Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Jeg ble helt kald når jeg nå etter noen dager vekk går innpå terminklubben og leswr dette. Etter å ha lest tråden i tillegg...

All medfølelse, omtanke og mange klemmer til dere, Sobril! Så forferdelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snufs.. Til tross for at jeg ikke aner hvem du er, har jeg tenkt på dere i hele dag, Sobril!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her!

En venninne av meg opplevde det samme for et halvt år siden, så jeg vet en del om hvor grusomt det er. Selv om jeg tror man aldri helt kan forstå det med mindre man har erfart det selv :(

Det setter jo livet og graviditeter veldig i perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele dagen har vært rar etter å ha lest om det grusomme som har skjedd deg, Sobril. Tenker masse på dere. Håper dere for all mulig hjelp dere kan få. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En månedstid igjen for noen av oss nå - hvordan er formen damer?

Her er det tyngre og tyngre for hver dag syns jeg, tung mage med stikkinger nederst når jeg går, vondt bekken og håpløst å få på seg bukse/sokker/sko i en normal stilling - gleder meg veldig til å få ut lillejenta nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mye om dagen.

Litt små panikk på hva som venter meg. Hvordan skal jeg klare å ta vare på et helt nytt menneske, jeg som knapt har skiftet en bleie i hele mitt liv.

Redd for å bli ødelagt og hvordan kroppen blir.

Derimot er jeg som deg, klar for å få igjen kroppen min (selvom jeg kommer til å savne sparkene!), så skal det blir godt å bare kunne få reise seg normalt opp igjen fra sofa og slik. Magemusklene er jo helt svekket! Hehe. Eller bare kunne løfte og gjøre ting som jeg tok som selvfølge før...

Formen er egentlig bra ellers har jeg innsett. Er jo i godt driv hver dag, men trenger mer søvn da, så prøver å sove uten og ha dårlig samvittighet for mange timer "lating".

Har begynt å tenke litt på forberede fødselsbagen, men synes bare det å skulle handle bukser er vanskelig. Vil jo se noenlunde OK ut, til tross for at komforten er i høysete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig så var det veldig greit sist å gå rundt i løse bukser, litt "finere" joggebusker etc og en enkel trøye man lett kan amme i, på sykehuset.

Tror jeg kommer til å bare slenge med noen komfortable klær, det er ingen som "forventer" at man skal være så innmari shina på barsel - men kan hende det er annerledes for meg som er annengangs, jeg har liksom vært der før :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var formen tipptopp helt til for et par dager siden. Da fant blodsukkeret mitt ut at det skulle begynne å tulle. Jeg hadde jo en helt fin glukosebelastning for et par måneder siden, men nå i helgen målte jeg flere totimersverdier over genseverdien. Jeg hadde ikke spist store mengder søtsaker heller, bare brødskiver med søtt pålegg. Har ikke kommet gjennom på telefonen til legen i dag, så jeg vet ikke helt hva som skjer videre.

Ellers er jeg i god form. Litt småplager fra bekkenet (klarer ikke å gå noe særlig lengre enn 500 m), og litt hoven i anklene. Ganske varierende humør også. Men i det store og hele føler jeg meg frisk og rask.

Husk pakke med store nok klær i fødebagen, da, jenter ;) En grei tommelfingerregel er at man kan bruke de samme buksene som da man var omtrent 6 måneder på vei. Ellers vil jeg anbefale slippers som man bare kan putte føttene i. Det ikke noe særlig å tasse rundt på sykehuset i sokkelesten, og ikke alltid så greit å bøye seg for å ta på sko heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5 uker igjen for min del, og nå begynner jeg virkelig å bli lei!

Sliter med mage- og ryggsmerter på natten og sover stort sett elendig og oppstykket. Ikke så moro å våkne av at man har så vondt at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg. Skal heldigvis til legen om et par dagers tid, så da skal jeg ihvertfall ta opp dette, for dette orker jeg ikke lenger.

Ellers så har det begynt med nedpress og stikkinger her også. Og vondt nederst i livmora. Har ihvertfall pakket ned klær i sykehuskofferten en gang for alle nå, og der ligger det to joggebukser og ei pysjbukse. Konklusjonen min er at komfort går over stil på sykehuset. Har lagt ned noen vanlige bomullsgensere også, så totalt sett så blir det ikke så halvgærnt bare jeg tar på meg litt sminke i tillegg. Har stort sett gått sånn kledd de siste ukene, så noen dager fra eller til spiller ingen rolle for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIgnerer den, SmallTalk - komfot over stil ;)

Jeg tar en dag av gangen nå hva gjelder jobben, jobber fortsatt 50% men nå er det så tungt at jeg for hver dag vurderer 100% sykemelding - legen er heldigvis enig med meg om å bare si fra, så ordner vi det.

Ingen som takker meg i etterkant hvis jeg sliter meg ut iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir komfort over stil her også. Jeg har ikke begynt å tenke så mye på hva jeg skal ha med enda, men har tenkt å planlegge det de nærmeste dagene. Engangs ammeinnlegg er handla inn og er hvertfall et must, det hadde jeg ikke i starten forrige gang, så kjære måtte handle det for meg. Og så har jeg lurt på om jeg snart skal legge et tisselaken under strekklakenet i senga om eventuelt vannet går i senga.

Ellers er formen ok her om dagen så lenge jeg kan sove halve dagene og ta ting i mitt tempo. Spesielt vondt i ryggen når jeg sitter i bilen eller sofaen, og lite overskudd til å leke med gutten min etter barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar en dag av gangen nå hva gjelder jobben, jobber fortsatt 50% men nå er det så tungt at jeg for hver dag vurderer 100% sykemelding - legen er heldigvis enig med meg om å bare si fra, så ordner vi det.

Ingen som takker meg i etterkant hvis jeg sliter meg ut iallefall...

Det var som hos meg, så jeg ble fult sykmeldt fra mandag som var. Jeg var innom jobb i dag for å hjelpe de med noe de ikke fikk til, og merket jeg både mistet humør og ble ultrasliten av den lille tiden jeg var der.

Hjelper nok ikke på at det er dårlig miljø der og jeg har mistrivdes den siste tiden. Jeg skal ikke tilbake etter permisjon!!

Jeg var på butikken i dag for å handle noen klær til sykehuset siden jeg har 1 (!) joggebukse og den er lysegrå, så tenkte å handle da, men det var jammen ikke lett å finne noe..

Topper var det mer av, for da kan man jo bare kombinere med lang cardigan ellernoe over, men jeg har ikke funnet noe pr. nå.

Komforten står fremst ja, men jeg er nok såpass forfengelig at jeg vil ha klær jeg føler meg vel i... og som kan brukes etterpå og når vi kommer hjem.

Sko tenkte jeg kanskje crocs? De kan man jo å dusje med noe jeg sikkert vil siden jeg ikke er så glad i offentlige bad slik.

Trenger man å ta med seg egne truser? Noen sier at de anbefaler det, men er Bjørn Borg boxerene store nok, eller er det nok å bruke de nettingtrusene man får..?

Mye tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man å ta med seg egne truser? Noen sier at de anbefaler det, men er Bjørn Borg boxerene store nok, eller er det nok å bruke de nettingtrusene man får..?

Jeg syntes nettingtrusene var gode, jeg. De er jo superelastiske, og presser ikke noe sted. Og så er det plass til de gigastore bindene man må bruke i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall pakket ned mine egne boksere og har intensjoner om å bruke dem så fort jeg kommer meg ut av sykehusklærne etter keisersnittet. Jeg hater virkelig de nettingtrusene, føler generelt sett at klærne man får på sykehuset virkelig gjør en syk, så her er det mine egne klær som blir tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ang truser, så tror jeg at jeg brukte litt både og sist, men jeg var jo på sykehuset i 6 dager da, så var greit å ha litt å velge i. Denne gangen satser jeg på rask hjemreise.

Noe jeg har kjøpt og tenker å ta med i bagen, er ammeskjold - ble såååå sinnsyk sår på brystvortene sist, slet jo med det i maange måneder, så nå skal jeg skåne meg selv litt fra første stund tenkte jeg - eller iallefall ha mulighet til det også på sykehuset hvis jeg merker det blir fort sårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet permisjonen i dag. :nigo: Derfor har jeg vært hos fotpleier og fått stelt undersåttene etter alle kunstens regler. :nigo:

Formen er fin, selv om jeg er elendig til å kjenne på hvor mye energi jeg egentlig ikke har. Jeg brenner mao. av all energien på en gang, plutselig tar den slutt, og så sitter jeg der helt gåen. Men det er vel ikke noe ukjent problemstilling som høygravid. :)

Ang. sykehusklær så gjør jeg vel det samme som sist; tights, lange og ammevennlige singletter og lange skjorter/cardigans til å ha over. Joggebukse bruker jeg ikke. :jolie::fnise: Tar med meg Birckenstocksandaler og et par Havaianas flip-fopper (sistnevnte til dusjing, jeg endte opp med fotsopp etter sist fødsel :sprettoy:); sist hovnet jeg veldig opp i føttene etter fødsel så sko som er lette å få på seg er alfa og omega. Trusemessig så brukte jeg bare egne truser, bortsett fra de første timene etter fødsel, så jeg regner med at jeg gjør det samme nå også. Men det var faktisk ikke nettingtruser jeg fikk da, det var mer en Up&go-aktig sak som jeg la ekstra bind inni. De fikk meg til å føle meg så ulekker at jeg gikk over til boksere ganske kjapt. :ler: Jepp, jeg er forfengelig, og sminken MÅ med i bagen.

Det er helt rart at det er tre uker til termin. Jeg er drittlei, men samtidig håper jeg at det drøyer et par uker iallefall før lillebror ankommer. Jeg har selvfølgelig masse igjen å fikse siden jeg som seg hør og bør har utsatt alt til nå. :rolleyes: Og så er det godt å ha litt tid for seg selv, merker jeg. Jeg er ganske introvert i utgangspunktet, men er enda mer introvert nå. Kanskje det er kroppens og sinnets måte å forberede seg på å ikke få være alene på mange uker (måneder)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mye om dagen.

Litt små panikk på hva som venter meg. Hvordan skal jeg klare å ta vare på et helt nytt menneske, jeg som knapt har skiftet en bleie i hele mitt liv.

Jeg skjønner tankene dine veldig godt. :troest: Om det er en trøst, så hadde jeg aldri skiftet en bleie før i hele mitt liv før vi fikk barn, men det gikk ikke mange bleieskiftene før det føltes som denmest naturlige ting i verden å gjøre.

Det er en enorm omveltning å få barn, men det er også ganske forunderlig hvor fort man venner seg til ansvaret. Og det er mye moro! Jeg er overhodet ingen babyperson (selv om jeg så klart synes det er fantastisk med disse små nurkene), og skulle, om det hadde vært mulig, gjerne fått barn ferdig utlevert som toåringer. Men, i motsetning til sist, så vet jeg nå at alt går seg til, og alt er bare for en periode, selv om hvor håpløst og bedritent alt kan føles der og da. Det blir bra, Illicitus! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner tankene dine veldig godt. :troest: Om det er en trøst, så hadde jeg aldri skiftet en bleie før i hele mitt liv før vi fikk barn, men det gikk ikke mange bleieskiftene før det føltes som denmest naturlige ting i verden å gjøre.

Det er en enorm omveltning å få barn, men det er også ganske forunderlig hvor fort man venner seg til ansvaret. Og det er mye moro! Jeg er overhodet ingen babyperson (selv om jeg så klart synes det er fantastisk med disse små nurkene), og skulle, om det hadde vært mulig, gjerne fått barn ferdig utlevert som toåringer. Men, i motsetning til sist, så vet jeg nå at alt går seg til, og alt er bare for en periode, selv om hvor håpløst og bedritent alt kan føles der og da. Det blir bra, Illicitus! :klem:

Signerer denne - Illicitus, dette kommer til å gå kjempefint!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...