Soon Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #801 Del Skrevet 20. juli 2012 NAV her ønsket iallefall det for behandlingstidens og oversiktlighetens skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. juli 2012 #802 Del Skrevet 20. juli 2012 Skal dere skrive fødselsbrev? Tenkte å gjøre det denne gangen, gjorde det ikke sist. Begynte på et i stad, hadde problemer med å fatte meg i korthet. Hva skriver dere om? Og skal brevet sendes inn eller leveres der og da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #803 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg har ingen planer om å skrive fødselsbrev - tenker at mannen må få vite mine eventuelle ønsker og hjelpe meg å formidle, hvis jeg ikke er istand til det selv. Er det egentlig vanlig å skrive sånne brev? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 20. juli 2012 #804 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg kommer ikke til å skrive noe fødebrev, selv om jeg sikkert burde skrive ned noen punkter i nødsfall. Hadde siste kontroll på sykehuset i dag, og det var så vidt jeg slapp hjem igjen. Ble nok engang forberedt på at dette med all sannsynlighet blir prematur fødsel, og at når noe begynner å skje her, så kommer det til å gå så fort at det antageligvis ikke blir tid til å ta keisersnitt. Angående foreldrepengepapirene til NAV så tror jeg at jeg skrev opp lønna jeg har per dags dato. Får lønnsøkning på augustlønningen, men dersom jeg skulle ventet til det med å sende inn papirene mine til jeg vet hva denne er på, så hadde jeg måttet sende inn søknaden om foreldrepenger etter at permisjonen har startet. Jeg trodde uansett at det skjemaet som arbeidsgiver sender inn er det som egentlig bekrefter hva man har i lønn? Skal jeg være ærlig så synes jeg i grunnen at det meste som har med NAV å gjøre er vanvittig kronglete... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #805 Del Skrevet 20. juli 2012 Huff, så kjipt, Smalltalk! Kunne de si noe om hvor tidlig det kunne skje noe da? Har du kort veg til sykehuset eller? Er jo ikke så gøy å vite at det kan gå utrolig fort, hvis man bor langt unna mener jeg. AMEN! - til at alt som har med NAV å gjøre er kronglete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. juli 2012 #806 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg har ingen planer om å skrive fødselsbrev - tenker at mannen må få vite mine eventuelle ønsker og hjelpe meg å formidle, hvis jeg ikke er istand til det selv. Er det egentlig vanlig å skrive sånne brev? Jeg skrev ikke sist, så ikke poenget da. Men jeg syntes fødselen var tøff, og har flere tanker om fødselen denne gangen enn jeg hadde sist. Jeg klarte ikke å kommunisere godt sist, jeg ble bare stille. Jeg tror derfor at verken jordmor eller mannen min helt forstod hvordan jeg hadde det. Og det gikk jo fint til slutt, dvs barnet var jo friskt og fint. Jeg forstår derfor at mannen min ikke helt ser at jeg syntes det var dramatisk, og dermed kan ikke han helt snakke for meg denne gangen. Og jeg blir som sagt stille og stoler ikke på at jeg klarer å gi beskjeder til jordmor underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 20. juli 2012 #807 Del Skrevet 20. juli 2012 Det er visst rimelig håpløst å si, men sånn som jeg tolket legen så hørtes det nesten ut som om jeg kan vente at noe skjer når som helst (men sånn har det i grunnen vært de siste 9 ukene). Fikk ihvertfall beskjed om å prøve å knipe igjen i 6 dager til, sånn at jeg runder uke 34. Har rundt 50 min til sykehuset jeg har fødeplass på, men dersom det virkelig skulle bli rottefelle så ligger det to sykehus på veien til dit. Dette er derimot sykehus jeg helst ikke vil sette mine bein på, så jeg krysser fingrene for at jeg slipper det. Uansett så hørtes det ut som om de kom til å sende ambulanse dersom vannet går eller jeg får rier, så det går seg vel til på et vis. Jeg for min del foretrekker foreløpig å krysse fingrene for at jeg går frem til keisersnittdato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. juli 2012 #808 Del Skrevet 20. juli 2012 Krysser fingrene med deg! Det høres nervepirrende ut. Det er i hvert fall godt du er så langt som uke 33 hvis det skulle skje noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #809 Del Skrevet 20. juli 2012 Krysser fingrene jeg også. Har du fått dato for KS da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 20. juli 2012 #810 Del Skrevet 20. juli 2012 Takk, takk! Har ikke lyst til å legge ut eksakt dato, men dersom alt går etter planen (bank i bordet) så blir det keisersnitt siste uka i august. Dvs at det er maks 6 uker igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 21. juli 2012 #811 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg skrev fødebrev forrige gang, og hadde det med da jeg skulle føde. Kommer til å gjøre det samme denne gangen. Det er bare en enkel punktliste hvor jeg ramser opp bl.a. hva slags smertelindring jeg ønsker, ting jeg ønsker at mannen og jordmor skal minne meg på mellom riene ("slapp av i kjeven", etc), og at jeg synes det er ok med studenter på fødestua. Denne gangen kommer jeg også til å ta med noen erfaringer fra forrige fødsel. F.eks. at jordmor sa "forsiktig, forsiktig" da hodet sto i åpningen, og at jeg syntes det var vanskelig å tolke om jeg da skulle presse litt eller ikke presse, eller hva som egentlig var forventet av meg. Så denne gangen vil jeg gjerne ha mer tydelige beskjeder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 21. juli 2012 #812 Del Skrevet 21. juli 2012 I dag har jeg vært en tur på sykehuset. Vi skulle egentlig til Hadeland glassverk med noen venner. Men kom oss ikke så langt. Hadde bare kjørt i 10 minutter før jeg svimer av i baksetet. Da ringer de andre 113 og vi får beskjed om å reise på sykehuset. Der ble vi plassert på ei fødestue og de tok ctg. Alt så bra ut. Så tok vi urinprøve, blodprøve og ul både innvendig og utvendig. Alt var bare bra, så er mulig det skjedde fordi jeg er sliten og det var varmt. Var godt å se lille snuppa igjen og hu lå med hodet ned nå er jeg 30% sykemeldt og må ta det litt rolig. Ble over 4 timer på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. juli 2012 Forfatter #813 Del Skrevet 21. juli 2012 Huff da, tinylene - hørtes ikke ut som noen koselig opplevelse - men flott å høre at alt er bra med snuppa og med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 22. juli 2012 #814 Del Skrevet 22. juli 2012 Huff, huff tinylene, det hørtes ut som en fryktelig opplevelse, men bra at alt står bra til med lillemor. Her er jeg nå mye bedre etter fallet mitt ned trappa på mandag. Har hatt veldig vondt i korsryggen og bekkenet hele uka og har ikke vært på jobb. I morgen skal jeg på sykehuset på glukose intoleranse test. Er standard her og så kjedelig... må sitte på sykehuset i 2 timer etter å ha drukket en grusom sukkerdrikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 22. juli 2012 #815 Del Skrevet 22. juli 2012 Huff, huff tinylene, det hørtes ut som en fryktelig opplevelse, men bra at alt står bra til med lillemor. Her er jeg nå mye bedre etter fallet mitt ned trappa på mandag. Har hatt veldig vondt i korsryggen og bekkenet hele uka og har ikke vært på jobb. I morgen skal jeg på sykehuset på glukose intoleranse test. Er standard her og så kjedelig... må sitte på sykehuset i 2 timer etter å ha drukket en grusom sukkerdrikk... Så bra at du føler deg bedre etter dallet Jeg skal også inn for glukose-testen til uken. Tror det blir gørr kjedelig å få tia til å gå de 2 timene. Jeg kjeder meg jo så utrolig fort, og er nok en av de mest utålmodige jeg selv kjenner Bah! Får ta med noe spill og ei bok tror jeg Vi kan ikke få lov til å forlate mens vi venter da? Hadde vært greit å shoppet litt de 2 timene i grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 22. juli 2012 #816 Del Skrevet 22. juli 2012 Da jeg tok glukosetesten fikk ikke jeg gå noe sted, for da tok de blodprøve av meg hvert 510 minutt i de to timene jeg ventet... Eller vent, det var laktose det, mulig det er det samme. Døll kjedelig så hadde med bok også var det TV der. Formen her er vonde hofter. Fikk bekkenløsning for et par uker siden. Hørte det smalt skikkelig i høyre hofte, siden vært vond. Var på kontroll før helga og babyen har festet seg i bekkenet. Hun trodde ikke jeg gikk til termin, men jeg fikk beskjed om å ta det med ro hvertfall. Kjedelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 22. juli 2012 #817 Del Skrevet 22. juli 2012 Var på kontroll før helga og babyen har festet seg i bekkenet. Hun trodde ikke jeg gikk til termin, men jeg fikk beskjed om å ta det med ro hvertfall. Kjedelig! "Velkommen" i klubben. Jeg har blitt degradert til veldig sofaslitende noen dager til (runder uke 34 om ikke så lenge), og gjerne enda lenger. Samboeren ble ekstremt bekymret etter at legen begynte å snakke om prematur fødsel og at det vanligvis går helt fint med barn født rundt uke 34, så nå får jeg knapt nok lov til å smøre meg en brødskive selv... Hvordan vet man eventuelt om hodet har festet seg? Her har ingen lyst til å kna/trykke noe på magen mer enn absolutt nødvendig, for da åpner livmorhalsen seg ned til kun noen få mm, så hittil har ingen sjekket om hodet er festet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 22. juli 2012 #818 Del Skrevet 22. juli 2012 Da jeg tok glukosetesten fikk ikke jeg gå noe sted, for da tok de blodprøve av meg hvert 510 minutt i de to timene jeg ventet... Eller vent, det var laktose det, mulig det er det samme. Døll kjedelig så hadde med bok også var det TV der. Formen her er vonde hofter. Fikk bekkenløsning for et par uker siden. Hørte det smalt skikkelig i høyre hofte, siden vært vond. Var på kontroll før helga og babyen har festet seg i bekkenet. Hun trodde ikke jeg gikk til termin, men jeg fikk beskjed om å ta det med ro hvertfall. Kjedelig! Antar at du mente hver 5-10 minutter? Ellers tar de jo prøve hver 8,5 time :gjeiper: Smalt skikkelig et par ganger i venstre hofte her også når bekkenløsningen begynte for fullt. Jeg er kun i uke 27, men har en stygg bekkenløsning og er ikke veldig mobil. Må man palpere/kjenne i magen for å sjekke om hodet har festet seg, eller kan det gjøres ved UL? Magen er såpass øm nå, at jeg ser for meg at det vil være vondt/ømt/ubehagelig at noen skal manøvrere omkring med magen og minstemann der inne Er nok heldigvis noen uker igjen før jeg skal sjekkes da Men greit å vite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 22. juli 2012 #819 Del Skrevet 22. juli 2012 Hadde dette kunnet sjekkes ved UL så tror jeg at jeg hadde fått beskjed om hodet eventuelt var festet (sar blitt en del ultralyder de siste ukene). Jeg antar at de må kna litt på magen for å finne ut dette? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. juli 2012 #820 Del Skrevet 22. juli 2012 Da legen sjekket om hodet var festet i mitt forrige svangerskap tok han rett og slett tak ved babyens hodet (helt nederst på magen, selvsagt) og rugget litt. Det gjorde faktisk litt vondt, for han måtte trykke fingrene temmelig hardt på magen for å komme til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå