Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

God bedring, tinylene!

Vi har emmaljunga edge duo fra før og er veldig fornøyd med den. Den er jo stor og tung, men jeg har ikke sett på det som noe problem utenom de dagene bekkenet har vært skikkelig ille (og det har ikke vært så ofte før nå nylig igjen, siden vi enda bruker den til førstemann). Men, jeg syns det har vært godt med ei så stor vogn, den er stabil til å gå med når det er mye snø på vinteren og siden jeg får høstbarn for 2.gang og ungen skal klare å ligge i liggedelen så lenge som mulig, så syns jeg at den er veldig praktisk (med tanke på å få plass til vognpose i i tillegg på vinteren).

Jeg har stort sett bare vært på fysiotrening og litt yoga i det siste, og de to tinga fungerer veldig greit. Skal prøve å komme igang med mer spinning igjen er egentlig planen, men det er tiltak... Og så får jeg mye halsbrann når man skal bytte på å sitte og stå hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg funderer på er om vi trenger søskenvogn. Snuppa på to er fortsatt ganske avhengig av vogn. Til en viss grad kan nok behovet dekkes opp av et ståbrett til Emmaljungaen vår, men på lengre turer trenger hun vogn. Og har vi jo også et evt. sammenfallende vognsovebehov for toåring og baby. *grubler*

Akkurat den tenkeboksen er vi også i. Det blir nok et ståbrett i første omgang, og så har vi kjøpt en bæresele som vi kan knyte toåringen opp i når hun blir lei av å gå. Og så har vi lurt litt på det ekstra søskensetet man kan sette på vogna. Tror kanskje det kan være en løsning.

Endret av Marikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den tenkeboksen er vi også i. Det blir nok et ståbrett i første omgang, og så har vi kjøpt en bæresele som vi kan knyte toåringen opp i når hun blir lei av å gå. Og så har vi lurt litt på det ekstra søskensetet man kan sette på vogna. Tror kanskje det kan være en løsning.

Oi, finnes det seter også??

Det var ikke jeg klar over - dèt kan jo være en løsning for oss også.

Takk for tipset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link, Marikke :)

Ser at hverken ståbrett eller setet passer til Smart Duo som vi har, men mener damen i en babyutsyr-butikk her jeg bor, sa at ståbrettet de hadde passet til vogna vår...

Hmm, får undersøke litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir bare ikke enig om jeg skal kjøpe ny eller brukt jeg. Er jo flere fine brukte, men så er det noe med den garantien da. De sier at man får brukt for den, men hva vet jeg? Aldri hatt barnevogn før...

Var noe med stramming av teleskophåndtaket etc.etc.

Eneste barnevogna og stellebordet vi har igjen egentlig, men jeg klarer ikke å finne ut av noen av delene. Vet hva jeg vil ha av barnevogn, men som sagt, ny eller brukt? Dunno...

Brukte er jo ikke akkurat noe billige de heller og vil ha de ikke eldre enn 2010 modell, så gapet opp til ny er liksom ikke så stort.

Noen som kjenner det samme? Ubehag/vondt under og etter trening?

Jeg trente jevnt og vare veldig godt gjennomtrent før jeg ble gravid. Har trent to ganger siden jeg ble gravid :( Jeg blir ikke restituert og får bare vondt. Virker som musklene mine bare har blitt "hormonisert" fullstendig. Tenkte å prøve når ting roer seg litt her på andre fronter og trene litt forsiktig arm og rygg igjen, for merker at jeg savner armmusklene mine.

Bein må jeg bare gi opp til jeg har født, det går rett og slett ikke - dessverre.

Magen har jeg fått beskjed om å ikke trene siden jeg får den "spissen" mange snakker om, hvis jeg tar en test sit-up og ser.

Når jeg er i barsel skal jeg trene Ashtanga og har allerede meldt meg på barselgruppa. Trente det en del før og er kjempefornøyd med den treningen :)

Så det gleder jeg meg til mer enn noe annet - nemlig å få begynt å trene igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha.

Jeg har funnet en bedre måte å vekke mageboeren på enn saft-trikset!

Det er bare å fise skikelig høyt ;-)

Haha! En braker vekker han opp fort, og da blir det leven der inne.... Morro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.

Haha! En braker vekker han opp fort, og da blir det leven der inne.... Morro :-)

:fnise:

Hvordan er det egentlig når jeg går sykemeldt såpass lenge før jeg skal ut i permisjon (regner ikke med jeg kommer tilbake igjen i 100% - er 50% sykemeldt nå og det fungerer veldig bra)- taper jeg noe permisjonspenger på det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på UL igjen. Alt ser bra ut heldigvis, og de er nå sikre på at det er en til gutt :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.

:fnise:

Her har vi ENDELIG fått pusset opp soverommet vårt ferdig, slik at vi kan innrede gjesterommet til barnerom. Det tok bare 6 mnd fra vi begynte det. :fnise: Så i natt blir det endelig å sove på vårt eget soverom igjen. Men kjenner det krangler litt i ryggen nå, men det er nok fordi jeg har gått så masse i dag. Stivner når jeg sitter/ligger og er ubehagelig å gå. Vagger bortover. Håper virkelig ikke jeg har trigget en bekkenløsning eller noe, men det har jo vært mye jobbingen i det siste for å få rommet ferdig. :sukk:

Sykepenger teller vel som inntekt i forhold til beregning av penger i permisjonstiden, viss ikke hadde det nok vært et alment kjent "problem". De fleste er jo sykemeldt en eller annen gang i et svangerskap.. Særlig på slutten.

Jeg er sykemeldt 30% til og med 22, men da tror jeg at jeg skal gi 100% i jobb en sjanse iallefall.. Føler jeg har mer energi nå, men det kan jo ha noe å gjøre med at jeg nå har kortere dager og da får mer tid til å slappe av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som opplever små-hikke etter de ble gravide?

Hikker liksom til en eller to ganger i ny og ne, mest om morgenen.... :-) rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært sykmeldt i svangerskapet, men jeg har fått graderte svangerskapspenger (ikke det samme som foreldrepenger) for perioden jeg ikke jobber (50%) :) Dette har ingenting å si for permisjonspengene mine når den tid kommer. Tviler sterkt på sykmelding slår ut på permisjonspengene. Det ville i såfall vært snodig som nevnt over her, siden de fleste er det i svangerskapet - av en eller annen grunn.

Ellers ikke merket noe til hikke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sulten!!!!! Hele tiden!!!!!

Jeg drikker vann hele tiden, så jeg må tisse hvert kvarter. Men det er ikke nok. Nå sitter jeg å gomler vannmelon, eple og druer!! When will it stop?!! Ikke rart jeg legger på meg et kg i uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril

Legger på meg én kilo i uka jeg også. Jeg er full av vann. Og jeg må bruke tykke bind fordi jeg lekker. Da jeg kom hjem fra jobb i dag knakk jeg sammen i krampegråt. Og enda er det 3 måneder igjen med dritten. Ingenting romantisk over mitt svangerskap ihvertfall :(

Føler med dere andre som sliter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner inn her, jeg, selv om det nok er lovlig sent iforhold til når resten av dere ble med her. :)

Det er ikke noe romantisk med mitt svangerskap for tiden heller, og vannvekt og bekkenløsning er vel nesten det eneste jeg ikke kan klage på enda. Sofa-sliting er derimot mitt problem, med utsikter til 100% sykemelding resten av svangerskapet og forbud mot å bevege meg mer enn absolutt nødvendig iløpet av dagen. Det eneste positive er at jeg har mer enn nok tid tid å bruke på å telle hybelkaniner og å lese bøker... :sjenert:

Og med mindre man har store inntekter på overtidsarbeid eller liknende, så blir ihvertfall ikke foreldrepengegrunnlaget påvirket noe særlig av at man er sykemeldt i svangerskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, SmallTalk ;)

Hvor langt er du på vei? Og vet dere om det blir jente eller gutt?

Har sett deg endel rundt på forumet her før, og fått med meg at du ønsker KS, har du hatt samtale med jm/lege og fått "innvilget" dette? :popcorn:

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er 26+6 i dag, og det er vel ganske så sikkert at det blir en gutt. Har ihvertfall sett de edlere delene hans flere ganger på ultralyd, så da satser jeg på at det stemmer. :)

Skal inn på samtale om keisersnitt med lege i slutten av juni, men jeg kom ihvertfall forbi den "innledende runden" hos jordmor uten noen problemer eller innvendinger, så jeg krysser fingrene for at det ikke blir noe problem (hvis jeg i det hele tatt kommer så langt, men jeg krysser fingrene for det også). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 26+6 i dag, og det er vel ganske så sikkert at det blir en gutt. Har ihvertfall sett de edlere delene hans flere ganger på ultralyd, så da satser jeg på at det stemmer. :)

Skal inn på samtale om keisersnitt med lege i slutten av juni, men jeg kom ihvertfall forbi den "innledende runden" hos jordmor uten noen problemer eller innvendinger, så jeg krysser fingrene for at det ikke blir noe problem (hvis jeg i det hele tatt kommer så langt, men jeg krysser fingrene for det også). :)

Så flott ;)

Jeg hadde planlagt KS pga seteleie med førstemann - ingen dans på roser - men absolutt overkommelig.

Lykke til med samtale ;)

Regner med det blir vaginal fødsel denne gangen, og er nervøs og spent, men vil tro det skal gå greit det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, SmallTalk! :vinke: Og lykke til på KS-samtalen. '

Sobril: :klem:

Jeg skal på samtale ang. fødselsdepresjon hos jordmor på sykehuset neste uke. Jeg fikk dessverre fødselsdepresjon sist, så jeg håper at samarbeid på syehuset kan hjelpe på denne gangen. Jeg gruer meg som bare rakkern siden jeg må rippe opp i et fryktelig vondt sår. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, SmallTalk! :vinke: Og lykke til på KS-samtalen. '

Sobril: :klem:

Jeg skal på samtale ang. fødselsdepresjon hos jordmor på sykehuset neste uke. Jeg fikk dessverre fødselsdepresjon sist, så jeg håper at samarbeid på syehuset kan hjelpe på denne gangen. Jeg gruer meg som bare rakkern siden jeg må rippe opp i et fryktelig vondt sår. :sjenert:

Huff, kan tenke meg det kan være tøft å rippe opp i ja, men får håpe og tro at du kommer styrket ut av det og med positive tanker om kommende fødsel og barseltid :klemmer:

Lykke til på samtalen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...