Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Her var det jammen stille...

Litt sykdom her i huset, jeg har vond hals av en annen verden, men fikk ikke komme inn på legevakt igår, selv med feber og at jeg nesten ikke klarer svelge.

Skal ringe igjen idag.

Snuppa er tett i nesa, bare håper hun ikke blir smittet av meg med halsen.

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjipt, Soon!

Har du høy feber? Snørrer du? Hvis svaret på det første er ja og svaret på det andre er nei, så bør du si til dem at du er redd for at du har fått streptokokker. Hvis du snørrer og feberen er lav så er det sannsynligvis virus og da er det ikke så mye de får gjort.

Også må jeg si at jeg lurer på hvordan det gikk hos Ablaze her om dagen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 38,5 i feber igår, men det var etter jeg hadde tatt en paracet.

Ikke feber idag, svettet noe helt vilt i natt.

Ikke noe snørr nei.

Kjennes ut som streptokokker ja, hadde det to ganger i fjor, og min far har det nå, så er nok blitt smittet.

Får jo knapt i meg mat, vil tro det ikke er så heldig med tanke på ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp ammingen så er vel det å få i seg drikke viktigst til å begynne med, men jeg hadde absolutt ringt legevakten igjen i dag. Streptokokker er noe som de skal ta inn, for dette går ikke over av seg selv og svekker immunforsvaret ganske kraftig.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom hjem fra sykehuset på torsdag - dvs det var bare så vidt på grunn av alt snøen!

Endret av ablaze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt å høre at folk er syke. Det kan ikke være mye gøy.. Min mann var hjemme fra jobb 7 arbeidsdager pga halsbetennelse og feber og han er enda ikke helt god. Men både jeg og vesla slapp heldigvis unna, så det var greit. Får håpe hun har arvet mitt immunsystem da jeg sjeldent er syk..

God bedring til de syke :blomst:

Tegnet forsikring på henne her en dag. Det er jo det evige spm hver gang en skal tegne forsikring - trenger en det egentlig?

Vi endte opp med den beste forsikringen just in case. Det skjer forhåpentligvis aldri noe og så kan vi ergre oss over hva det har kostet, men jeg synes ikke det var noe å spare penger på. Men fy søren.. Blir like irritert hver gang vi skal fylle ut skjemaet når en søker. De fraskriver seg jo så mye de kan før de evt sier at de vil forsikre i det hele tatt. "Ja vi skal forsikre, men vi vil ikke betale ut hvis barnet får XXX siden barnets oldemor hadde denne sykdommen.." Lureri... Skal bli spennende å se hva de sier. Jeg har lest at det kan være vanskelig å forsikre premature barn. Noen med erfaring?

Endret av ablaze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer bebtebent. :klem:

I går var vi ute og spiste, bare samboeren min og meg. Det var koselig. :) Vesla var hos moren og faren min. Hun sov da vi kom i 21 tiden for å hente henne. Så vi ble en stund. Hun fikk mat og sovnet igjen. Var så trøtt at hun ikke enset at vi kledde på yttertøet hennes, og hun enset det ikke når vi kom hjem heller. La henne i sengen og da sov hun til halv 9. Så fikk hun mat og tørt bleie og nå har hun sovnet igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer bentebent!

Så bra at operasjonen gikk fint og er overstått, ablaze. Det må være fælt å levere en så liten fra seg for operasjon.

Angående forsikring så fikk ikke vi forsikring til vår eldstemann som var prematur. Han var født i uke 35 med fødselsvekt på 1626 gram (fikk ikke nok næring i magen pga svangerskapsforgiftning). Det hadde ingenting å si at han aldri har hatt noen problemer, la godt på seg etter han ble født, og har vært frisk som en fisk. Fødselsvekten var så lav, og da fikk vi ikke barneforsikring på han. Men vi kunne tegne ulykkesforsikring på han tror jeg det var, og kunne søke om barneforsikring igjen når han blei 18 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ba operasjonen gikk bra, ablaze.

Fikk time hos legevakt igår, hadde crp på 144, mot under 3 på torsdag hos fastlegen, og halsbetennelse delux.

Så nå er det penicillin for alle penga, så blir jeg vel frisk til jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, Soon! Kraftig halsbetennelse har jeg også hatt, det er ikke noe morro :( Har du fått deg sykemelding, sånn at permisjonen blir noen dager lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Soon. Og så bra operasjonen gikk greit Ablaze.

Her har vi hatt en hard uke. Startet mandagen med beskjeden om at bestemor døde på søndag kveld. Fikk beskjeden mens jeg satte på bussen til sykehuset. Lille gutten min måtte gjennom mange prøver og ble gitt hormon injeksjoner osv. Tirsdag var vi til legen for enda en injeksjon. Onsdag på sykehuset for siste injeksjon og for å se om noe måtte gjøres med leppa til I. Skulle egentlig bare se en sykepleier, men hun ordnet slik at jeg fikk sett legen også. Det viser seg at det ikke er at "arr" etter leppespalte slik jeg trodde, men den mildeste formen for leppespalte. Heldigvis ser det ut som at ganen er i orden. De vurderte operasjon, men bestemte seg heldigvis for å vente å se hvordan det utvikler seg. Hvis det blir mye mer tydelig etter som han blir større så kan det hende han må opereres. Håper han slipper det.

Torsdag var vi igjen på sykehuset for en blodprøve etter alle de hormon injeksjonene. Lillebror har heldigvis tatt det veldig greit og har ikke merket noen bivirkninger. På torsdag kveld begynte N å hoste og snørre og hadde 39 i feber, så det ble ikke noe skole på fredag. Han er fortsatt dårlig og i går hostet han til han spydde 3 ganger. Han virker i bedre humør i dag, men vi får se. Blir kanskje en tur til legen i morgen hvis han ikke er bedre. Han skal egentlig til tannlegen i morgen stakkars. Håper bare han er frisk til vi reiser på torsdag. Er ikke så godt å fly med tett nese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clafoutis

Huff, kondolerer, Bentebent :klemmer: Og for en stressende uke dere har hatt, får håpe dere kan slappe av skikkelig i julen, i det minste! Skal dere feire jul i Norge?

Og god bedring til deg Soon, halsbetennelse er skikkelig kjipt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan med lettelse meddele at nesten all halsvondten er borte allerede :hoppe:

Syns det er grusomt vondt med streptokokker, så jeg er veldig letta over at vondtene gikk bort så fort.

Her styrer Snuppa så fælt på kveldene, virker litt overtrøtt selv om vi forsøker å legge henne/få henne til å sove med en gang hu virker trøtt.

Går Max 1 1/2 time fra forrige dupp, men hun kaver og sovner, men våkner like fort igjen.

Og ikke får jeg ammet hu i søvn, for hun er jo en turbospiser, ferdig på 3 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Clafoutis. Ja vi skal feire i Norge i år. Reiser hjem på torsdag og jeg og ungene blir i 6 uker. Mannen må jobbe og drar derfor hjem etter 1 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter Soon? Og jeg som trodde gutten min var kjapp. Han bruker stort sett i underkant av 10 minutter. Storebror var kjempe sen med å spise og brukte alltid minst en halv time på hvert måltid. Ofte opp til en time, i alle fall de første månedene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Oi, tre minutter var raskt! Enda godt lillegutten vår ikke er like rask, for liggende amming i senga (vi samsover) er omtrent det eneste som funker for å få han til å sovne på kvelden. Når legger dere henne, Soon? Og så bra penicillinen virket raskt mot halsbetennelsen, jeg har nettopp hatt brystbetennelse selv, og det er noe herk å være syk når man har en baby å ta seg av, altså...

Bentebent: så koselig for dere å bli i Norge i hele seks uker :) Men føles det kanskje litt rart å være såpass lenge borte fra mannen? Eller er du vant til det hvis dere ofte er i Norge i litt lange strekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke mye kos med den amminga her i huset, sluker i seg maten, stort sett bare en pupp av gangen fortsatt faktisk.

Og så er det sånn at hu begynner å spise, så etter et minutt eller noe sånt begynner hu å styre, slipper puppen, slurver, hyler. Prøvd å rape uten hell.

Jeg vet at melka kommer, og hun er flink til å svelge unna, så vet ikke helt jeg.

Hu legger jo veldig godt på seg også, så hun får mer enn nok mat, men er sulten etter ca 2-3 timer.

På natta kan hun ligge litt lenger, kanskje opptil 15 min faktisk, men vi sovner som regel fort begge to.

Har prøvd å legge henne både 19.30, 20, 21, 22 osv - fungerte bra å legge halv åtte en stund, men nå er det bare kaos....

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det motsatt. Han spiser seg ferdig fortere på natt. Men nå er det også sjeldent han spiser på natt... Han spiser vanligvis siste måltid rundt midnatt og sover da til 6-7 tiden. Hvis storebror hadde vært sånn så hadde det nok ikke vært 3,5 år mellom dem. Storebror sover fortsatt sjelden natta gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...