Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Uffda. God bedring til guttene dine, Ciara! :kose: Håper du får tatt vare på deg selv oppi det hele.

Endret av Marikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poden hadde ikke magesjau! Jippi. Så han er glad og fornøyd i barnehagen, mens far (som har magesjau) og jeg sløver på sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til jm i morra, er da 39+3.

Har et lite håp om at hun sjekker modning, men er ikke sikkert på om de gjør det før man er over termin...

Har stadig mye kynnere på kvelden og litt på dagen, og så stikker det endel nedi der på dagen.

Noe må det jo være, og det at jeg får kynnere som blir litt sterkere ved brystvortestimulering, tyder vel også på at det modnes iallefall - eller hva tror dere?

Begynner bare å bli så lei... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jammen ikke hva jeg skal tro om kynnere, jeg. Her om dagen satt jeg med regelmessige kynnere hvert 7. minutt i en time. Måtte google litt for å berolige meg selv. Og det er visst ikke uvanlig med regelmessige kynnere som ikke fører til noe som helst. (Jeg har jo ikke lyst til å føde riktig ennå ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos jm i dag jeg. Alt såg bare bra ut, men jeg blei ikke sjekka for modning. Det gjør de på overtidskontroll her... Masriene har gitt seg her, og jeg har igrunn begynt å innstille meg på at jeg kommer til å gå overtid.

Lykke til i morgen, Soon. Får håpe de sjekker modning hos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende dager på alle her :)

Jeg skal til JM i morgen jeg og. Da er jeg vel på 38+2...

Hun har i utgangspunktet ikke tenkt å sjekke meg for modning, for jeg har time igjen i uke 40, men jeg er så utrolig lei.

Jeg vil både ha han ut og ikke ha han ut :) Jeg vil ha igjen kroppen min, samtidig som jeg er livredd for hva som møter meg.

Kjenner ingenting (ellers så vet jeg ikke hva jeg skal kjenne etter), men føler at jeg er på stedet hvil med alt av evn. modning.

Endret av Illicitus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Så spennende å følge med her fremover nå som det er så mange av dere som er så tett på fødsel :)

Marikke: jeg har også hatt regelmessige kynnere, faktisk ved tre anledninger de siste par ukene. I helgen kom de med 5 minutters intervaller i nesten to timer. Men jeg googlet det, og det ser ut til at det ikke er så helt uvanlig, og at så lenge det gir seg igjen og ikke gjør vondt så betyr det sannsynligvis ikke noe m.h.t fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kynnere har ikke vært regelmessig, de bare er der og det er mange av de liksom :ler:

Snakka litt med tinylene som bruker samme jm som meg, og det virker nok ikke som hun kommer til å sjekke modning i morra, men jeg kommer nok til å spørre henne, med den grunn at jeg har hatt såpass masse med kynnere - så får vi se hva hun sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager for mange her inne! :)

Her er vi begynt å bli utålmodige på vesla ankomst. Gleder oss sånn! Per definisjon er jeg i dag høygravid og hun kan egentlig være her om 4 uker, noe vi krysser fingrene for, men vet at det også kan gå 8(!) uker. Men det er heldigvis maks også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jm.

Alle tester var bra og hodet var såvidt festet.

Hun ville ikke sjekke modning, så da får jegbare gå og gruble frem til det evnt blir fødsel.

Har ny time om en uke, på termindato.

Hatt voldsomt mye kynnere idag, bare fra jeg stod opp kl 08, til timen hos jm kl 09.30, kunne jeg telle 15 kynnere... Tok ikke tiden i mellom, men det var nesten konstant, men ikke vondt da.

Har etter timen også hatt endel, men ikke så mange som i dag tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg går også rundt og teller dagene til jeg kan kalle meg "høygravid". Tre dager igjen nå, hvis jeg har telt riktig ;)

Det nærmer seg barnehagefrist, så det blir spennende å se om det er noen flere her som rekker den. Selv har jeg tenkt at hvis knøttet skal komme tidlig, så får hun vær så god komme nå, eller så får hun holde seg der inne til termindatoen. Har ikke lyst til å miste noe av permisjonen. Og dessuten skal vi overta det nye huset til uken, og jeg vil så gjerne få ordnet og innredet litt før babyen melder sin ankomst.

Edit: To dager igjen til jeg er høygravid. Jeg har akkurat innsett at det ikke er onsdag i dag ...

Endret av Marikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende hos deg nå, Soon. Får håpe at disse kynnerne er tegn på at ting er på gang, og hvis ikke er det nok modning som skjer og da er de nok heller ikke forgjeves. Det er nok mange jordmødre som ikke vil sjekke modning før termin ja, for å ikke gi falske forventninger.

Her har masriene avtatt igjen, tror jeg kjente littegrann i går kveld igjen, men det er nesten ikke noe å snakke om. Har fått veldig vondt i symfysen/skambeinet i dag så det er ubehagelig å gå, og er glad for at det ikke har kommet før nå. Jeg skal heller holde ut det i opptil 2-3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jm mente det tydet på at livmora jobbet og forberedte seg, så da får vi satse på at det er rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM timen her gikk og bra. Hun kjente noe skjedde i magen min, men jeg kjenner ingenting av de såkalte kynnerene...

Prøvene var helt fine, men hun sa ingenting om noe modning eller noe. Kjedelig :P

SFmål i uke 38+2 var 36...

Kjentes ut som en normalstor baby der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg egentlig hatt keisersnitt, men isteden så er knerten (som jeg er på nippet til å døpe om til Lille Knirk) 3 uker gammel. Det er litt rart å tenke på...

Nå er det familiestund på sofaen. Samboeren ligger og sover med knerten på brystet sitt, og jeg ser på Spania Rundt og nyter freden og roen så lenge den varer. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her var sf-målet 34,5 - akkurat på den røde streken, 39+3 idag.

Så rart å tenke på , SmallTalk - 3 uker allerede!

Hvordan går det med amming (hvis du ammer da) og andre rutiner, har det falt på plass enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste rutinene vi har foreløpig er at jeg og knerten sjelden er oppe før kl 10 om morgenen og at han får vitaminer to ganger om dagen, ellers så svever det meste annet i det blå... ;) Vi begynner å se hva som fungerer og ikke fungerer, men noen faste rutiner har vi ikke kommet oss inn i enda.

Amming, ja... Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å amme, og pga formen til oss begge så ble det ikke til at det var noen vits i å prøve på noe før dag 6, men da var det i grunnen snakk om "plug-and-play". Frem til da så var det først sonde som var tingen, så kopp og deretter flaske. Nå er det en miks av bryst og flaske, og han har ikke noe problem med å veksle mellom disse to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan syns du ks-såret har vært da?

Vondt enda, eller gikk det seg fort til?

Godt å høre at dere kan veksle litt på både pupp og flaske da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig så får han vitaminer og litt melk på flaske hver kveld av samboeren, så da holder vi ihvertfall treningen i gang. Jeg synes ihvertfall det er veldig greit at han spiser av flaske også for da blir det litt enklere med barnevakt når vi føler oss klare for det. Og ikke minst så gjør det at jeg kan ta meg en dag vekk fra samboeren og knerten når jeg føler meg klar for det. :)

Det eneste jeg merker nå er at huden rundt arret er ganske så øm og at skråmusklene er litt støle. De første dagene var de værste, men det tror jeg er fordi formen var elendig pga forgiftningen og at sårhelingen gikk en del tregere enn vanlig pga dette. Arret ser ihvertfall ut til å bli mer eller mindre usynlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...