SmallTalk Skrevet 28. januar 2013 #2361 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg tror ikke litt sutring og grining er til å unngå når man har baby i hus, og noen ganger så må de nesten bare finne seg i å sutre litt. Så lenge man ikke bevisst lar de ligge å hylgrine alene i flere minutter av gangen, så tror jeg de aller fleste barn overlever å sutre litt nå og da. Knerten her er ihvertfall en jævel på å ligge å sutre når han er trøtt og sliten, og ikke innser at det er til hans eget beste at han legger seg til å sove. Det har blitt mange runder med byssing av en særdeles grinete unge som hyler fordi han absolutt ikke vil sove, selv om han omtrent er nær ved å svime av fordi han er trøtt. Da får jeg ikke akkurat dårlig samvittighet av at han gråter litt, for da er det f.eks kort og greit ikke aktuelt at han skal få leke mer. Men la han ligge alene og grine, det skjer ikke. Men litt småsutring, det får han tåle en gang iblant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. januar 2013 #2362 Del Skrevet 28. januar 2013 Å, det har jeg tenkt mange ganger, at disse barna skulle visst sitt eget beste. Da hadde det vært så mye enklere å være forelder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 28. januar 2013 #2363 Del Skrevet 28. januar 2013 Å, det har jeg tenkt mange ganger, at disse barna skulle visst sitt eget beste. Da hadde det vært så mye enklere å være forelder Det er klart. Vi er nok veldig bortskjemt med jenta vår. Vi var hos legen i dag, for vesla har hatt en rød tørr flekk i ansiktet. Den har flasset litt og det har ikke hjulpet å smøre med a-krem som hs anbefalte. Legen mente det kunne være ringorm. Så fikk resept på en salve mot sopp. Får håpe det hjelper. Virker heldigvis ikke som hun plages av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 29. januar 2013 #2364 Del Skrevet 29. januar 2013 Da har Lillebror fått sine første vaksiner. Huff, ikke noe gøy! Ellers så er han en stor liten plugg. Han er nå 3 måneder, 8 kg og 61,5 cm. Til sammenligning var storesøster 5,1 kg og 58 cm ved samme alder. Veeeldig rart å ha så forskjellige babyer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 29. januar 2013 #2365 Del Skrevet 29. januar 2013 Hehe.. Ja det var litt forskjell på dem mielove! Vi skal ta vaksine runde 2 på torsdag. Var ikke noe gøy og det så dritvondt ut! Ikke rart de gråter! Håper bare at det blir like lite reaksjon på vaksinen denne gangen også - sov gjennom sist gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #2366 Del Skrevet 29. januar 2013 Oi, litt av en plugg ja, mielove Her er det andre runde med vaksiner neste torsdag, gleder meg ikke, men det må gjøres. Håper hun ikke får noen reaksjon, mannen skal bort hele den påfølgende helga, så jeg er hjemme med begge barna alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 29. januar 2013 #2367 Del Skrevet 29. januar 2013 Bra hun bare sov sist da, Ablaze (Selv om det er fælt uansett, orker ikke se på når de stikker, jeg ) Lillegutt fikk en skikkelig reaksjon etter forrige vaksine, skrek og skrek, til vi tilslutt greide å roe ham med litt sukkervann. Han hadde ikke feber, men hadde tydeligvis vondt, for han ville ikke engang ha pupp, og det har han aldri takket nei til før.. Så jeg gruer for neste gang, men det må jo bare gjøres! Og mielove: gutten din er jo virkelig stor ja, gutten vår var 7,5 kg på 3 måneders-kontrollen, og alle kommenterer at han er så stor, men da er jo din enda større og pussig at det kan være så stor forskjell på to barn født av samme mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 29. januar 2013 #2368 Del Skrevet 29. januar 2013 Clafoutis: Hvorfor ga dere han ikke Paracet når han hadde så vondt? Her fikk vi beskjed om å dra på apoteket etter Paracet og å gi dette ved det minste tegn til ubehag etter vaksinen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 29. januar 2013 #2369 Del Skrevet 29. januar 2013 Clafoutis: Hvorfor ga dere han ikke Paracet når han hadde så vondt? Her fikk vi beskjed om å dra på apoteket etter Paracet og å gi dette ved det minste tegn til ubehag etter vaksinen. Vi ga paracet, men det hjalp ikke. Eller, mulig det hjalp, men da tok det i såfall fryktelig lang tid, for han skrek i over en halvtime etter å ha fått paracet'en. Så da ga vi sukkervann isteden, og det hjalp med en gang, heldigvis (men selvsagt mulig at det også var fordi paracet'en hadde begynt å virke da). Vi fikk forøvrig beskjed på helsestasjonen om å gi paracet bare hvis han fikk feber, og det gjorde han jo ikke. Men vi ga det som sagt likevel, siden han tydeligvis hadde vondt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 29. januar 2013 #2370 Del Skrevet 29. januar 2013 Det er så fælt når de reagerer sånn på vaksinen! Storesøster reagerte krafig på femmånedersvaksinen, men det var frst halvannet døgn etterpå. Jeg koblet ikke at det var pga. vaksinen, og dermed smerte, hun gråt og gråt hele natten. Huff, det er så fælt å tenke på at jeg ikke ga henne paracet den natten. Lillebror fikk 5 mnd-vaksinen i dag, og har foreløpig ikke reagert. Men det kan jo komme. Han har dessuten passert 9 kg, så han er ingen småkar akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 29. januar 2013 #2371 Del Skrevet 29. januar 2013 Vi ga paracet, men det hjalp ikke. Eller, mulig det hjalp, men da tok det i såfall fryktelig lang tid, for han skrek i over en halvtime etter å ha fått paracet'en. Så da ga vi sukkervann isteden, og det hjalp med en gang, heldigvis (men selvsagt mulig at det også var fordi paracet'en hadde begynt å virke da). Vi fikk forøvrig beskjed på helsestasjonen om å gi paracet bare hvis han fikk feber, og det gjorde han jo ikke. Men vi ga det som sagt likevel, siden han tydeligvis hadde vondt. Paracet bruker ca 30 min på å virke. Vi fikk beskjed av helsesøster om å gi Paracet ved det minste tegn til ubehag etter vaksinen. Hun var visst av den oppfatning at det ikke var noe poeng i at han skulle ha unødvendig vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 30. januar 2013 #2372 Del Skrevet 30. januar 2013 Helsesøster så ingenting om Paracet her, men hun regnet vel med jeg husker fra forrige gang. *glemsk* Lillebror fikk heldigvis ingen reaksjon i går, men det kan vel fortsatt komme? Hvilken type Paracet bruker dere? Stikkpiller? Tror jeg må en tur på apoteket i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 30. januar 2013 #2373 Del Skrevet 30. januar 2013 Og mielove: gutten din er jo virkelig stor ja, gutten vår var 7,5 kg på 3 måneders-kontrollen, og alle kommenterer at han er så stor, men da er jo din enda større og pussig at det kan være så stor forskjell på to barn født av samme mamma! Hehe ja veldig rart de kan være så forskjellige. Samme mmamma og samme pappa. Og ingen av oss er særlig store Jeg er bitteliten (150 cm), så jeg får en del kommentarer på det. Hehe. Tror Lillebror har fått Besten sine gener, for han er stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 30. januar 2013 #2374 Del Skrevet 30. januar 2013 Helsesøster så ingenting om Paracet her, men hun regnet vel med jeg husker fra forrige gang. *glemsk* Lillebror fikk heldigvis ingen reaksjon i går, men det kan vel fortsatt komme? Hvilken type Paracet bruker dere? Stikkpiller? Tror jeg må en tur på apoteket i dag... Vår helsesøster sa at reaksjonen bare kunne komme samme kveld, at hvis de skulle bli dårlige dagen etter så var det i såfall noe annet. (Men vet ikke om det stemmer, altså ) Vi ga i hvert fall paracet stikkpille, den som var fra 4-18(?) mnd, selv om han bare var 3 mnd. Dette fordi det går på vekt, så månedsangivelsen var visst bare veiledende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 30. januar 2013 #2375 Del Skrevet 30. januar 2013 Reaksjon på vaksinen kommer gjerne 24-48 timer etterpå, ifølge det jeg har lest og hørt. Mini sin reaksjon på tremånedersvaksinen kom dagen etter. Man kan sikkert spekulere i om det var reaksjon på vaksinen eller noe annet, siden hun ikke hadde feber, men hun har ikke oppført seg sånn verken før eller siden. (Skrikete, utilpass, og ville ikke ha puppen.) Veldig spent på om hun kommer til å reagere på femmånedersvaksinen. Mini får pinex/paracet stikkpille 125 mg. Både legevakt og sykehus sier at vi gjerne må gi en tablett hvis hun har smerter, og ikke bare ved feber. Dette ble sagt i forbindelse med at hun har et sår som det har gått verk i, og som plager henne av og til. Så nå sitter jeg to ganger om dagen og holder fingeren hennes i grønnsåpevann et kvarter og smører med salve. Det går greit, men det er ikke noe stas å se den såre fingeren til lille babyen min. Hun er forresten frisk fra rs-viruset nå, så da var det jo på tide med en annen plage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 30. januar 2013 #2376 Del Skrevet 30. januar 2013 Vi hadde også en liten reaksjon dagen etter vaksinen. Hun hadde ikke feber, men var rimelig sutrete. I dag har jeg ringt både lege og hs. Fødselsdepresjonen ser ikke ut til å gi seg av seg selv. Det gjør så vondt å ikke kunne glede seg optimalt over den lille, for jeg er så ufattelig glad i henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #2377 Del Skrevet 30. januar 2013 Så bra at du iallefall tar tak i det, Orchidea - det i seg selv viser iallefall at du elsker babyen din. Håper det ordner seg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. januar 2013 #2378 Del Skrevet 30. januar 2013 Lykke til, Orchidae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 30. januar 2013 #2379 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Det var godt å snakke med noen som forstår. Satt halvannen time hos hs. Gråt og snakket. Det var godt å bli forstått og få høre at det er greit å føle som jeg gjør. Skal ha flere samtaler med hs fremover. Endret 30. januar 2013 av Orchideae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 30. januar 2013 #2380 Del Skrevet 30. januar 2013 Lykke til, Orchideae! Håper det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå