Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe. Det hender jo de tar feil på ultralyd, men det er nok sikkert en jente Soon :) Jeg er også sykemeldt nå, men ikke på grunn av svangerskapet. Har fått bihulebetennelse og hver gang jeg rører på meg kjennes det ut som om hodet mitt skal eksplodere.

Vi skal på UL på mandag. Gleder meg veldig! Håper alt står bra til med mini i magen, og at vi får vite om det er gutt eller jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Gratulerer med frisk og fin gutt, Kvist :) Vi blir mange guttemammaer her ser jeg!

Marikke: så koselig at du allerede har testet ut det med sang for fosteret, og at datteren din fortsatt reagerer litt ekstra hvis hun hører den sangen. Synes du skal velge en annen sang til den nye babyen ja, sånn at de får hver sin mammasang! Hørtes morsomt ut å slå rytmen på magen også, gleder meg til å komme såpass langt at man kan føle litt "kommunikasjon" med den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en friske og sprelsk gutt i magen :)

Kjenner at hodet og kroppen kan slappe av nå, merker at jeg har grua meg mer enn jeg ville innrømme til ultralyden. Tenk om noe hadde vært galt... uff. Men nå skal jeg bare nyyyyyyte!

Gratulerer med liten gutt i magen Kvist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld kjente jeg for første gang ordentlig romstering inni magen. Ikke bare spark og dulting, men skikkelig turning! Mannen kjente det også. :rodmer:

Flere enn meg som har masse kynnere? Kan ikke huske det fra forrige svangerskap, men nå har jeg det hver dag. Livmoren blir helt hard, og så kjennes det som svake mens-murringer. Varer ca 20-30 sekunder. De kommer oftest når jeg ligger og slapper av, eller kanskje det bare er da jeg kjenner dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også mye kynnere, men jeg hadde det også i forrige svangerskap - men syns de kom tidligere enn med førstemann.

Jeg får det mest når jeg er i bevegelse jeg da, og særlig hvis jeg bøyer meg for å ta på sko og sånn...

Turning i magen er herlig å kjenne på :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om det er kynnere jeg får i ny og ne :)

De slipper taket etter ca 10 sekunder og magen blir veldig hard... Tror det er kynnere iallefall :)

Ikke veldig ofte her, men gjerne når jeg legger meg for å sove om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er kynnere siden jeg aldri har vært gravid før, men tror det er det jeg har. Og da har jeg mye av det.. Flere ganger om dagen og hvis jeg driver meg hardt en dag er det kynnere (?) som er kjempelange (kan vare opptil en time...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye kynnere. Når jeg er stresset og sliten psykisk, blir de vonde og ekstra langvarige. Etter en slitsom jobbdag kan jeg fort sitte med vonde kynnere hele kvelden. Når jeg ikke er så sliten er de bare litt ubehagelige, slik jeg opplevde dem forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Koselig å lese om dere :)

Her har magen virkelig poppet ut. Jeg har vært overrasket hittil over at magen har kommet senere enn forrige gang, men plutselig ramlet den visst ut. Nå er det åpenbart også for alle som ikke visste det fra før, og det ganske slitsomme graviditetsfokuset har begynt ;) Og lurer på hvor stor jeg blir denne gangen når jeg tross alt har 17 uker igjen å vokse på.

Det turnes fælt der inne. Og synes denne her ligner mye på forrige barn, samme bevegelsesmønster. Ultralydbildene lignet også veldig, men nå er jeg usikker på hvor mye variasjon det kan være. Merker jeg begynner å bli ordentlig spent på å finne ut hvem denne lille karen er. Og ikke minst, spent på hvordan det vil bli å være en familie på fire. Synes vi har funnet en så fin balanse nå som vi er tre, og nå må vi finne en ny form igjen. Blir sikkert utfordrende, men forhåpentligvis mange gleder. Eldstemann satt og tenkte for seg selv her en dag før han sa: "Kose babybror!" Og da smeltet mammahjertet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor stas når kommende storebror her også snakker om babyen i magen - rett som det er kommer han og vil kose med hodet på magen min.

Og av og til kommer det med stooor begeistring: JEG SKAL BLI STOREBROR :rodmer: (spørs om han blir like glad når hun kommer ut og all oppmerksomheten han har fått i 3 år, må deles med henne :gjeiper: )

Hvordan er vektøkningen hos dere?

Syns jeg har lagt på meg forferdelig mye, gleder meg aldri til å gå på vekta.

Begynte på 66kg, og nå er jeg oppe i 75 allerede :daane:

Forrige gang begynte jeg på 60 og endte på 72, så jeg kommer jo garantert til å legge på meg mer og bli ganske så mye tyngre denne gangen :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 19 + 4 og har lagt på meg 5.5 kg. Førstegangsgravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved 20 uker har jeg lagt på meg 6 kg. Forrige gang hadde jeg lagt på meg 4 kg ved 20 uker. Da la jeg på meg 13 kg totalt. Tror det blir mer denne gangen. Utgangsvekten var den samme begge gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

I forrige uke, uke 20, hadde jeg lagt på meg 4 kg. Skal veie meg igjen i morgen, så det er mulig jeg har gått opp enda litt mer nå.

Synes nesten det er rart, for jeg føler meg så stor og "kvapsete" om dagen, så det føles som om økningen har vært mye mer enn 4 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 kg opp i uke 23. Endte på 20 kg i pluss sist, men mye var vann som kom de aller siste ukene. Var bare tre kilo fra startvekt en uke etter fødsel. Håper det skal gå greit å bli kvitt dem denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har vi vært på ultralyd. Alt ser bra ut, men må tilbake igjen neste uke da de ikke kunne se alt de ville se. De er også ganske sikker på at det er en gutt til. :babygutt: Men baby var ikke villig til å vise seg så mye frem. Jeg har morkaken på fremre vegg så derfor jeg har kjent mindre bevegelse denne gangen enn sist.

Når det gjelder vekt så har jeg lagt på meg ca 2.5 kg så langt, men siden jeg er litt overvektig fra før så håper jeg å legge mindre på meg enn gjennomsnittet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke... Tror jeg ligger på ca + 5-6 kg nå i uke 24+6.

Var normalvektig og hadde en del muskler (trente aktivt og mye), men merker at det at kroppen har blitt hormonelt slappere og derfor synes jeg ser/føler meg større ut enn jeg nok er.

Endret av Illicitus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ordinær ultralyd på torsdag.

Det ser ut som at det er ei lita jente:)

Alt så bra ut, fikk termindato den 15. oktober -

så igår var jeg halvveis:)

Har visst morkaka foran, så jeg kjenner mest liv på sidene;)

Virker som at hun hopper fra side til side innimellom:)

Tror jeg har lagt på meg 6,5 kg siden jeg begynte med IVF karusellen;)

Har visst høyt symfysemål allerede:S, men håper at det bare er livmora mi som er stor og at den bier litt;)

red: kg.. og symfysemål;)

Endret av bittelura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...