Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Så bra at ammingen går fremover, Orchideae! :)

Smalltalk: Av ulike grunner kan ikke mannen gjøre så mye i huset, dermed faller omtrent alt av husvask, klesvask, matlaging etc. på meg. Men jeg har blitt veldig effektiv, så det går greit. Enklere denne barselperioden enn sist, tipper jeg har tilegnet meg noen overlevelsesstrategier. :ler: Men hjemmeværende med fere barn? Nei takk, selv om det er kos det også. Jeg savner jobben min jeg, selv om jeg koser meg med baby.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at du dropper alt av husvask til samboeren kommer hjem, SmallTalk, men jeg tror også det er enklere når man kun har en.

Føler at jeg må ordne litt her når jeg har en til å tenke på - flere klær som skal vaskes, og mer oppvask og rot - men for all del, det er ikke akkurat krystallrent her nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også at det er flere utfordringer med to unger ja. Å begynne å lage middag først når mannen kommer hjem, blir for lenge for gutten å vente, for han vil ha mat så fort som mulig. Jeg prøver også å gjøre litt klar tidligere på dagen om mulig, setter klar ei gryte med poteter, skreller gulrøtter og setter klart, og lignende. Og når det gjelder klesvasken, så prøver jeg å hive klær i vaskemaskinen kvelden i forveien og setter på timer så den starter av segselv neste morgen. Ellers har jeg ingen flere "triks", det er stort sett mat og klesvask jeg prioriterer. Noen dager, som i dag, merker jeg at behovet for bæresjal melder seg, for i dag har jeg virkelig ikke hatt mulighet til å gjøre en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er nogenlunde det samme hos dere andre ;)

Lillejenta liker godt å sove på meg, så noen dager ligger jeg opptil 2 timer i strekk på sofaen med hu på brystet :ler:

Er jo koselig og godt da, og jeg får jo også tatt meg en dupp, men kan ikke gjøre dette hver gang hun skal sove.

Heldigvis sover hun også i vugga eller på sofaen alene innimellom, men hun må som regel bysses i søvn da, eller hun sovner ved puppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det mest geniale jeg har gjort på lenge er å lage skikkelig skittentøysystem; alt sorteres med en gang i ulike beholdere. Når en beholder er full, er det bare å hive alt i den i vaskemaskinen. Sparer meg for mye arbeid, og er veldig tidsbesparende. Føler meg litt som Bree Van de Kamp med det systemet. :ler:

Jeg skjønner at du dropper alt av husvask til samboeren kommer hjem, SmallTalk, men jeg tror også det er enklere når man kun har en.

Føler at jeg må ordne litt her når jeg har en til å tenke på - flere klær som skal vaskes, og mer oppvask og rot - men for all del, det er ikke akkurat krystallrent her nei....

Helt enig, Soon. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, både mannen og jeg er forkjøla :( og jeg har så vondt i halsen at jeg ikke har noe stemme i det hele tatt i dag.

Snuppa er forkjøla nok til å ha kort lunte og bli sutrete eller bråsint for det aller minste, men frisk nok til å herje, løpe, leke, rote og rope.

En veldig veldig slitsom kombinasjon.

:veslejenta: <-- meg

:forkjola: <-- mannen

:hoppe::balltre::skya::cry3::angry::frustrert::sur::bond::ball::krangle::bolledeig: <-- snuppa

Nå kjenner jeg at det hadde vært deilig om mine foreldre var hjemme fra ferie og kunne hatt snuppa et par timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har menstermin i dag :) UL-termin er ikke før på lørdag. Føles ikke ut som om noe er igang, men magen er veldig lav og hodet var nesten festet for en uke siden. Får bare vente og se når Lillebror har tenkt å komme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger vi på sykehuset fortsatt. Hadde permisjon natt til søndag. Var godt å sove hjemme :)

Det følges med på vekta til N hver gang jeg ammer. I går gikk hu ned litt og i dag har hun gått opp litt.

Legen ville at vi skal være her til i morra. Håper vi snart kan reise hjem ;) ensomt å være her alene selv om samboeren er her mest mulig. I dag er han tilbake på jobb etter høstferien i forrige uke. Teller timer til han kommer å besøker oss.

Det har vært så stille på denne tråden de siste dagene. Noen flere som har født? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe føding her enda ;)

Vært på sjekk på sykehuset pga disse evinnelige maseriene. Fikk målt 3 cm åpning, men 1,5 cm skjededel. Hun tøyde en del (auauau!) og sa hun regnet med fødsel i løpet av uka. Hvis ikke ville hun at min vanlige jordmor skulle tøye mer på timen til torsdag.

Jeg var i alle fall moden nok til at om jeg hadde vært 40 uker i dag, og ikke bare 39+0 så hadde hun bare tatt vannet.

Etterpå ble det kake og kaffe på kafé med mannen og nå er jeg tilbake i sofaen, har en del vonde tak. Og merker godt at hun har gjort et eller annet oppi der for det murrer godt nå. FØDEKLAR! :ler:

Håper de finner ut av hva som plager deg og N snart da, sykehuset er et fryktelig kjedelig sted å være. Satser på at N begynner å legge på seg skikkelig og at dere får komme hjem snart.

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det er din tur snart, Kvist! Krysser fingrene for at det ble litt fart i sakene da du ble tøyet. :duskedame:

Håper det går seg til, tinylene! :klem:

Mielove: Så spennende! Hold oss oppdatert, da!

Her går det stort sett greit, bortsett fra at det fortsatt gjør veldig vondt i den ene puppen når vi ammer. Den ser ikke sår ut eller noe, så jeg vet ikke helt hva dette kan være. Har fått time på ammepol i morgen. Jeg hadde ingen problemer med ammingen av eldstemann, så det føles litt som en nedtur å trenge hjelp denne gangen. Men nå kjenner jeg at det skal bli sååå deilig å få hjelp!

Mini er en skikkelig rolig sovebaby. På det lengste har hun sovet 7 timer i strekk. Bare synd at hun ikke sover så lenge på den tiden jeg sover. :fnise: Men hun sover ofte tre timer i slengen om natta, så jeg klager ikke. Jeg var litt bekymret for henne en stund, siden hun sover så mye, men ble beroliget da helsesøster var på hjemmebesøk. Mini går fint opp i vekt, og da er det bare å la henne sove og nyte tilværelsen med en rolig baby. Det virker som hun har litt mageknip av og til, men det varer aldri lenge om gangen. Litt knebøy og tøy, og så kommer det en dose i bleia, og så roer hun seg igjen.

I formiddag var mini våken tre timer i strekk. Det er første gang! Så da fikk vi prøvd litt styrketrening (mageleie), og hun løftet og snudde hodet, flinke jenta mi. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ammingen gått i stå. Frøkna klarer ikke å ta skikkelig tak uten skjold, så vi har brukt det. Så kom melkesprengen og hun fikk masse mat, men puppene var store, tunge og ømme. Leste at man ikke skal pumpe seg fordi man da bare øker produksjonen, men heller håndmelke og masere i dusjen. Det gav seg på høyre bryst i går, men venstre var fortsatt vondt. Så fikk jeg hetetokter, og fryseanfall om hverandre. Brystet er Stein hardt og frøkna klarer ikke suge ut noe, og om jeg prøver å masere og håndmelke kommer det ingenting. Pumper jeg kommer det noen få drypp, that's it.

Tok tempen i går. Og la meg med 38 i feber, våknet i dag og hadde vondt og føler meg kokt. Tempen er nå 40,2, brystet verker og jeg har mest sannsynlig fått betennelse! Ringte legen og gråt, så skal dit om en times tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig brystbetennelse. Hadde en crp på 180.. Fått pencilin og beskjed om å amme eller pumpe så ofte som mulig. Det viktigste er å få det ut... Auuuuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det hørtes ikke noe godt ut! God bedring, Orchideae!! :kose:

Timen min hos ammepol ble utsatt til i morgen pga sykdom. Men jeg biter tenna sammen og klarer å amme uten å gå helt i frø. Har funnet ut at det gjør mindre vondt å amme når jeg legger mini i tvillingstilling på den vonde puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Marikke og Orchideae :klem:

Det høres ikke godt ut med brystbetennelse altså :(

Vært på 6 ukers kontroll idag, S er 4710g og 53cm - mot 3045g og 48cm ved fødsel - spiser bra ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis hadde frøkna gått opp bra. Hun veide 3180 ved fødsel, akkurat 3000 da vi reiste hjem på lørdag. I dag veide hun 3210. Så hun spiser iallefall godt.

Takk for alle "god bedringer". :) Nei, brystbetennelse er ikke godt. Heldigvis kunne jeg regne med at det ville bli bedre allerede i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 + 4 i dag og vært på kontroll til jordmor.

Fortsatt høyt blodtrykk og jeg skal på enda en kontroll til legen på fredagen.... :sjokkert:

Håper og krysser fingrene for at det er sjans i havet om å få til en fødsel i helga, eller helst før....

Ingen murringer eller antydninger til at småen har planer om å komme ut å hilse på.

Tror jeg har laget et altfor godt "hjem" til han i magen i grunn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennendes tr.heimspia! 39+5 her og heller ingen murringer som tyder på nærstående fødsel. Så må vel vente litt til. Bare kynnere innimellom. Syns likevel det er færre kynnere nå enn tidligere i svangerskapet. Skulle tro det ville være omvendt ;-)

Gruer meg litt til fødsel jeg nå. Må muligens føde alene (dvs uten mannen der. Helt alene er man vel aldri, hehe.) Noen som har erfaring med "alenefødsel"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennendes tr.heimspia! 39+5 her og heller ingen murringer som tyder på nærstående fødsel. Så må vel vente litt til. Bare kynnere innimellom. Syns likevel det er færre kynnere nå enn tidligere i svangerskapet. Skulle tro det ville være omvendt ;-)

Ja det er helt likt her også. Har hatt mye kynnere/maserier fram til forrige uke, men nå er det helt stille.

Det betyr vel bare at det er en stund igjen før fødselen starter mon tro...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...