Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Ja det er helt likt her også. Har hatt mye kynnere/maserier fram til forrige uke, men nå er det helt stille.

Det betyr vel bare at det er en stund igjen før fødselen starter mon tro...

:)

Trenger ikke å være lenge igjen. Hadde masse kynnere tidlig jeg også og uka før fødselen var det helt stille ;) plutselig starter det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger ikke å være lenge igjen. Hadde masse kynnere tidlig jeg også og uka før fødselen var det helt stille ;) plutselig starter det ;)

Så kanskje det bare er stille før stormen? Er jo lov å håpe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Må ikke gi meg/oss falske forhåpninger nå!

Sexen er iallefall på plass i kveld også, så nå har vi gjort det vi selv kan for å hjelpe til ;) haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt regelmessige rier med ca 5 minutter i mellom siden midnatt i kveld.

Riene har vart i omkring 1 minutt hver gang.

Snakket med sykehuset rundt 3 og skulle komme nedover etter hvert.

Har staatt i dusjen i 20 minutter og det var DEILIG!

Riene tok seg opp i styrke, men samtidig saa ble de uregelmessige.

Ingen fryktelig store forhaapninger naar vi drar nedover, men dersom jeg skal gaa med dette lenge, saa trenger jeg iallefall noe hjelp for aa sove :fnise:

Makan til vondt!

Tror jeg har hatt tilsvarende smerter en gang naar jeg hadde magekramper fra helvette. Da var det brekninger og smertehyl i mange timer....

Naa vil jeg komme i gang altsaa! Makan :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til Pia :)

Ble vekket av jenta i natt for ny ammerunde og hørte da jeg la henne til at hun bare så vidt klarte puste pga tett nese. Fikk i noe saltvann og morsmelk (ble litt travelt og alt på en gang) og fikk åpnet opp etter litt.

Men fant da ut at jeg bare må se til å skaffe noe "åpne-tett-nese-utstyr". Har lest litt om nesesugeren de selger på apoteket og litt om BabyVac sugeren som noen har kjøpt på nett

Noen her som har erfaringer og formening om hva jeg bør kjøpe? Var ikke noe kjekt i natt 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, pia! :duskedame:

ablaze: Sånn har det vært omtrent hver natt her siden vi kom hjem fra sykeshuset. :sprettoy: Han blir visst ikke helt kvitt forkjølelsen sin. Jeg drypper med saltvann og MM før han legger seg, og så saltvann ila.natten. Det hjelper en del. Jeg har nesesuger, men den funker dårlig, så jeg må se meg om etter en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har vel lest at det er flere som ikke liker apoteket sin. Som jeg skrev har jeg sett at noen heller anbefaler den som heter bl.a. Baby Vac som fungerer litt som en støvsuger. Forstod at den hadde andre navn også og at det var billigere å kjøpe fra f.eks. svensk internettside enn norsk. Tror den koster 500,- i norge.

Nå har vi trillet tur til apoteket og hamstret saltvann og nesedråper (i tilfelle krise)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Har vært inne her å lest flere ganger siste uka, men ikke giddet å skrive fra mobil.

Vi kom hjem fra sykehuset på fredag og lillebror er i dag en uke gammel, så tenkte jeg skulle dele min fødselshistorie med dere.

Fødsel nummer to som skulle være så mye lettere enn nummer en... Stemte ikke i mitt tilfelle.

Riene startet tirsdag morgen rundt klokken 5. Stod opp og fikk storebror klar for skolen og mannen dro med han. Sendte deretter mannen på jobb da jeg regnet med ting ville ta sin tid enda. Lå i badekaret et par timer. Riene kom ca hvert 7 minutt, men var ikke veldig sterke enda. Mannen kom hjem fra jobb og vi dro til sykehuset for sjekk i 12 tia. Da vi kom inn var det bare 2 cm åpning og normalt sett ville jeg blitt sendt hjem, men på grunn av nye regler måtte jeg være der i 4 timer for å sjekke fremgang. Etter 5 timer var jeg fortsatt 2 cm, men livmorhalsen var litt tynnere. Ble da sendt hjem med beskjed om å prøve å spise og sove litt. Fikk spist litt, og småduppet mellom riene som nå var ca 15 minutter fra hverandre.

Klokken 3.00 våknet mannen av at jeg hylte (hadde sendt han opp for å få litt søvn) Han ringte sykehuset og fikk beskjed om å komme inn igjen. Riene var nå ca 4 minutter fra hverandre. Kom til sykehuset litt etter 4. Hadde da 7 cm åpning og under en rie kunne livmorhalsen tøyes til full åpning.. med andre ord for sent for epidural. Ble koblet til CTG og de oppdaget fort at lillebrors hjerterytme falt hver gang jeg hadde en rie og tok seg ikke opp igjen fort nok. (samme som skjedde med storebror)

De bestemte seg dermed for å ta vannet for å sjekke misfarging og sette klipe på hode hans.

Fostervannet var fint, men riene ble nå enda værre. Kjente plutselig enormt behov for å presse, men var så vondt at jeg helst ikke ville presse. Så tok de fra meg lystgassen for å få meg til å presse. Ble liggende på rygg med fotene i bøyler fordi de gjorde seg klar til å forløse med tang. For alle som har sett tangen de bruker så vet dere at det er et grusomt syn. Jeg presset nå alt jeg klarte, men han ville ikke komme ut. Han hadde ikke snudd seg helt og satte seg dermed fast. Jeg ble gitt lokalbedøvelse og tang satt inn. Ble også klippet i det de dro ut hodet. og for en lettelse det var når han kom ut. Gutten var i fin form og fikk en APGAR på 9 etter 1 minutt og 10 etter 5 minutter. Så begynte syinga. Hun holdt på ganske lenge da jeg i tillegg til kuttet revnet litt innover i skjeden. Jeg mistet over 1 liter blod og det ville ikke slutte å blø heller. Jeg ble gitt noen tabletter som skulle få livmoren til å trekke seg sammen, men det hjalp lite. Ble derfor gitt intravenøst veske plus noe medisin intravenøst. Kjentes ut som kraftige menssmerter som gradvis ble mindre. Kom ut enda en del blod, men stoppet til slutt og klokken 16.00 var de endelig forsnøyd nok til å overføre meg til barsel. (gutten ble født 5.30) Nå en uke etter fødsel har jeg enda veldig vondt nedentil, og spesielt ett av stingene er veldig vonde/stramme. Er vondt å sitte og bevege meg rundt for mye så må fortsatt ta smertestillende hver 4 time hele døgnet. Det blir garantert ikke flere barn på oss nå!

Gutten vår er verdens nydeligste så klart, og er en veldig snill gutt som stort sett bare sover og spiser. Kan gå opp til 4-5 timer mellom hver amming. Og amminga har gått mye lettere enn forventet. Litt sår de første par dagene, men nå går det bare fint.

Det er en stor sansynlighet at han har arvet et genetisk syndrom etter mannen, men vil ikke dele for mye om det her. Så nå venter vi bare på resultater fra blodprøver og skal også ha diverse ultralyd undersøkelser for å sjekke nyrer og et område i hjernen. Og i mellomtiden så føler jeg meg veldig skyldig og sliter litt med dårlig samvittighet. Har også mye dårlig samvittighet ovenfor storebror og gruer meg veldig til mannen må tilbake på jobb om en uke og jeg skal være hjemme alene med begge to...

Tror det ble langt nok, så skal slutte nå.

God bedring til dere med brystbetennelse og ammeproblemer, og lykke til til dere som er fødeklare. Har en mistanke om at Tr.heimspia har fått gutten sin nå siden det har vært stille fra henne i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så synd du hadde en så dårlig fødselsopplevelse nr 2... Føler virkelig med deg! Min første ble forløst med vakuum, og jeg ble både klippet og fikk totalruptur. Var ingen god tid i ettertid for å si det slik... Håper du blir fort bra igjen. Håper du klarer å kose deg med den lille likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også vakuum og ble klippet med nummer 1, men revnet ikke. Og smertene i ettertid er mye verre denne gangen. Jordmor sa det kunne være på grunn av arrvev...

Men på tross av dette så storkoser vi oss. Tror nok jeg koser meg mer denne gangen, da nummer en var kolikk baby og ville kun sove hvis vi gikk rundt med han. Plagdes også vanvittig med amming og fikk sopp osv. Så selv om jeg hadde en værre fødsel denne gangen så koser vi oss masse ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid fødsel nr 2 er bedre nei ;)

Men godt at amming og annet går bedre denne gangen da, Bentebent ;)

Her har også ammingen blitt mye bedre, og nå er det sånn som det skal være - kos :D

Tror nok både tr.heimspia og Kvist er i fødsel eller har fått babyene sine nå :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som en tøff fødsel, Bentebent! Min første ble også tatt med tang, med klipp og invendig total ruptur. Det tok et par uker før jeg følte at kroppen fungerte igjen. Godt at du har fått en rolig baby og at ammingen fungerer!

Jeg var på ammepol i dag, og det ble tatt prøver av pupp og melk. Får svar på mandag. De trodde ikke det var sopp, men sjekket for bakterier. Samtidig testet de for uvi, siden det svir og klør der nede, men den prøven var negativ. Vurderer å klæsje på litt canesten hvis det ikke blir bedre. Jeg fikk noen tips om ammeteknikk, som jeg skal prøve å leve etter. Synes det har gjort litt mindre vondt å amme i kveld, så det kan kanskje bare være at mini rett og slett ikke gaper høyt nok og får feil tak på puppen. Knoppen på den vonde puppen er litt større enn på den andre, så det er litt mer å gape over.

Spent på hva som skjer med de fødeklare damene her inne! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magisk medisin, gode råd og trøst mottas med takk her. Får beskjed om at det er normaaaaaaalt å ha vondt den siste tiden, men nå takler jeg virkelig ikke mer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Kvist - er det sant??

Sikker på at det var fødselen som var i gang og at du hadde minien i armene jeg nå...

Det var leit å høre - tenker masse på deg og krysser alt jeg kan krysse for at fødselen er næææææært forestående! :klem:

Ingen som har hørt fra tr.heimspia??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...