Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Ojsann, det var tidlig Kvist! Storesøster her rullet fra rygg tl mage da hun var rundt fire måneder, og fra mage til rygg en måneds tid senere tror jeg. Knerten her ruller over på ryggen når han ligger på magen, men det tror jeg er fordi han tar overbalanse. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var tidlig kvist! Her viser ikke frøkna noe tegn til det ennå. MEN hun er utrolig sterk i nakken og løfter seg opp og holder seg oppe på armene om hun ligger på brystet vårt.

Skal dere ha dåp eller navnefest for barna deres, eller ingenting?

Her er jeg i full sving med dåpsforberedelser. Har alltid sagt at dåp det skal jeg lage enkelt etter å ha sett hvordan folk "tar av" med leie av lokale, koldtbord/varm mat, masse kaker og myyyye pynt. MEN så begynte vi å se på hvem det er aktuelt å be, og vi kan ikke korte det ned til mindre enn 40 gjester! Og da må vi faktisk ha lokale, og da er det like så greit å bestille koldtbord.. Heldigvis hadde kusinen min dåp til datteren sin for 3 år siden, så hun hadde mye rosa pynt, så det trenger vi ikke tenke på. Heldigvis er det rimelig greit å ordne da. Kirken er i orden, lokale fikk vi ordnet, dåpskjolen er jo i familien og kaker er det alltids mange som baker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 stk i en dåp?!? :sjokk:

Vi blir maks 16, vi, og jeg synes i grunnen det er mer enn nok. Her blir det ferdig koldtbord, hovedkaka med tegning av knerten (ikke printet bilde) er bestilt fra baker og annen kakebaking outsourcet til bestemødre og oldemødre. Da blir i grunnen den største jobben å vaske huset, ommøblere for å få plass til langbord og å pynte bordet. Samt å få samboeren til å ikle seg dressen sin ganske så snart sånn at jeg finnet ut om han må ha seg ny dress... Selv sliter jeg med å finne noe å ha på meg. :sukk:

Knerten her ruller også fra mage til rygg, men andre veien er han ikke like flink. Nakken er ikke like sterk som den burde vært iht 3 mnd alder, men ettersom han reelt sett bare er 2 mnd, så var ikke dette noe HS bekymret seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre da min rullet at det var en tilfeldighet, men jeg vet ikke jeg.. Han snur seg da om han er i humør til å ligge for seg selv. Han er og sterk til å holde nakken, men han velger ikke det frivillig. Skal en tur til manuellterapeut :)

Vi skal døpe. Om vi har noe lag blir vi 21 stk. Da er det den nærmeste familie.. Har ikke bestilt tid enda. Må bestemme meg for kirke snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 stk i en dåp?!? :sjokk:

Sånn ble jeg også. Men det er de som det blir naturlig å be, som kommer til å ha noe med frøkna å gjøre. Alle er familie som vi har mye å gjøre med i det daglige, så blir feil å utelukke noen av de.. Kan jo hende at ikke alle kommer, men....

Jeg hadde sett for meg et lite selskap med kanskje ei kake eller to og smørbrød eller noe, men så telte vi opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha navnefest gjennom Humanetisk forbund. Hadde det med snuppa også og det var så nydelig seremoni. Og siden det bare er to ganger i året her i byen var datovalg enkelt. Med snuppa ba vi alle med oss til lunsj på kafé, vi hadde bestilt bord og en enkel og grei varm lunsj til alle. Så ruslet vi hjem og hadde kaffe og kake her. Vi bor i sentrum så det er ikke langt å gå og da slapp vi mye matlaging og sånt, samtidig som vi fikk det koselige med å ha det hjemme. Det er liksom litt greiere å sitte trangt om det bare er kaffe. Den gangen var det i desember, nå blir det april så regner med å gjøre samme opplegg denne gangen. Vi har ikke spisebordplass til alle om vi ikke kan sitte ute. Regner med at vi blir 15-16 gjester pluss oss fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har snuppa rulla fra mage til rygg, men vet ikke om det bare er hodet som er for tungt ;)

Hun løfter beina mot siden når hun ligger på rygg også, men er ikke i nærheten av å rulle over.

Vi skal ikke ha noe dåp/navnefest, hadde det heller ikke til storebror.

3.dagen på rad med trilletur idag - føler jeg har kommet litt i siget med "trening" - godt å være i gang iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha dåp, og blir vel ca 30 stk denne gangen også tenker jeg. Vi har stor familie, og det er bare de nærmeste som blir bedt ;)

Nå har pappaen her reist på sjø, så er alene med småttisene. Lillebror er 3 uker allerede. Så min trening er foreløbig å bære Lillebror på magen i elastisk bæresjal og tidvis Storesøster på ryggen som er supersliten etter barnehagen. Hehehe. Jeg ser nok litt rar ut der jeg går med barn både fremme og bak. (Jeg er ganske lav...)

Om ca 1,5 uker er det eksamen. Veldig spent på hvordan det skal gå. Må nok prøve om Lillebror tar flaske snart. Om ikke så får jeg ihvertfall ammepause under eksamen. Det er ikke verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ruller babyene allerede? Mini på seks uker er ikke i nærheten av noe sånt. Men så sover hun jo hele tiden, så når skulle hun ha lært det, liksom ... Det går ganske sakte med det sosiale også. Jeg synes jeg har sett antydningen til et smil, men hun holder aldri blikket lenge om gangen. Gleder meg til hun blir mer våken, så vi kan bli ordentlig kjent.

Vi skal også ha dåp. Med førstemann var det leid lokale, koldtbord og kaker fra bestemødre og tanter. Denne gangen har vi større hus, så vi satser på å ha festen hjemme. Det blir ca 25-30 gjester.

Lykke til med eksamen, Mielove! Eksamen med ammepause høres slitsomt ut. Håper småen tar flaske! Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det stort sett i å holde hodet oppe når hun ligger på noen. Hun begynner å bli ganske sterk i ryggen/nakken, men synes enda det er tungt når hun ligger på gulvet og gjør det.

Jeg har lagt et teppe oppå et ullteppe på gulvet (slik at det ikke skal bli kaldt), men det er sjeldent jeg legger henne der ser jeg.. Lar dere babyen ligge mye?

Hun smiler nå hver dag og det er så utrolig deilig å se på. Gleder meg til hun begynner å le :)

Ellers har hun begynt å være urolig et par timer hver kveld. Virker ikke som om det er magevondt - heller at hun er trett og gretten. Noen andre som har det slik?

Det virker som om hun kjeder seg lettere og vil underholdes mer. Har foreløpig ikke fått noe spesielt med respons på leker, men tenkte likevel å kjøpe Babygym snart. Noen som har en å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerten er også grinete på kvelden, og det tror jeg kommer av at han er trett. Klarer liksom ikke helt å roe seg og bare sutrer.

Vi har babygym fra Ikea og knerten er ihvertfall fornøyd med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha dåp, muligens 2 dåper også... En i Norge og en når vi kommer tilbake til England. Dette mest fordi mine foreldre ikke har mulighet til å komme til England for dåp, og de gikk glipp av storebrors dåp også, men har ikke helt bestemt meg enda. Kanskje vi tar bare et lite selskap i Norge. Huset til mamma og pappa er stort nok til å ha alle der. Blir sikkert en 20-30 stk i alle fall (har stor familie)

For dåpen i England så blir vi vel 15-20 stk og vi kommer til å ha selskapet i kirka. Vi gjorde det til storebror også. Jeg laget gryterett og ris, også hadde vi noen kaker. Jeg baket litt også bestilte vi en kake fra bakeri.

I morgen skal vi på sykehuset med lillebror. Gruer meg litt da vi muligens får svar på noen blodprøver som ble tatt da han var født for å sjekke om han har et genetisk syndrom. Hvis han har syndromet så innebærer det i beste fall testosteron behandling hele livet hans, og i værste fall manglende eller dårlig funksjon av nyrene, og en del andre problemer som manglende luktesans og infirtilitet, mikropenis osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags syndrom er dette, bentebent?

Lykke til i morra :klem:

S er sjelden grinete før evnt i 23-tiden, kommer litt an på hvordan hun har sovet på kvelden.

Hvor lange våken perioder har deres nå?

S blir gjerne trøtt igjen etter en drøy time...

Hun er veldig våken og blid når hun er våken da, smiler og pludrer og er på nippet til latter nå - det er så gøy.

Hun ligger litt under babygymen, vi har en fra fischer price etter storebror.

Hun er veldig sterk i nakken, hun legger aldri hodet ned på teppet når hun ligger på magen, og kan ligge i ca 5 min før det blir tungt og kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Vet for så vidt ikke om lillebror har det heller, men regner med det siden han har mikropenis

Endret av Bentebent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er en herlig skapning.

Jeg skal innrømme at jeg ikke var så betatt av ham med en gang han ble født. Mer svak for ham, på en måte. Men fokuset mitt var så veldig på storebror at babyen kom i andre rekke. Men gradvis har han sneket seg langt inn i hjertet, og nå synes jeg han er like bedårende som storebror :)

Utseendemessig er de temmelig forskjellige. Storebror har min øyeform, fars øyefarge, fars munn, min nese. I sum er han soleklart mest lik far. Lillebror har mine øyne, fars nese, min munn. Men sånn totalt sett ligner han ikke veldig på noen av oss foreløpig. Og mens storebror er mer klassisk søt, har lillebror trekk som gjorde at han så mer rar ut som nyfødt, men som han gror mer inn i nå.

Og ellers er han verdens enkleste. Spiser, har aldri vondt i magen. Ekstremt sosial av seg, skravler og smiler mye mer og tidligere enn storebror. Og sover! Han klarer sjelden å være våken mer enn en halvtime av gangen. Om natten spiser han hver tredje time. Så står vi opp klokka sju, jeg ammer og han sover i bæresjalet fra åtte til elleve mens jeg leverer storebror i barnehagen. Så spiser og småsover han mellom elleve og ett, deretter sover han gjerne til fire. Fram til sju er en han mye våken pga storebror, mellom sju og ti er det mye amming. Og så natt :)

Jeg bærer ham mye om dagen, men om natta nå sover han godt i egen seng. Vi har samsovet helt til denne uken, men nå liker han senga. Det er akkurat slik storebror var. Han fikk ubegrenset med kroppskontakt de første ukene, men så har han blitt trygg og rolig og etter hvert sovet best i egen seng.

Så hadde det ikke vært for storebrors grusomme trassanfall hadde alt vært enkelt... Puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det merkes at oppmerksomheten nå deles ja :ler:

E er litt opp og ned, men han er faktisk værst når vi er borte hos besteforeldrene eller vi har besøk etc - da kan han være så høylydt og bråkete, rampete og finner på alt mulige sprell.

Det gjør han også hjemme, men som regel får han da muligheten til å sitte ned å se en film eller noe på iPaden, og da er han mye roligere.

Men det er jammen meg stridt med to små altså - selv om det også er fantastisk herlig når storebror er forsiktig bortpå lillesøster med et suss, og hun gliser fra øre til øre tilbake til han :hjerte:

*SMELT*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...