Orchideae Skrevet 1. januar 2013 #2181 Del Skrevet 1. januar 2013 Tar ikke gutten din smokk, Clafoutis? Her løste vi det at knerten spiste på seg mageknip når han var mindre ved å putte inn smokken ved det minste knyst, og ofte så var dette nok. Når han faktisk var sulten så kom hylingen i tillegg, så da ble det litt enklere å vite forskjell på sugelysten og sulten. Sånn gjorde vi det også. Er hun sulten vil hun ikke ha smokken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 1. januar 2013 #2182 Del Skrevet 1. januar 2013 (endret) Gutten min er så sær at han bare vil ha smokken når han skal sove (og selv da, ikke alltid), så det nytter ikke å putte inn smokken når han skriker i våkentiden Men har funnet ut nå at jeg bare ammer han i rundt 10 min, så hyler han litt når jeg tar han av puppen, men roer seg fort hvis f.eks pappaen tar han så han kommer litt bort fra puppelukten. Og så prøver vi å vente tre timer mellom hvert måltid, men i hvert fall minst to. Merker at han har det mye bedre, er blidere og gladere, og sover også bedre både på dag og på natt Godt nytt år til alle, håper dere hadde en fin nyttårsaften! Endret 1. januar 2013 av Clafoutis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 1. januar 2013 #2183 Del Skrevet 1. januar 2013 Godt nyttår, folkens! Tradisjonen tro så er jeg syk i tiden rundt årsskiftet. Nyttårsaften for to år siden så lå jeg og samboeren rett ut med influensa, i fjor testet jeg positivt, og var generelt ikke helt i form, og i år så har jeg noe som ligner på influensa igjen. Slår aldri feil! Det ble med andre ord dårlig med feiring her i gården, og vi gikk og la oss rett etter at den verste smellinga var over. Knerten var heldigvis flink, og sov seg heldigvis gjennom hele sulamitten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 1. januar 2013 #2184 Del Skrevet 1. januar 2013 Godt nyttår! God bedring, Smalltalk! Så kjedelig å være syk på nyttårsaften! Vi hadde en fin nyttårsaften med et par venner på besøk. Mye av kvelden gikk med til amming og byssing, men mini sov gjennom middagen, og sovnet for natteni 23-tiden, så jeg fikk vært med på det viktigste. I morgen skal vi på tremånederskontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 2. januar 2013 #2185 Del Skrevet 2. januar 2013 Godt nyttår! Vi hadde broren min og samboeren hans på middag på nyttåraften, dvs. de laget middagen siden de er barnløse og dermed syntes de at vi skulle slippe å stresse noe med mat. Jeg er veldig glad i å lage mat, men i år var det rett og slett digg å slippe. Vi hadde middagen etter at ungene var lagt (de legger seg bagge ca kl 19 nå), så vi fikk en lang og fin kveld. Storesøster nøyde seg med å våkne én gang av rakettene (men hun våkner uansett én gang per natt for tiden), mens mini sleit med å sove under de verste smellene. Heldigvis gikk det greit å roe ham hver gang. Vi blle sittende oppe til alt for sent, vi var vel ikke i seng før klokken tre, så vi var litt smale i øynene i går. Men det var så godt å være litt ufornuftige. Jeg trenger det. Det er rart å tenke på at permisjonen min på en måte nærmer seg slutten. Jeg har permisjon frem til påske, så påskeferie, og deretter begynner jeg å jobbe. Mannen skal ha et halvt år permisjon (inkludert ferie), han storgleder seg. Jeg storgleder meg til å jobbe, jeg er ikke helt egnet til å gå hjemme, selv om jeg til tross fr alle vanskelighetene faktisk koser meg med baby. Jeg savner likevel så inderlig å bruke hodet mitt. I tillegg er det nok best for AS familie at vi gjør det slik siden mannen elsker å ha permisjon. Storesøster ble levert i barnehagen av mannen i dag til vill hylekonsert, ikke lett med knallhard hverdag igjen for de små heller. Jeg kjenner hele tiden på at jeg skulle hatt henne mer hjemme og har veldig dårlig samvittighet, men jeg har rett og slett ikke energi til å . Hun er også midt oppe i en rimelig trassete periode, så hun er på mange måter ikke så lett å ha med å gjøre akkurat nå. Etter to uker juleferie føles det derfor godt å ha litt stillhet i huset nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 3. januar 2013 #2186 Del Skrevet 3. januar 2013 Godt nytt år alle sammen! Vi feiret nyttår sammen med et vennepar som også har baby. Vesla synes det er så spennende med masse folk at hun ikke sover på kvelden! Så mens den andre babyen var trett og gretten var vår lille bare glad! Hun så på rakettene klokken tolv og sovnet ikke før i bilen på vei hjem etter det. Høres i utgangspunktet veldig greit ut, men fy søren så sutrete hun var 1 nyttårsdag!! Hun sov godt hele natten, men sutret hele dagen - ville verken spise eller sove! Gledet meg derfor til å komme tilbake til hverdagen og inn i rutinene igjen! Nå har vi vært ute og gått oss en god tur og det var deilig (og lenge siden pga snø og is)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 3. januar 2013 #2187 Del Skrevet 3. januar 2013 Godt nyttår alle sammen! Her har vesla kost seg masse i jula, med masse mennesker rundt seg hele tiden. Vi drog til foreldrene mine lille julaften og var der til 2. juledag. Deretter reiste vi på middagsbesøk 2. juledag hos mannens familie og ble der til 4. juledag. Da reiste vi hjem og var hjemme en natt, før vi igjen dro til foreldrene mine på pinnekjøttmiddag. Da lå vi over til 1. nyttårsdag. Vi er heldige, for vesla sover godt i vognbagen sin, så vi hadde bare med den som hun kunne sove i. Og da sovnet hun fort når vi la henne for natten. Hun var litt sutrete på kvelden da, og ville spise ofte. Alt i alt har vi hatt en deilig jul, romjul og nyttårsfeiring. På nyttårsaften var vi hos foreldrene mine og bare slappet helt av. Vi spiste biff (ingen ville ha kalkun i år, nei), spilte brettspill og så på film. Og ingen gadd å styre med å pynte seg, vi skulle jo bare være hjemme allikevel. (kom på rett før 22 at jeg ikke hadde pusset tenner den dagen, og jeg er vanligvis en "pussoman"! ) Tok en liten tur ut for å se på rakettene, men bare sånn type 10 minutter. Vesla koste seg hele kvelden på fangene våres, sprellet litt i bare bleia på et teppe (favorittaktiviteten det) og spiste og sov når hun ville.. Slet litt med å sove akkurat når rakettene smalt som verst da. Jeg fikk henne til å sove og satte på babycallen rett før vi skulle ut, men da vi kom oss ut og klokka akkurat bikket 00.00 våknet hun. Da gikk moren min inn og så hva det var. Her har vesla begynt å holde i leker selv. Så moro! Litt vanskelig å gripe etter dem ennå, så vi hjelper henne litt med å holde den borti hånden hennes, men bare hun tar tak i den syns hun det er så moro. Foreløpig er favorittene ei rangle og den giraffen "alle" har.. 22. Desember kjøpte vi inn en god del bleiepakker og mme pakker slik at vi skulle slippe å måtte ut bare for å kjøpe det. Kjøpte vel 3-4 pakker med bleier. Hittil har vi brukt libero 2. Pampers "svetter" synes vi. Men jeg ser nå at libero 2 begynner å bli for smått. Det er litt kludrete å få på nå, men når vi får den på sitter den fint da. Så igår kjøpte vi libero 3 for å prøve den, og det var noe annet ja! Prisen også! Så da er det bare å bruke opp 2-er bleiene og kjøpe 3. Jenta vår begynner å bli stor. Hvordan er coop-bleiene, dere som har prøvd det? Ser de har fra 5 kg, og det er jo det vi kommer til å kjøpe nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 3. januar 2013 #2188 Del Skrevet 3. januar 2013 Her går det bare i Pampers baby dry. Vi har brukt str 3 en god stund allerede. Vi har prøvd Libero og Rema-bleier, men de absorberer ikke like godt, og da blir mini rød og sår på stumpen. Tidligere bæsjet hun absolutt hele tiden, så jeg byttet bleier hver time eller oftere, men kunne likevel ikke forhindre at hun lå med bæsj i bleia. Nå har det heldigvis blitt litt bedre. Jeg måtte bruke Rema-bleier et par dager siden det plutselig var tomt for pampers, og det gikk fint. Pampers baby dry finnes uansett ikke i større størrelser enn 3, så vi må finne på noe annet når hun vokser ut av dem. Tror det blir Rema- eller Coop-bleier da. Storesøster har brukt Coop-bleier lenge, og de fungerer helt fint på henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #2189 Del Skrevet 3. januar 2013 S bruker pampers baby dry 3, blir sår av Coop sine. Du får jo Pampers active fit da, Marikke... Syns libero sine er så stive. Hvis vi legger S med støtte bk ryggen, så hun delvis sitter, klarer hun nå å sette seg opp selv. Blitt så sterk. Hun elsker å leke med diverse rangler, og kan ligge lenge på teppet sitt både på mage og rygg. Hun har fått sutte litt på en skrelt eplebåt nå, og hun elsker det, spreller og er helt vill. Fikk smake på pærepure idag, og det var visst også veldig godt, overrasket over at hun svelget det så lett ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 3. januar 2013 #2190 Del Skrevet 3. januar 2013 Hmm, da får vi bare prøve oss frem. De billigste bleiene koster jo ikke all verden uansett. Men kan man spare penger på å velge en billigtype som fungerer synes jeg det er kjekt, det er andre ting som er morsommere å bruke penger på enn bleier. Her tisset frøkna igjennom pampers gang på gang, og de blir fuktige igjennom selve bleien også, ikke bare på sidene. I romjula tok jeg på pampers, og etter UNDER en time virket hun fuktig gjennom klærne, men bleia var ikke i nærheten av full. Hun hadde bare "skvettet" litt i den.. Og det hadde ikke kommet ut på sidene, for der var hun tørr.Så her blir det iallefall libero så lenge vi ikke finner noen andre vi liker. Gleder meg sånn til vi kan la vesla her få smake litt annet enn bare melk. Håper det blir stas. De siste dagene har vi også kost oss ordentlig med bleieskift. Tror hun kunne ligget hele dagen på stellebordet. Smiler masse. Gleder meg sånn til hun begynner å le! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 3. januar 2013 #2191 Del Skrevet 3. januar 2013 Ja, glemte å si at vi har prøvd pampers active fit 3 også. Den har en helt annen overflate enn baby dry, og mini ble sår av den også. Jeg har forresten også opplevd at pampers baby dry blir våt tvers igjennom og ikke bare på kantene. Men så lenge mini bæsjer mer enn hun tisser, har det ikke vært noe problem. Kanskje konklusjonen er at pampers baby dry er en bæsjebleie, mens Coop sine er tissebleier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 4. januar 2013 #2192 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Nå sover mannen på sofaen og vesla i vognbagen. Tydelig at det er fredag! I morgen skal jeg og moren min ordne med ting til dåpen. Bestille kake, kjøpe lys, servietter og bestille blomster. Mannen skal være med vesla. Litt lettere å ordne slikt alene. Istad ryddet jeg i klærne hennes. Haugen med for små klær vokser og vokser. Glad vi har arvet mye Endret 4. januar 2013 av Orchideae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #2193 Del Skrevet 4. januar 2013 Klær ja.. Har allerede sendt en stor pakke med 50 og 56 til en god venninne som fikk en datter 2 mnd etter meg. Og nå legger jeg 62 i en pose etterhvert som det er rent, og skal snart sende iveg det også. Snuppa har begynt med 68, og det er stort sett passe til henne, noen få plagg er litt lange her og der, men bare å brette opp. 62 er blitt trangt, hun er ganske god og rund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 4. januar 2013 #2194 Del Skrevet 4. januar 2013 Lillegutten min har også begynt med 68 nå, men 62 passer stort sett også greit fortsatt. Han har til og med en 56-body som fortsatt passer, selv om det er flere uker siden vi pakket bort de andre 56-klærne. Synes det er rart at det er så store størrelsesforskjeller på klær, det er jo definert ut fra cm. Skjønner bedre at det er forskjeller på voksenklær i small, medium osv. Hvordan trives babyene til dere andre i bil? Lillegutt sovnet alltid i bilen da han var helt nyfødt, mens nå sovner han bare de gangene jeg får han til å ta smokk. Når han ikke vil ha smokken bare hylskriker han, og det er fryktelig slitsomt de gangene jeg må ut og kjøre med han alene. Når mannen er med kan jeg sette meg bak sammen med lillegutt, og da roer han seg ofte litt. Men det hender jo at jeg er alene med han i bilen også, og det er fælt når det ender i bare skrik. I sta skulle vi kjøre hjem fra foreldrene mine, og da skrek han hele veien i 20 minutter Forhåpentligvis er det forbigående, nå er det sånn at jeg gruer for å kjøre bil fordi jeg ikke vet om han godtar smokken eller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 4. januar 2013 #2195 Del Skrevet 4. januar 2013 I dag lo vesla skikkelig for første gang! For en fantastisk deilig lyd! Gleder oss til å høre den igjen! Det ser ut til at hun har vokst litt ujevnt! Bruker 50 i strømpebukse og 62 i body! Men regner med at det jevner seg ut. Hun trives enda godt i bilen og sovner som regel når hun er stroppet i stolen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 4. januar 2013 #2196 Del Skrevet 4. januar 2013 Så kos med babylatter! Gleder meg til mini begynner med det. Hun lager noen søte smålyder og gliser med hele ansiktet, så det virker jo som om hun ler av og til, men den gode latterlyden har ikke kommet ennå. Vi var på tremånederskontroll for et par dager siden, og da målte mini 62 cm. Men hun har vokst ut av alle 62-bodyene sine for lenge siden. Jeg er i ferd med å pakke bort 68-bodyene også. Hun bruker fortsatt noen av buksene i 62, men de begynner også å bli litt små. Så nå bruker mini stort sett 74 i body og 68 i bukse. Alt er litt stort, men de mindre størrelsene blir litt trange. Nå skal det sies at mye av det tøyet hun vokser ut av nå er fra Hennes og Mauritz, og de er litt små i størrelsen. Mini er veldig glad i å kjøre bil. Hun sovner med en gang bilen begynner å bevege seg. Det hender hun våkner og skriker hvis bilen står stille, men så sovner hun igjen med en gang jeg begynner å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 4. januar 2013 #2197 Del Skrevet 4. januar 2013 Så herlig med latter, Ablaze Her er det mye smil, og muligens noen latterlignende godlyder innimellom også, men skikkelig latter gleder vi oss fortsatt veldig til å høre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 4. januar 2013 #2198 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Her er det også masse smil. På stellebordet prater hun veldig, smiler og nesten hikster når hun blir ivrig. Er nok ikke langt unna nå. Gleder meg sånn! Vesla bruker 62 i bodyer (for det meste, har faktisk både noen i 56 og 68 som passer. Snakk om ujevne størrelser!) Vesla er glad i å kjøre bil. Sovner som regel fort med smokken, eller så sitter hun å titter. Endret 4. januar 2013 av Orchideae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #2199 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Har også den erfaringen at babyen ofte bruker en størrelse større i overdel enn i underdel - sønnen vår på drøyt 3 år, gjorde det til han var 2 år omtrent. Snuppa her sovner stort sett i bil fortsatt, og kan som noen andre nevnte, kan hun våkne til og skrike hvis vi stopper, men sovner igjen når bilen begynner å rulle Ang latter så har hun ledd skikkelig noen ganger, og vi kan tøyse og kile henne litt, så skjønner hun hva som skal til å skje, og kommer med et frydehyl - så artig med respons. Men er ikke latter daglig, oftest stooore, lydløse glis Endret 5. januar 2013 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 5. januar 2013 #2200 Del Skrevet 5. januar 2013 Ganske likt med soving i bil her som hos deg, Soon. Og latteren kommer mer og mer også. Hun lo for første gang for litt over en måned siden, og i går klarte hun nesten å rulle fra rygg til mage, hadde bare en arm i veien Jeg begynner også å pakke bort litt str 68 allerede, har visst ei lang jente. Så hun er ganske motsatt av hvordan storebror var rent størrelsemessig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå