Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tatt meg en tur til det fødesenteret. Det så jo kjempefint ut. Og med jordmors vurdering på at du er lavrisiko, og bare fem minutter til sykehuset høres det jo trygt og godt ut.

Selv hadde jeg lyst til å føde på jordmorstyrt avdeling på sykehuset her, men det får jeg ikke lov til på grunn av mye blødninger sist. Her er det bare en heistur i mellom avdelingene da, så sånn sett er det jo ikke langt. At de ikke tilbyr epidural ser jeg ikke på som noe problem, jeg brukte ikke det sist og synes helt ærlig at den nåla virker mye mer skremmende enn fødselssmerter. Normalavdelingen her har badekar på noen av rommene da, brukte litt i begynnelsen sist men måtte opp på grunn av stresset baby. Håper å kunne få føde i vann nå, det virker så deilig å ha en litt "lettere" kropp også under pressriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun hatt en vaginal fødsel, måtte klare meg med vakuum uten epidural da jeg hadde for stor åpning - men tror jeg ville hatt muligheten hvis jeg hadde valget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bentebent: Jeg har født begge mine i vann. Første gangen fødte jeg på jordmorstyrt avdeling uten mulighet til epidural, men det var rett ved vanlig fødeavdeling. Dermed føltes det ikke risikabelt. Denne gangen fødte jeg på vanlig fødeavdeling på et annet sykehus, men brukte ikke medisinsk smertelindring. Jeg anbefaler vannfødsel på det aller sterkeste, men det fordrer så klart at smertene er noenlunde håndterlige, samt at alt går ukomplisert for seg.

Jeg har glemt alt det andre jeg skulle kommentere. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvist: Jeg kan ikke engang si at jeg kjente at epiduralen ble satt. De setter lokalbedøvelse først og epiduralen etter at denne har fungert som den skal. Da synes ihvertfall ikke jeg at det gjorde noe vondt. :)

Nå skal det sies at smertene fra leveren min var såpass vonde at jeg gladelig hadde kastet meg ut ruta dersom noen hadde sagt at det ville fungere, så min definisjon av å "vondt" skal kanskje tas med en klype salt... Veneflonen som ble satt rett før var ihvertfall vesentlig vondere enn epiduralen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SmallTalk: Enig med deg ang. smerter fra lever og sånn da. Etter en god del gallesteinsanfall og leverproblemer for noen år tilbake ble fødselssmerter mange hakk mindre skremmende. Joda, det var jo vondt, men fullt håndterbart.

Den behandlinga livmora mi fikk av fire legehender etter at den bare blødde og ikke ville trekke seg sammen derimot, da ba jeg om smertestillende og fikk et eller annet intravenøst. Husker ikke hva, men det gjorde smertene en god del mindre og hodet mitt tåkete og surrete. Tipper det var et eller annet morfinpreparat. Men da var jo babyen ute og i pappaens armer, så det var bare min kropp som måtte bearbeide "dopet". Jeg har bare svake minner fra den stunden de holdt på da, husker at mannen satt i en stressless med babyen i armene, husker en hårete mannlig legearm stikkende ut mellom beina mine og den andre mannearmen og to damearmer som klemte utenpå samt veldige smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååå! Har så nedpress nå at jeg ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg! :O

Lykke til :)

Håper nedpressen fører til rier og dermed fødsel. Krysser fingrene for deg!

Ellers kan du alltids finne senga eller sofaen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag! :daane: Dette er herved et sutre-innlegg. Jeg har hatt maserier/murringer/kynnere hele dagen. Mange har vært så vonde at jeg bare har måttet holde meg fast og puste meg gjennom dem. Og flere ganger har intervallene gått nedover, men så har det roet seg igjen. Men den lengste pausen jeg har hatt i dag var på ca en halvtime. Ellers har det stort sett vært 8-15 minutter imellom slagene. Så innmari slitsomt! Ringte føden ved en anledning, og ble enig med jordmor at jeg skulle være hjemme og ta det med ro til intervallene nærmer seg fem minutter.

Jeg vet jeg har sagt at babyen godt kan bli der inne til termindatoen, men hvis det fortsetter sånn som dette, så synes jeg heller hun kan komme ut nå. ;)

Orchideae: :kose: Jeg stemmer for at vi begge to føder det neste døgnet! :5:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orchideae: :kose: Jeg stemmer for at vi begge to føder det neste døgnet! :5:

Og jeg! Går med modningsrier jeg også og begynner å bli mektig lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi satser på fødsel alle tre!! :) Har fremdeles litt nedpress til tider, og det er noe som skjer i magen med litt mellomrom. Prøver å ta tiden og det varierer med 10 minutter og 30 minutter mellom og varer alt fra 30-60 sekunder.. Magen strammer seg ikke, men det er noe som skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nedpress her også i dag, men er nok mest fordi at jeg har vært "veldig" aktiv i dag... Gått tur med hunden i ulendt terreng 2 ganger, og sparket fotball med han. Kanskje ikke så lurt, men men. Holder på å lage litt lørdags kos til oss, og resten av kvelden blir tilbragt på sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt vonde kynnere med ca 10 minutters mellomrom og de har vart mellom 30 og 60 sekunder siste timen.. Men har dabbet litt av, har vel kun hatt en den siste halvtimen nå.. :/ Håper på å våkne av rier, jeg! God natt! :)

Fullmåne i kveld også. Får håpe det har noe å si......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God natt og lykke til Orchideae!

Blir nok ikke noe føding på meg denne helga. Det hjelper tydeligvis ikke å ville det så sterkt, det er ikke jeg som bestemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig da. Håper det tar seg opp igjen.

Her gikk jeg på vekta i dag. Opp 3 kg på tre dager. Hva i alle skal det bety da? Var veldig veldig tørst i går, og drakk masse vann, men kan faktisk ikke merke noe særlig til mer vann i hender og føtter heller.

Ellers har det vært nok en natt med smerter og dårlig søvn. Nå er jeg så sliiiiiiten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...