, men sliter fortsatt endel med såre pupper - kjenner jeg blir litt oppgitt - annenhver dag er nogenlunde grei, og den andre dagen har jeg mest lyst til bare å kutte ut amminga helt.

Får vel prøve en stund til, men blir det ikke noe merkbar bedring etter en stund, tror jeg ikke jeg gidder å pine meg gjennom flere uker med vondter.

Styra fælt med amming av storebror også, og husker det var en lettelse å gå over til NAN da jeg hadde stått på i 4-5 måneder - og han har da blitt en fantastisk herlig og frisk gutt fordet ;)

Ja, jeg er helt enig med deg. Selv om jeg er kjempe sikker på at amming er bedre for både mor og barn, så skal det ikke gå utover mors mentale helse. Jeg plagdes veldig sist. Husker jeg plukket skorper av brystvortene så sår var jeg. Så jeg pumpet en del og gav fra kopp i begynnelsen, men så kom jordmor med brystskjold og N tok puppen så mye bedre med skjoldet, og smertene var utholdelige da. Har sikkert noe med at jeg ikke har brystvorter (det er helt flate til vanlig) Men denne gangen har jeg kjøpt en liten dings som heter "latch assist" som du bruker før amming og den suger ut brystknoppen. Så håper det kanskje kan gå bedre denne gangen. Men en ting jeg vil du skal være ops på Soon (og dere andre og for den sags skyld) Hvis smertene er veldig ille så kan det være sopp... Jeg endte opp med sopp etter ca 2-3 uker sist og det var fryktelig vondt. Jeg satt å gråt hver gang jeg ammet. Og det var med brystskjold... Ble fort bedre da vi fikk behandling begge to og vi ammet i 16 måneder med skjold. (og nei det gikk ikke utover melkeproduksjonen å bruke skjold. Gutten greide å tømme brysted forde om)

Når det er sagt så tror jeg nok at terskelen min for å gi opp ammingen denne gangen er noe lavere enn sist. Men mannen har IBS (irritabel tarm syndrom) og vil egentlig gjøre det jeg kan for at ungene ikke får mage tarm problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg startet permisjonen i dag, det føltes veldig deilig, samtidig som det var litt vemodig å ta farvel med alle de fine kollegene mine. Har planer om å bruke permisjonstiden på MYE soving og avslapning, har vært helt dautrøtt den siste uka!

Bentebent: Det du skrev om LatchAssist hørtes interessant ut, jeg er nemlig litt bekymret for hvordan jeg skal få til ammingen siden jeg også har helt flate brystvorter. Vet du om man kan få tak i det i Norge også? (Regner med at du har kjøpt det i England?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Macaron: Det vet jeg ikke, men jeg bestilte min fra amazon. Regner med du kan bestille og få sendt hjem til norge... Kan se om jeg finner link litt senere. Er i skrivende stund i bilen på vei til wales:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter vi videre :) Fantastisk at det er så kort igjen! Har rundet uke 29, og selv om jeg skulle gå på overtid er det kun snakk om dager. Veksler mellom å glede meg enormt og å bekymre meg for om jeg er forberedt, både rent praktisk og ikke minst mentalt. Men man føler seg kanskje aldri ferdig forberedt uansett?

Jeg er så spent på å se lillebror. Det er jo en så forferdelig underlig ting at jeg snart har er barn som jeg ikke aner hvordan ser ut eller er. At man faktisk må bli kjent med sitt eget barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei uke igjen til termin Ciara! Så spennende! :)

Her der det fortsatt noen flere uker enn deg, men jeg teller dager nå snart ;) 37 dager igjen til termin her!

5 uker + noen dager! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke jeg kom til å savne magen, men må si at det gjør jeg. Men er også godt å ha fått hu ut slik at vi kan kose, men savner sparkene og livet i magen. Nyt de siste ukene dere som fortsatt er gravide ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke jeg kom til å savne magen, men må si at det gjør jeg. Men er også godt å ha fått hu ut slik at vi kan kose, men savner sparkene og livet i magen. Nyt de siste ukene dere som fortsatt er gravide ;)

Ja jeg satt å tenkte på nettopp dette i dag. De velkjente små sparkene og dultene blir rart når mangler.

Er jo veldig mange som savner magen ganske kjapt etter at de små er ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...