Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Kvist:

Jeg kjenner meg fryktelig igjen i hva du skriver.

Som førstegangsfødende så synes jeg det er litt i vel overkant "plagsomt" å være gravid nå.

Jeg tenker at jeg er jo "kun uke 31", og burde dermed ikke klage for det er så mange som er kommet lengre enn meg.

Jeg er møkklei! Lei etter 2-3 måneder med smertehelvette pga bekkenløsning. Lei av å ikke få sove fordi det er vondt uansett liggestilling. Lei av å sitte fordi det fortsatt er ømt, og gudene veit at det å stå oppreist kan ta knekken på meg.

I tillegg til bekkenløsningen så har det kommet masse nedpress og trykk i magen. Kjennes ut som om minstemann prøver å borre seg ut i blandt i bekkenet, samtidig som han tar fraspark i øvre del av magen.

Spark og bevegelse er koselig det, men han begynner å bli så sterk nå at hele magen og halve meg dermed rister og er øm.

Du er nok ikke dårlig til å takle dette, ei heller alene.

Det er bare ikke noe som man "får lov" til å klage over :)

Virker iallefall slik.

Virker som om det er forventet at vi skal storkose oss, stråle og elske kroppen vår for at vi kan bære fram et barn. Jeg misliker kroppen min til en slik grad som jeg aldri trodde skulle være mulig. Forferdelig tanke, ja. Og jeg hater å måtte inrømme det, men jeg misliker virkelig å gå gravid unsure.png

Ja, belønningen er stor og helt sikkert verdt det til slutt, men når jeg står midt oppe i det så innser jeg at dette trolig blir et alenebarn :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff.. Jeg kan ikke si annet enn :klemmer:

Jeg synes selv det blir mye klaging og det har forsåvidt han hjemme også påpekt. På en måte så "har jeg jo lov", men det er ikke slik at jeg "må" klage siden jeg er gravid. Jeg har hatt et relativt lett svangerskap ser jeg, sammenlignet med noen her. Og det høres ikke mye kjekt ut. Likevel har vi mennesker (les jeg) en tendens til å klage selv om det kunne vært så mye verre.

Jeg er trett for tiden - veldig trett. Føler ikke jeg gjør annet ennå gå på jobb, spise, sove og vente på helg, for da kan jeg sove mer.. Har vært så trett i det siste at jeg ikke har giddet trene i det hele tatt. Skal tilbake til legen i morgen og måle blodtrykket. Dersom det enda er høyt er det mulig jeg må medisineres for det. Og da har jeg lest at jeg blir enda trettere!! Så det skal bli interessant..

Jeg skal prøve å ta meg sammen og ikke klage så mye, for jeg tror jeg skal sette pris på at jeg har det såpass bra som jeg har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemmer til alle som trenger det! :hug:

For de fleste er det slitsomt å være gravid, og det er ikke mange jeg kjenner som "nyter" magen og svangerskapet heller. Jeg veksler mellom å synes at tilstanden er helt grei og pyton, og jeg må si at jeg gleder meg til å kunne være lett i kroppen igjen og ikke føle meg om Keiko. Mannen og jeg holder på å le oss i hjel hver gang vi finner på sengesprell siden jeg ikke akkurat er grasiøs om dagen. :fnise: Ellers kjenner jeg meg veldig igjen i det du skriver Soon; det er så kjipt å være så begrenset mtp. barn(a) man allerede har.

I går kveld fikk jeg en god del regelmessige modningsrier (ca ti minutter mellom hver), men det roet seg ned utover natten. Jeg holdt på noen dager med det med snuppa også, så jeg har jo et håp om at det skal skje noe ila. uken. Én uke igjen til termin i dag. :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ett vis godt å høre at det ikke bare er meg som sliter litt med tanker og begrensninger i forhold til lillegutten...

Kjenner jeg allerede er lettere til sinns nå som han er i bhg idag, og at jeg gleeder meg til han kommer hjem i ettermiddag, og at jeg da har fått gjort litt småtteri i huset, og samtidig er uthvilt til han kommer.

Da skal vi bare kose oss :hjerte:

Mannen og jeg har 1 års bryllupsdag idag - blir en tur ut og spise en dag i løpet av uken - det skal bli deilig med litt kjæreste tid!

Så spennende med modningsrier, Englefjes - kjennes de som vanlige rier?

(ikke at jeg vet hvordan det heller kjennes ut, men er nysgjerrig :gjeiper: )

Tenk at du er èn uke unna termin, og flergangs - da kan du jo være 3 barnsmor innen du aner det :hoppe:

38 uker idag og kjenner spenningen bygger seg opp her også ;)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med modningsrier ja, får håpe det skjer noe i løpet av de nærmeste dagene da.

Gratulerer med bryllupsdagen, Soon! Hørtes koselig ut å feire med ut å spise. Har lyst å gjøre det samme en av de nærmeste dagene siden vi ikke fikk komt oss ut på vår bryllupsdag i sommer.

Jeg er forresten også 38 uker i dag (eller i går) ifølge min egen termin. Stort sett har jeg syntes at det har vært greit å gå gravid, kanskje pga at jeg ikke har hatt for mye vektøkning og dermed blir ikke alt så tungt. Men dager hvor ryggen og bekkenet har vært vrange er ikke morro, og nå syns jeg ting er tungt, jeg orker lite, og jeg har lyst til å bare klage. Så jeg er glad det snart er over. Har jeg maks uflaks og går 10 dager over tida til UL-terminen, så blir jeg vel satt igang på bursdagen min også, håper jeg slipper det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar på det forrige skrev. Ordene har roet meg litt ned. Ser forysatt bare fett og problemer med hva jeg må ta opp igjen etterpå, men håper jeg er en av de som går ned av å amme...

Og gratulerer med gutten, Smalltalk!! Det hørtes skummelt ut, men håper alt går bra fremover :)

I dag har jeg så ømt.underliv. Når jeg er på do så kjenner jeg det er ømt, som om man hadde en skikkelig runde i senga i natt (dessverre ikke) ;) Er det starten på modning? Og de to siste dagene har hoftene satt sitt spor. Diare og.. Husj beklager detaljer.

Hvordan har dere vært med PMS og hvordan dere er nå? Jeg har aldri hatt PMS og er ikke i noe utpreget form hormonell nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også veldig godt hva du mener Soon. Det er mye mer slitsomt denne gangen. Og jeg har også konstand dårlig samvittighet ovenfor gutten min. Jeg er veldig streng mot han for tiden, og skal ingenting til før jeg blir irritert på han. Heldigvis er pappaen veldig flink å leke med han og ta litt mer ansvar.

Kvist: Jeg tror nok smerter fra spark har mye å si i forhold til hvor morkaken er. Da jeg var gravid sist sparket N meg så hardt at jeg hadde tårer i øynene flere ganger. (morkaken var da på bakre vegg) Denne gangen er det mye mindre vonde spark og har til tider lurt på om alt er bra der inne da han virker så mye roligere enn N var. Men jeg har morkaken på fremre vegg og kjenner nok ikke sparkene like godt denne gangen...

Jeg har generelt sett hatt et vanskligere svangerskap denne gangen så jeg håper nå bare på lettere fødsel og unge uten kollik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar på det forrige skrev. Ordene har roet meg litt ned. Ser forysatt bare fett og problemer med hva jeg må ta opp igjen etterpå, men håper jeg er en av de som går ned av å amme...

Og gratulerer med gutten, Smalltalk!! Det hørtes skummelt ut, men håper alt går bra fremover :)

I dag har jeg så ømt.underliv. Når jeg er på do så kjenner jeg det er ømt, som om man hadde en skikkelig runde i senga i natt (dessverre ikke) ;) Er det starten på modning? Og de to siste dagene har hoftene satt sitt spor. Diare og.. Husj beklager detaljer.

Hvordan har dere vært med PMS og hvordan dere er nå? Jeg har aldri hatt PMS og er ikke i noe utpreget form hormonell nå..

Har selv også hatt diaré i noen dager så kan hende det er for å tømme kroppen litt før fødsel. I morgen starter permisjonen min men har vært hjemme siste uka med sykemelding. Er sliten og føler meg litt utmattet, men har bare gått opp 7 kg så har ikke veldig mange kilo for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jm sa at mange fikk diare før fødsel, men da var det relativt nærme forestående, men det tviler jeg på at jeg er.. Føler at ting har "stoppet opp her".

Aner ikke om jeg bare har smerter i magen pga diare eller om det er mensmurringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jm sa at mange fikk diare før fødsel, men da var det relativt nærme forestående, men det tviler jeg på at jeg er.. Føler at ting har "stoppet opp her".

Aner ikke om jeg bare har smerter i magen pga diare eller om det er mensmurringer..

Blitt rolig her også nå. Trodde det var noe på gang av smertene i helga, men ser ut som det roer seg litt nå. Er i morra akkurat 3 uker til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har termin ganske likt vi.. Spennende, men jeg føler alle har så mye tegn, men jeg har lite/ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har termin ganske likt vi.. Spennende, men jeg føler alle har så mye tegn, men jeg har lite/ingenting!

Kommer nok plutselig til å skje noe hos deg også :) håper på at det skal være litt rolig her fremover dersom hu ikke har tenkt til å komme snart. :) når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntrende ord :) Føles litt bedre når jeg ikke er alene om å slite med smerter og vonde tanker.

Terminklubb er gode greier å ha :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de herlige barna vi får da, dere :)

Dagens beste samtale med toåringen:

Jeg: Nå skal vi gå i barnehagen straks.

Han: Ha med leke.

Jeg: I vogna? Ok, du får hente en.

Han: Ha med alle lekene.

Jeg (ler): Alle? Det går ikke an.

(Han løper avgårde og fyller barnevognsetet med fem småbiler, en lastebil og en buss.)

Jeg: Oi. Nå er det ikke plass til rumpa di i vogna lenger.

Han: Oi. Nei. Ikke plass bussen kanskje.

Jeg: Nei.

Han: Vekk bussen. Buss vente hjemme.

Jeg: Ja.

(Han tar vekk bussen.)

Han: Oi. Vekk lastebilen. Vente hjemme også.

Jeg: Ja, nå kan bussen og lastebilen vente sammen.

Han: Ja.

(Fjerner lastebilen også.)

Han: Ha det, bussen, ha det, lastebilen. Tomme (=kommer) snart!

Hehe. Hvem sier man ikke kan ha det gøy med helt hverdagslige episoder :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de herlige barna vi får da, dere :)

Dagens beste samtale med toåringen:

Jeg: Nå skal vi gå i barnehagen straks.

Han: Ha med leke.

Jeg: I vogna? Ok, du får hente en.

Han: Ha med alle lekene.

Jeg (ler): Alle? Det går ikke an.

(Han løper avgårde og fyller barnevognsetet med fem småbiler, en lastebil og en buss.)

Jeg: Oi. Nå er det ikke plass til rumpa di i vogna lenger.

Han: Oi. Nei. Ikke plass bussen kanskje.

Jeg: Nei.

Han: Vekk bussen. Buss vente hjemme.

Jeg: Ja.

(Han tar vekk bussen.)

Han: Oi. Vekk lastebilen. Vente hjemme også.

Jeg: Ja, nå kan bussen og lastebilen vente sammen.

Han: Ja.

(Fjerner lastebilen også.)

Han: Ha det, bussen, ha det, lastebilen. Tomme (=kommer) snart!

Hehe. Hvem sier man ikke kan ha det gøy med helt hverdagslige episoder :)

Herlige ord fra en barnemunn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er godt å vite at man ikke er alene ja :)

Nå har jeg ligget ei stund og kjennt på lillejenta i magen som beveger seg masse, og jeg er usikker på om det er kynnere eller bare det at hun presser så hardt. Det er ikke så veldig behagelig, og mye trykk nedi bekkenet. Har kjent det sånn som dette et par dager nå, og iblant hugger det skikkelig til. Har kjent littegrann stikking i bekkenet også i kveld som jeg ikke har kjent før. Det kan nok være sånn som dette ei god stund før fødselen setter igang, men samtidig klarer jeg ikke å la være å lure på om det kan skje noe de nærmeste dagene. Vanskelig å ikke tenke på det nå syns jeg, selv om det lureste er å ikke tro og håpe for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt, Ciara!

Det minner meg om en samtale jeg hadde med toåringen her om dagen. Hun ville ha potetgull, og strakk ut armen og sa "æh, æh" på sutremåten.

Jeg: Kan du spørre pent?

Hun: "Ja."

Jeg: "Vil du ha potetgull?"

Hun: "Ja".

Jeg: "Kan du si potetgull?"

Hun: "Ja"

Jeg (peker på potetgullet): "Hva er det?"

Hun: "Fiskebolle."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toåringer er bare herlige!!! :rulle:

Får da gårsdagens dype samtale med frøkna her også:

- Mamma, veit du ka?

- Nei?

- Ikke æ heller! (rå latter)

De er så rare!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...