Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Uff! Ser det er flere som sliter med forskjellige ting. Ang depresjon så tror jeg at jeg hadde en mild form selv. Det var ikke som jeg ventet å få barn (hjalp nok ikke ¨bli kastet ut i det nesten to måneder før tiden heller) og morsfølelsen kom ikke med en gang. Det vær fælt å sitte med en følelse av at jeg ikke var totalt forelsket i jenta mi og jeg slet en del med det. Snakket med helsesøster om dette og hun anbefalte med å bli med i en barselgruppe for mødre med lignende problemer.

Men nå føler jeg at det går bedre og jeg faller mer og mer for vesla hver dag. Tror det hjelper at hun har begynt å smile og lage lyder. I dag hadde vi vår første "samtale" :lillesky:

Hun har også perioder på kvelden hvor hun er gretten, men vi tror heldigvis ikke at det er kolikk. Håper vi slipper unna det..

Vil bare gi dere en god klem alle som sliter litt. Håper det går bedre snart :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang kolikk, er det ikke slik at hvis det ikke har meldt seg ved 1mnd alder, så får ikke babyen det???

Tror babyer generelt styrer litt på kveldene - spiser seg opp litt for natta, og puppa begynner å bli litt små-tomme etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang kolikk, er det ikke slik at hvis det ikke har meldt seg ved 1mnd alder, så får ikke babyen det???

Tror babyer generelt styrer litt på kveldene - spiser seg opp litt for natta, og puppa begynner å bli litt små-tomme etc...

Jo, har lest noe om det. Her har heldigvis minifom hatt godt effekt, og vi har hatt to fine netter, i natt har det vært mye igjen, men det kan være økedøgn. Hun har nemlig spist 4 ganger siden klokken 24.. Og hun har spist på natten de siste dagene, vanligvis spiser hun 24 ca og sover til 6-7 om morgenen. Har begynt å lage mer mme hver gang hun er sulten og ser at hun spiser mer av det enn det jeg har laget før.

I morgen skal vi til legen bare for å høre om det er kolikk eller noe annet. Jeg tror nok det er kolikk da alle tegnene er der..

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. Jeg lurer på om jeg har fått sopp i underlivet.. Svir og klør veldig.. Har ikke hatt det før, så må prøve å komme meg til legen for å bekrefte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke det ene, så er det det andre...

Masse styr med kroppen etter svangerskap og fødsel assa - selvfølgelig er det verdt det, men utrolig slitsomt når man i tillegg har sine søte små og passe på.

Treff med tinylene og lille N idag, blir koselig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til alle som sliter :(

Her skal vi snart på 6 ukers kontroll. Blir spennendes :) Hvor lang tid tar det før navlen gror forresten? Klarer ikke å huske hvor lang tid det tok sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. Jeg lurer på om jeg har fått sopp i underlivet.. Svir og klør veldig.. Har ikke hatt det før, så må prøve å komme meg til legen for å bekrefte..

Høres veldig ut som sopp. Kjøp canesten kombinasjonspakning på apoteket. Hos meg funker den med en vagitorie best, den med fem klarer ikke å ta knekken på soppen.

(Jeg var veldig plaget av sopp for noen år siden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med denne kulda. Her har vi holdt oss inne de siste dagene og hatt storebror hjemme også. Koselig, men savner å få meg frisk luft! Forhåpentlig stiger gradene til sånn ca -3 og fint julevær som også er babyvennlig :)

Småtten er nå drøye to måneder og forandrer seg dag for dag. Han prater mer, har mer bevisste bevegelser, smiler og småler. Sitter glad og fornøyd i vippestol noen minutter av gangen og følger med på verden :) Han sover ikke så lange strekk av gangen på dagen, gleder meg til det. Nå er det fortsatt mange dupper i fanget mitt, og selv om det er hyggelig lengter jeg litt etter å frie armer noen ganger om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til alle sammen :klemmer: Helt enig med Soon, det er mye styr å gå gravid og føde. Er hardt for kroppen!

Her har vi vært på 8 ukers kontroll i dag. Lillebror er nå rett under 5 kg og 56 cm lang. Ellers alt vel med oss begge to ser det ut til. Snakket litt om prevansjon og tror jeg kommer til å gå for hormon implantat. Noen som har erfaring med det? De hadde ikke tid til å sette det inn før vi drar til Norge om 2 uker, så det blir når vi kommer hjem igjen i februar.

Lillebror har også fått sine første vaksiner i dag. Han gråt noen sekunder også sovnet han igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så tidlig han fikk vaksiner da - men godt han ikke brydde seg nevneverdig.

Skal på 3mnd kontroll i morra og vaksineres....

Ciara: gleder meg også til lengre dupper, heldigvis sover mi i sofaen eller vugge, men Max 1 times lange dupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi hos legen. Ingenting er galt med vesla, så lengen trodde det kunne være kolikk utifra hvordan jeg beskrev det. Minifom hjelper godt, MEN hun er mye sutrete på natta og sover dårlig. Siden hun har vært mye våken på natten den siste tiden har hun snudd døgnet og sover nå laaaange dupper på dagtid.. I dag våknet vi 09.30, så drog vi til legen så da sovnet hun ikke skikkelig før i 2-3 tida fordi hun ble overtrøtt. Da sov hun til 19, fikk mat, var våken en halvtime etter mating og sovnet i igjen. og hun sover ennå..

Fikk råd av legen om å ringe en kiropraktor så skal gjøre det i morgen, det ble helt borte for meg i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orchideae: Kanskje dere kan prøve å vekke henne litt på dagtid? Når de sover så lange strekk på dagtid, må de ofte spise seg opp nattestid...

bentebent: Jeg har nettopp satt inn hormonspiral. Hadde det etter sist fødsel også, og har bare gode erfaringer. Denne gangen har jeg imidlertid hatt en del småbødninger i etterkant, men jeg satser på at det går seg til snart. :)

Det går en del opp og ned med meg, men det settes i gang mange hjelpetiltak her nå, så jeg føler meg sikker på at det blir bra. Det er den flinke piken som må knertes (nok en gang), og så må jeg få fikset opp i tilknytrningsproblemene mine med storesøster. Jeg trodde alt var bra, men etter å ha fått ett barn til ser jeg at det fortsatt er problemer der. Dette skyldes rett og slett at jeg aldri fikk gjort meg ferdig med forrige fødselsdepresjon. Jeg har full tro på at det kommer til å gå i orden, og er ivrig etter å komme i gang med behandling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forresten på tremånederskontroll med lillebror forrige uke; 7120 gram og 62,5 cm. Jeg trodde han var over 8 kg, så jeg var forbauset over at han ikke veide mer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å begynne å prøve å snu døgnet litt igjen til helgen. Ser for meg at det kan bli en overtrøtt baby om vi prøver å vekke henne. Så da er det greit å være to om det. :)

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille N er 3 måneder i dag <3 tiden bare raser forbi. Her smiles det dagen lang og vekta går sakte men sikkert oppover. Veier nå 4650 ca. Lita men aktiv jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 3mnd kontroll idag, 6290g og 58,5 cm, ganske plugg egentlig ;)

Men herlig med alle valkene sine.

Vaksinene gikk bra, gråt litt, men gikk fort over heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som sopp. Kjøp canesten kombinasjonspakning på apoteket. Hos meg funker den med en vagitorie best, den med fem klarer ikke å ta knekken på soppen.

(Jeg var veldig plaget av sopp for noen år siden.)

Var på apoteket i går og kjøpte. Men for å toppe det hele så fikk jeg mensen i går - for første gang på ett år! Bruksanvisningen sa at jeg ikke burde behandle mens jeg har mensen, men jeg klarer ikke vente pga ubehag.. I tillegg måtte jeg kjøpe Dulphalac pga treg mage og amming, jeg fikk munnsår og eksemen har slått ut pga kulda. Hurra for en dag :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gode nyheter også. De ringte fra sykehuset og spurte om vi ønsket brokkoperasjon på vesla på onsdag da de hadde en ledig tid. Hadde gitt opp å få det gjort før jul, så det var litt kjekt (greit å få det gjort når vi først er innstilt på det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...