Soon Skrevet 17. januar 2013 Forfatter #2281 Del Skrevet 17. januar 2013 Her er hun noen dager megaklar for å legge seg i 19.30 tiden, andre dager ikke. Dette går opp og ned for hver dag, inntil det plutselig løsner. I går la hun seg pent til å sove i 19.30 tiden, men så var hun klin våken fra ca 20.45 til 22.00, da var hun så trøtt at hun fikk latterkrampe av pappan som tulla - så etter litt styring med det (det er jo så herlig med babylatter), sovna hun momentant - jeg la meg sammen med henne. Begynner deres å bli mer bevegelig eller? Snuppa driver så smått og rygger bakover når hun ligger på magen, plutselig lå hun delvis under en stol i går Hun legger seg også godt over på siden når hun ligger på rygg, men er nok en stund til hun kommer seg over på magen. Hun vil også opp å sitte oppreist hvis hun sitteligger på magen vår. Huff, det går da så fort unna dette her Syns førstemann var baby så lenge, mens hu her bare raser avsted... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 17. januar 2013 #2282 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Ja, vi får vente litt. Hun er jo en drøm å legge samtidig med oss. Og da sover hun godt. Men når vi går ut når hun sover våkner hun fort, virker som hun merker vi ikke er der. Hun sparker i fra og ofte finner jeg henne med hodet helt i enden av senga. Og det var jo ikke der jeg la henne. På stellebordet beveger hun seg også mye. Og på babygymnen kan jeg legge henne ned, gå på do og når jeg komner tilbake ligger hun på skrå. hun legger seg også på siden men klarer ikke snu seg over helt ennå. I helgen skal vi ha dåp, og merker jeg er litt stressa. Vi har bedt de det er naturlig å be, og ender opp med 33 voksne og 5 barn. Heldigvis har jeg moren min som hjelper, hun har jo gjort dette før. Endret 17. januar 2013 av Orchideae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. januar 2013 Forfatter #2283 Del Skrevet 17. januar 2013 Lykke til med dåp Orchideae - og tinylene Her døper vi ikke barna våre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 17. januar 2013 #2284 Del Skrevet 17. januar 2013 Her døper vi ikke barna våre Ikke vi heller. Men vi skal ha navnefest for lillebror i april da. Jeg synes det er koselig med en markering og en samling av familien. Og navnefest passer vårt livssyn Og nå kom jeg på at det snart er på tide å begynne å planlegge litt... hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. januar 2013 Forfatter #2285 Del Skrevet 17. januar 2013 Vi vurderte navnefest til førstemann, men da hele familien til mannen bor på andre kant av landet, og deler av de har ett annet livssyn, ble det ikke så mange igjen å invitere, så da droppet vi det hele. Med snuppa nå, ble det ikke nevnt engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 17. januar 2013 #2286 Del Skrevet 17. januar 2013 Vi skal også ha navnefest i april Men vi blir nok ikke mer enn 10-12 stykker da, vi har ikke så kjempestor familie verken meg eller mannen. Men det synes jeg i grunnen er veldig greit, da blir det ikke så mye som behøver å planlegges heller Ellers, når det gjelder bevegelse, så er lillegutt veldig flink til å åle seg litt rundt når han ligger på lekematta, og i går greide han faktisk å rulle fra mage til rygg for første gang. Han ble så stolt, og gjorde det igjen og igjen når jeg la han på magen, og har fortsatt i dag også Fra rygg til mage greier han ikke enda, da kommer han bare godt opp på siden, men så går det ikke videre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 17. januar 2013 #2287 Del Skrevet 17. januar 2013 Vi hadde navnefest i tankene, men vi er begge døpt og konfimert, og skal gifte oss i samme kirken vi skal ha dåpen i; til høsten. Så vi følte det ble naturlig å døpe. Vi er ikke superkristne, men det føltes mer riktig enn navnefest for vår del. Synes det er godt å ha et holdepunkt i livet, og jenta vår kommer til å bli tatt med i kirken ved for eksempel juletider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 17. januar 2013 #2288 Del Skrevet 17. januar 2013 Vi hadde dåp i helgå som var. Er ikke superkrisne vi heller, men det blei mest naturlig for oss også likevel. Godt å ha det overstått, selv om det var en veldig koselig dag Vesla her kommer seg ingen steder enda. Hun ligger kanskje plutselig 90 grader feil, og legger seg over på siden fra ryggen en del. Og hun har nesten kommet seg rundt på magen, men hadde en arm i veien. Plutselig kommer ting til å skje veldig fort framover tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 18. januar 2013 #2289 Del Skrevet 18. januar 2013 Vi døpte storesøster, og skal ha dåp for mini også. Men så er vi superkristne også, da. Vi er kjempetrege med planleggingen, så jeg er redd mini rekker å bli seks måneder før vi får dyppet henne i døpefonten. Men det hadde uansett passet dårlig med dåp i disse dager, siden vi har hatt sykdom i huset konstant siden før jul. Så fort mannen blir frisk, blir storesøster syk, og så er det min tur, og så blir mini forkjølet, og så har vi det gående. Akkurat nå er det barna som er syke. Storesøster måtte være hjemme fra barnehagen et par dager, men begynner å bli bedre, og i natt begynte mini å hoste. Mini har også så vidt begynt å sparke fra, sånn at hun beveger seg bakover når hun ligger på rygg. Mageleie er virkelig ikke hennes greie, men nå løfter hun i hvert fall hodet. Vi skal til fysioterapeut i slutten av måneden. Nå har mini begynt å la seg distrahere av alt mulig når vi ammer. Storesøster var akkurat likedan da hun var på samme alder. Da måtte jeg til slutt sitte i et mørkt rom og amme. Håper jeg slipper det med mini. Men hun er jo så søt når hun heller vil ligge og se på meg og smile og pludre enn å spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 18. januar 2013 #2290 Del Skrevet 18. januar 2013 Veldig distrahert ved amming her også. River og sliter i puppen og da gidder ikke mamma mer! Hun er blitt veldig sterk i nakken i mageleie og liker å holde i hendene våre og bli dratt opp i sittende stilling (fysioterapaut sa det var en fin øvelse for å trene nakke-og magemuskler - i små mengder selvfølgelig). Hun er voldsom på å dra seg fremover dersom hun sitter oppover lårene når vi ligger i sofaen. Synes ikke hun beveger seg så mye enda, men mener på at hun skyver seg litt bakover når hun ligger på magen. Fikk det også for seg at hun skulle rulle fra mage til rygg her en dag. Gjorde det sikkert 10 ganger, men har ikke gjort det igjen. Prøver enda å lokke latteren frem igjen - har bare hørt den to ganger. Den sitter langt inne, men antar det løsner snart. Drøser mer og mer for hver dag - har også begynt å "snakke" til andre. Kjempegøy å se hvor mye som skjer på kort tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mielove Skrevet 19. januar 2013 #2291 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Vi hadde dåp første juledag. Var veldig koselig, og det gikk veldig fint til tross for lite tid til planlegging Barna her er friske og fine, men mor har vært syk flere dager nå. Typisk at det skjer når pappaen er på sjø! Men tror jeg er på bedringens vei, og håååper ikke barna er smittet! Lillebror er snart 3 mnd nå og babler i vei. Så herlig Tror han prøver å synge litt også. Han ble veldig blid under dåpen hver gang det var salmetid - da smilte han opp og laget masse lyder. Haha. Ble litt forelska da gitt Endret 19. januar 2013 av mielove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 19. januar 2013 #2292 Del Skrevet 19. januar 2013 Tuller under mating her også. Skal helst ha hendene i munnen heeeele tiden, også når hun spiser. Nå er alt klart til den store dagen i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 19. januar 2013 #2293 Del Skrevet 19. januar 2013 Gratulerer med morgendagen, Orchideae! Mini har blitt syk. Tror hun har fått den omgangssyken som alle vi andre har hatt etter tur den siste uken. Stakkars liten, hun kaster opp og er tydelig kvalm og uvel. Heldigvis spiser hun godt, og har våte bleier. Håper det går like fort over hos henne som hos oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #2294 Del Skrevet 20. januar 2013 Huff, høres forferdelig ut at så må babyer kaster opp, Marikke. Vi har enda tilgode omgangssyke på storebror også, og han er 3 1/2 år, han har altså aldri kasta opp *bank i bordet*. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 20. januar 2013 #2295 Del Skrevet 20. januar 2013 I dag har vi vært på legevakta. Mini har fått feber, og var veldig slapp i morges. Jeg merker at jeg senker skuldrene litt når mini har fått en legesjekk. Vi har fått hostesaft og salve til en finger hvor det har gått verk i et neglbånd. Og beskjed om å pøse på med pinex hvis hun har det vondt. Og så selvfølgelig det samme refrenget om å se det an, og ta kontakt igjen hvis hun blir dårligere eller ikke har våte bleier. Stakkars mini bare sover og spiser, og sutrer mye når hun er våken. Men etter at jeg ga henne en pinex i stad, var hun rolig og blid en stund, og smilte litt. Det var godt for mammahjertet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 20. januar 2013 #2296 Del Skrevet 20. januar 2013 Huff, stakkars jenta di som sliter sånn med sykdom, Marikke God bedring til henne, skjønner at det var greit å få en legesjekk, ja! Lillegutt har faktisk (bank i bordet..) ennå ikke vært noe syk (bortsett fra gulsotten som han ble innlagt for da han var helt nyfødt, da), lurer veldig på når det kommer til å skje. Alle i barselgruppa har hatt forkjølede babyer den siste måneden, så det er nesten utrolig at vi foreløpig har sluppet unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #2297 Del Skrevet 20. januar 2013 Nå har storebror fått feber og skikkelig hoste og snørr Håper bare han ikke smitter snuppa... God bedring, Marikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 21. januar 2013 #2298 Del Skrevet 21. januar 2013 Puh... Da var vi ferdig med dåp Hadde en veldig vellykket dag i går med familie og venner. Alt ble helt perfekt og snuppa vår var veldig fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 21. januar 2013 #2299 Del Skrevet 21. januar 2013 Takk, jenter! Mini er fortsatt dårlig. I natt hadde hun over 39 i feber. Nå går jeg rundt og undrer litt på hvorfor de ikke tok crp på legevakta. Er ikke det vanlig når ungene har feber og hoster? Hvis hun ikke blir noe bedre i løpet av dagen i dag, så ringer jeg fastlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 21. januar 2013 #2300 Del Skrevet 21. januar 2013 Stakkars mini, Marikke! Jeg er enig, det er rart de ikke tok crp. Lillebror her har vært mer eller mindre forkjølet siden han ble født, han har ikke så mye motstand mot storesøsters barnehagebassilusker. Men vi har unngått feberen, han har bare være snørrete stort sett hele tiden, og veldig mye i perioder. Sånn som nå. Han hsoter og snørrer seg gjennom natta, men sover (*bank i bordet*) ganske så bra likevel. Ciara: Det går mye bedre, men ting er ikke helt bra ennå. Det tar tid. Får en del hjelp, skal få mere (venteliste...), og håper at ting faller på plass igjen ganske snart. Kan utdype mer senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå