tr.heimspia83 Skrevet 15. august 2012 #1041 Del Skrevet 15. august 2012 I går kveld var det plutselig 7 jenter hjemme hos meg når jeg og samboeren kom hjem fra kino. De hadde fikset babyshower for meg og prinsessa ble så overrasket for ante ingenting Så herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 15. august 2012 Forfatter #1042 Del Skrevet 15. august 2012 Herregud - jeg har så smått begynt på sykehusbagen!!! Funnet fram endel klær og lagt frem iallefall, så det er da en begynnelse. Utrolig hvor vanskelig det skal være å få ting gjort. Har fått oss tørketrommel, så nå er jeg på vask nr 2 idag og så herli å slippe å okkupere hele vaskerommet med tørkestativ med sengetøy i flere dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 15. august 2012 #1043 Del Skrevet 15. august 2012 Det å pakke den bagen sitter langt inne kjenner jeg også ja Flink du er som er igang nå da, Soon! Skal prøve å begynne i morgen eller fredag er planen. Og tørketrommel er gull verdt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 15. august 2012 #1044 Del Skrevet 15. august 2012 Var hos legen i dag igjen. Antok at blodtrykket hadde gått ned igjn fra 140/95 på mandag, men smalt heller til med 150/100 og spor av proteiner i urinen for første gang. Han ringte derfor føden for å spørre om de ville jeg skulle komme inn. De ville det, så da bar det inn til sykehuset hvor jeg hadde samtale med jordmor, ultralyd og CTG. Hun sa at alt ser fint ut og at litt proteiner i urinen var ok. Hun sa også at blodtrykket var noe legen måtte se på og evt medisinere. Så så langt ingen svangerskapsforgiftning Men må innrømme jeg var ganske varm i hodet når jeg kjørte til sykehuset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 15. august 2012 #1045 Del Skrevet 15. august 2012 Var hos legen i dag igjen. Antok at blodtrykket hadde gått ned igjn fra 140/95 på mandag, men smalt heller til med 150/100 og spor av proteiner i urinen for første gang. Han ringte derfor føden for å spørre om de ville jeg skulle komme inn. De ville det, så da bar det inn til sykehuset hvor jeg hadde samtale med jordmor, ultralyd og CTG. Hun sa at alt ser fint ut og at litt proteiner i urinen var ok. Hun sa også at blodtrykket var noe legen måtte se på og evt medisinere. Så så langt ingen svangerskapsforgiftning Men må innrømme jeg var ganske varm i hodet når jeg kjørte til sykehuset! Så ekkel følelse det måtte være! Skjønner godt at topplokket blir litt varmt når man får beskjed om å komme inn for sjekk pga blodtrykket og proteiner i urinen ja... God bedring Og TAKK LOV for at ting så helt fint ut likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 15. august 2012 #1046 Del Skrevet 15. august 2012 Godt at alt gikk fint ja, ablaze! Det hadde vært veldig surt og stressende å bli innlagt nå allerede, 32 uker på vei, så får håpe du styrer unna svangerskapsforgiftnig resten av svangerskapet også. Du skal vel kanskje på ny kontroll igjen om ikke så lenge da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 16. august 2012 #1047 Del Skrevet 16. august 2012 Ja var godt å høre at alt så bra ut. Har en kontroll om to uker igjen, så regner med at det er raskt nok. Hadde vært kjedelig å bli lagt inn nå ja. Jormor mente at sv.sk.forg. normalt skjedde enten rundt uke 26 eller 38, så det var faktisk få som fikk rundt uke 32 (av en eller annen grunn). Men det er godt å ha en fastlege som følger opp så nøye Får bare prøve å ta det helt med ro og holde trykket nede :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 16. august 2012 #1048 Del Skrevet 16. august 2012 Hadde eggehvite i urinen min(det er proteiner?) og bakterier da jeg var hos legen i forrige uke. Men blodtrykket er helt fint. Har så vidt litt hevelser i ben og fingre. Var hos jordmor i går, og da var bakterier og eggehvite borte. Så ingen alarm om svangerskapsforgiftning ennå. Moren min fikk det da hun gikk med meg, og det kan jo være arvelig, så er glad for at det ikke var fare på ferde allikevel. I dag skal jeg til legen igjen, skal ta en blodprøve. Jeg har rhesus minus og må ha ekstra blodprøve i uke 32 og 36. Og en sprøyte rett etter fødsel.Jeg gruer meg så ekstremt til blodprøven. Ganske latterlig i grunn, da jeg om allerede 6 uker kan ha vært igjennom en fødsel. Men jeg har så veldig sprøyteskrekk. Det er ikke det at det gjør vondt, men jeg liker det ikke.Blir svimmel, kvalm og kaldsvetter. Må ligge når de stikker viss ikke er jeg redd for å gå ned for telling. Ellers går vaskemaskinen for fult i dag. Vi har arvet utrolig masse tøy, og det er vi supertakknemlige for. Jeg har to kusiner, og der har vi arvet noen poser, dessuten har jeg et fadderbarn (min kusinens datter) og der arvet vi to søpplesekker. Så hittil har jeg vasket 7 maskiner med arvetøy. Og i går kom jammen ei mor i barnehagen med MASSE arvetøy også. Så nå er det det som går i maskinen. Blir nok 3 maskiner med babytøy i dag også. Kanskje unødvendig å si at vi ikke har kjøpt så masse tøy? Mye av det vi har fått er jo tilnærmet ubrukt. Babytøy i små størrelser blir ikke slitt ut på samme måte som når barna er større.. I tilegg har vi arvet stelleveske, flasker og brystpumpe av ei på jobben, leker, babycall +++.. Blir helt overveldet av hvor gavmilde folk er. Jeg spør gang på gang "er du heeeelt sikker på at du ikke skal ha noe for det?" og de svarer at "NEI! Så lenge vi får se vesla når hun kommer, er det betaling nok i seg selv!". Tør virkelig ikke tenke på hvilke summer vi har spart på andres gavmildhet. Men det er MYE. Vi har så masse tøy i størrelse 50 og frem til 1-2 år at vi ikke vet helt hvor vi skal gjøre av alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 16. august 2012 #1049 Del Skrevet 16. august 2012 Hadde eggehvite i urinen min(det er proteiner?) og bakterier da jeg var hos legen i forrige uke. Men blodtrykket er helt fint. Har så vidt litt hevelser i ben og fingre. Var hos jordmor i går, og da var bakterier og eggehvite borte. Så ingen alarm om svangerskapsforgiftning ennå. Moren min fikk det da hun gikk med meg, og det kan jo være arvelig, så er glad for at det ikke var fare på ferde allikevel. I dag skal jeg til legen igjen, skal ta en blodprøve. Jeg har rhesus minus og må ha ekstra blodprøve i uke 32 og 36. Og en sprøyte rett etter fødsel.Jeg gruer meg så ekstremt til blodprøven. Ganske latterlig i grunn, da jeg om allerede 6 uker kan ha vært igjennom en fødsel. Men jeg har så veldig sprøyteskrekk. Det er ikke det at det gjør vondt, men jeg liker det ikke.Blir svimmel, kvalm og kaldsvetter. Må ligge når de stikker viss ikke er jeg redd for å gå ned for telling. Ellers går vaskemaskinen for fult i dag. Vi har arvet utrolig masse tøy, og det er vi supertakknemlige for. Jeg har to kusiner, og der har vi arvet noen poser, dessuten har jeg et fadderbarn (min kusinens datter) og der arvet vi to søpplesekker. Så hittil har jeg vasket 7 maskiner med arvetøy. Og i går kom jammen ei mor i barnehagen med MASSE arvetøy også. Så nå er det det som går i maskinen. Blir nok 3 maskiner med babytøy i dag også. Kanskje unødvendig å si at vi ikke har kjøpt så masse tøy? Mye av det vi har fått er jo tilnærmet ubrukt. Babytøy i små størrelser blir ikke slitt ut på samme måte som når barna er større.. I tilegg har vi arvet stelleveske, flasker og brystpumpe av ei på jobben, leker, babycall +++.. Blir helt overveldet av hvor gavmilde folk er. Jeg spør gang på gang "er du heeeelt sikker på at du ikke skal ha noe for det?" og de svarer at "NEI! Så lenge vi får se vesla når hun kommer, er det betaling nok i seg selv!". Tør virkelig ikke tenke på hvilke summer vi har spart på andres gavmildhet. Men det er MYE. Vi har så masse tøy i størrelse 50 og frem til 1-2 år at vi ikke vet helt hvor vi skal gjøre av alt. Kjenner meg veldig igjen med det du sier angående sprøyteskrekk. Har dette selv og pleier alltid å svime av når jeg tar sprøyte. Men i graviditeten har det gått bedre. Har ikke svimt av pga sprøyte ennå, men må ligge når de stikker. Kjenner at det kan bli en utfordring på sykehuset da man kanskje må ha drypp gjennom hånda, men satser på at det skal gå bra. Kjenner at det begynner å ta litt på humøret at ikke toppene mine er lange nok lenger. Flere topper jeg ikke kan bruke pga da henger magen utenfor :/ men er heldigvis bare maks 4 uker igjen til hu er ute :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 16. august 2012 #1050 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg har sprøyteskrekk, men ikke blodprøveskrekk, av en eller annen grunn. Men jeg er mye mer pysete ift smerter enn jeg pleier. Hadde det sånn i forrige svangerskap også. Blir ikke like mye napping av øyebryn o.l. som vanlig, for det gjør jo vondt! Så gøy å arve så masse tøy, Orchideae! Folk er snille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. august 2012 Forfatter #1051 Del Skrevet 16. august 2012 Vært hos jm idag og blodtrykk, urin, hjerteslag og vekst var helt topp Hun kjente på leie og hodet er ned, men ikke festet - hun ringte allikevel til gyn/poliklinisk pga min engstelse for leie, etter seteleie sist - så i morgen skal jeg på UL og få se snuppa igjen. Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 16. august 2012 #1052 Del Skrevet 16. august 2012 Vært hos jm idag og blodtrykk, urin, hjerteslag og vekst var helt topp Hun kjente på leie og hodet er ned, men ikke festet - hun ringte allikevel til gyn/poliklinisk pga min engstelse for leie, etter seteleie sist - så i morgen skal jeg på UL og få se snuppa igjen. Gleder meg Så bra at alle prøvene var helt topp Skal nok bli godt for deg å få trygghet med leie i morgen og i tillegg å se jenta deres igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 16. august 2012 #1053 Del Skrevet 16. august 2012 Så bra at du får en ekstra UL, Soon! Skjønner godt at du er engstelig for seteleie. Jeg har også vært hos jordmor i dag. Alt så fint ut. Knøttet ligger i hodeleie, og jm sa at hun lå så godt nede i bekkenet at hun ikke ville være forundret om jeg fikk meg en overraskelse ift når babyen kommer. Jeg har liksom bestemt at babyen skal komme på termindatoen eller litt over, men jeg må kanskje revurdere litt. Hb hadde også steget masse, så nå kan jeg legge bort jerntablettene. Jippi! (Jeg kan ikke fordra jerntabletter ...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 16. august 2012 #1054 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg har vært hos jm i dag og Han satt godt fast i bekkenet. Ikke mulig å rikke han Full aktivitet! SF målet mitt var 34 i dag og han var normalt stor visstnok.. Alle prøver var fine. Jeg har gått opp 700 g på en måned, så ikke ille til tross for ekstreme mengder vann plutselig. Spent på når han.kommer. Ingenting som tyder på noe den nærmeste tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 16. august 2012 #1055 Del Skrevet 16. august 2012 Her føler jeg mer begrenset. Begynner å bli sliten nå, og her om dagen begynte det å flimre for øynene i blant. Blodtrykket er helt greit, men legen valgte å sykemelde meg noen dager. Det har vært fantastisk å ta med ro i dag, merker at formen ikke er som ellers. Det siste døgnet har magen sunket, og jeg merker økt trykk på symfysen. Kan kanskje håpe på at fødselen ikke blir altfor sen denne gangen Å, gleder meg til å få baby igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 16. august 2012 #1056 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Jeg har også flimring. Legen mente det kunne være (svangerskaps)migrene, men jeg har bare fått hodepine annenhver gang - mulig flimringen har sammenheng med det høye blodtrykket...? Ja eggehvite er det samme som proteiner, Orchidae. Men jordmor sa at det ikke nødvendigvis gjrde noe å ha litt. Hun sa også at det vanlige var å få sv.sk.forgiftning enten rundt uke 26 eller 38 - ikke 32 som vi er i. Så det går mest sannsynlig helt greit Endret 16. august 2012 av ablaze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 16. august 2012 #1057 Del Skrevet 16. august 2012 Ja eggehvite er det samme som proteiner, Orchidae. Men jordmor sa at det ikke nødvendigvis gjrde noe å ha litt. Hun sa også at det vanlige var å få sv.sk.forgiftning enten rundt uke 26 eller 38 - ikke 32 som vi er i. Så det går mest sannsynlig helt greit Her er blodtrykket helt fint, og er heller ikke veldig hoven i ben og fingre, bare litt. Og proteinene var ikke i urinen i går, så da satser jeg på at det går fint med oss begge. Men er litt ekkelt når ikke alt er "plankekjøring"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 16. august 2012 #1058 Del Skrevet 16. august 2012 Så bra at det går fint med alle sammen. Jeg har også vært til jordmor i dag. Alt så bra ut utenom litt ketoner i urinen. Så jeg drikker vist ikke nok, for tror ikke det er mangel på mat siden jeg har gått opp ca 8 kg til nå (noe jordmor syntes var i meste laget) Fra neste uke skal jeg jobbe hjemefra 2 dager, så kun vanlig jobb 3 dager i uken de neste 5 ukene, og så er det permisjon på meg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. august 2012 Forfatter #1059 Del Skrevet 16. august 2012 HÆ? Syns jm 8 kg var mye i uke 31/32?? Jeg hadde gått opp 13 kg i uke 32, og hun har ikke nevnt det engang. Gått opp 15 kg totalt nå i uke 37, heller ikke noe som er nevnt fra jm sin side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. august 2012 #1060 Del Skrevet 16. august 2012 Dette er tydeligvis den store jordmor-dagen, har vært der jeg også Alt sto bare bra til her også, hodet er også i leie, men tror ikke det er helt festa (men det er visst normalt at det ikke blir helt festa når man har unge fra før). Det skal mye til for at hun snur seg nå hvertfall, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå