Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Marikke: jeg stiller ganske likt som Soon, hadde ks forrige gang og er også å regne som førstegangsfødende. Men jordmor har sagt at jeg kan fint ringe føden når ting begynner å skje, og så avtale med de igjen om når jeg skal ringe tilbake igjen, og da er det gjerne 5-10 minutter mellom riene og vi får beskjed om å dra på sykehuset. Men man skal hvertfall ikke være redd for å ringe føden for tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar, jenter. Jeg regner jo med å få litt flere beskjeder på neste legekontroll, men har fortsatt hengt meg opp i "reglene" fra første graviditet, med å ringe føden når det er fem minutter mellom riene. Det ble jo uansett ikke aktuelt, siden fødselen til slutt ble satt i gang. Så jeg er også nybegynner på dette med fødsel som starter hjemme og ta tiden på rier og sånn. Håper babyen kommer når hun skal så jeg får oppleve en naturlig fødsel denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er spennende! :)

I dag var jeg hos legen, og da hun satte opp ny time er den i slutten av september. Det var litt rart når hun sa "jeg sier lykke til, sånn i tilfelle". Hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes massevis av rietellere på nettet og som apps, så man slipper heldigvis å ta tiden selv. Bare å trykke start og stopp (og ikke minst å huske på det), også fikser SW'en resten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes massevis av rietellere på nettet og som apps, så man slipper heldigvis å ta tiden selv. Bare å trykke start og stopp (og ikke minst å huske på det), også fikser SW'en resten. :)

Dette vil jeg også ha :)

Har prøvd å søke på appsene på både fødsel, rier og slikt, men ingen treff.

Du vet ikke hva en av rietellerne heter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil jeg også ha :)

Har prøvd å søke på appsene på både fødsel, rier og slikt, men ingen treff.

Du vet ikke hva en av rietellerne heter ?

Søkte på contraction på app store, og fikk opp flere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heeeelt tyst i magen nå, ikke noe action på gang sålangt i kveld.

Hvordan er det hos deg, honning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null action her, har stilnet helt :(

Jaja, er jo ikke på termin enda da, så kan vel kanksje ikke forvente annet.

Ble iallefall ikke sikker barnehageplass da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er det værste stedet her heller med barnehageplass - ser jo noen i oslo etc som har bedt om å få ks og igangsetting etc for å sikre seg plass...

Men vet ikke om man får plass i samme barnehage som søsken fordet da... men den tid den sorg.

Fortsatt temmelig stille her, men har vært på loppis og gått endel i sentrum idag, så kanksje det kan starte noe :gjeiper:

Har myye mer utflod enn jeg har hatt tidligere i sv.skapet da, håper det også er et tegn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er det værste stedet her heller med barnehageplass - ser jo noen i oslo etc som har bedt om å få ks og igangsetting etc for å sikre seg plass...

Men vet ikke om man får plass i samme barnehage som søsken fordet da... men den tid den sorg.

Fortsatt temmelig stille her, men har vært på loppis og gått endel i sentrum idag, så kanksje det kan starte noe :gjeiper:

Har myye mer utflod enn jeg har hatt tidligere i sv.skapet da, håper det også er et tegn :ler:

Kan utfloden kanskje være slimproppen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt, aner liksom ikke om den kommer som mer fast - og skal den ikke gjerne ha litt iblandet blod også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg endelig blitt utskrevet fra barsel etter elleve dager. Nå skal jeg bo på pasienthotell og løpe frem og tilbake og amme hver tredje time. Det er travelt!! Står på venteliste for familierom på nyfødtavdelingen - da vil jeg være mye nærmere og det vil gjøre ting litt enklere.

Sprader for øyeblikket rundt i nettoen på hotellrommet for å lufte meg! Fant ut det kunne være greit for såre brystvorter, operasjonssår og (seriøst) bleieutslett!! Herregud! Jeg har nå gått med bind i elleve dager og har blitt helt sår siden jeg ikke har tatt pauser. Har liksom ikke hatt lyst å gå uten da det blør i hytt og pine (amming/pumping gjør jo også sitt). Jeg har kun brukt tampong de siste ... 15 årene, så jeg er ikke vandt til det!!!

Men gu det er deilig å ha baby!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bruke tampong under renselsen?

Skjønner de første dagene dersom det er veldig mye utflod, men håper jeg kan bruke tampong etter hvert?

Jeg synes det er ekkelt med bind, liker ikke "bleierumpe" :fnise:

Ja, en liten bagatell, men likevel....

Lurer på hvor mange her inne som venter barn i oktober rundt meg? (21)

Har inntrykk av at dere fleste venter innen noen få uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man bør bruke tampong på en god stund pga infeksjonsfare. Det gikk i nattbind en god stund, og da har det ÅR siden sist jeg hadde brukt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er det lurt å ha noen pustende tøybind liggende. De er tykkere enn engangsbind, men føles mer som å ha på seg truse siden det ikke er plast i dem.

Hater selv den klamme bindfølelsen og bruker menskopp til vanlig. Men kopp kan man heller ikke bruke ved renselsen. Var glad jeg kunne veksle mellom engangs og tøy etter fødsel sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...