Ciara Skrevet 29. juli 2012 #901 Del Skrevet 29. juli 2012 Skriver under på det Kvist sier. Klarte ikke helt å tro på det før jeg opplevde det selv, men sånn føles det for meg i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #902 Del Skrevet 29. juli 2012 Ingen strekkmerker her forløpig, fikk heller ingen i forrige svangerskap. Er uansett ikke noe man får gjort med det, og kommer de, så får man som flere her sier, se på det som "minner"/merker etter å ha fått ett fantastisk barn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 29. juli 2012 #903 Del Skrevet 29. juli 2012 Det er nok helt riktig det dere sier. Bare veldig sårt for en som har komplekser for kroppen i utgangspunktet. Hvordan synes dere andre magene er nå? Forandrer det seg noe? Form, fasong og følelser? Vet ikke hva jeg skal kjenne etter, men føler en del ubehag -i- magen..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #904 Del Skrevet 29. juli 2012 Syns magen har sunket litt, og så har jeg fryktelig mye ubehag i magen, særlig når jeg ligger. Som nevnt før her, kjennes det ut som jeg får hold/sting i begge sidene når jeg ligger flatt, så sitte/ligger. Ellers er det jo mye kynnere som kan være ubehagelige, har generellt mye vondter nederst mot underlivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 29. juli 2012 #905 Del Skrevet 29. juli 2012 Magen min har også sunket litt. Jeg kjenner den hviler mot lårene nå når jeg sitter. Og så begynner sparkene å bli ganske harde Har kjent litt smerter i bekkenet/symfysen - liker ikke det. Usikker på hva trening som evt kan hjelpe mot det. Klarte ikke finne noe på nett. Får bare fortsette å trene og håpe at ting ikke blir værre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 29. juli 2012 #906 Del Skrevet 29. juli 2012 Jeg vil tro (og håper) at et fødebrev er personlig. Jeg skal skrive et fødebrev sammen med min jordmor pga litt angst i forhold til selve fødselen. Slik jeg forstod så er det et brev man leverer til jordmor når man kommer på sykehuset, og jordmora leser det sammen med legen (e) som skal behandle deg. De vil prøve å følge brevet så godt de klarer og fødselen tillater det. Det er iallefall mitt intrykk, og håper det ikke blir noe høytlesning nei Jeg har forsåvidt de samme 3 punktene som deg, og tror ikke at de vil være noe problem å få ordnet med Tror det ville vært værre om det hadde stått punkt for punkt hvilke smertelindring, hvor og når på døgnet og slike ting... Dersom du sliter veldig med angst rundt fødselen så burde du be om henvisning til ei jordmor på sykehuset slik at du får pratet med de før fødselen. På Riksen så fikk jeg ihvertfall beskjed om at de var glade for at de som virkelig har fødselsangst ble henvist dit slik at det var mulig å ta grep i forhold til dette, og eventuelt legge en "slagplan" sammen med ei jordmor der. Jeg vil tippe at dette gjelder de fleste sykehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 29. juli 2012 #907 Del Skrevet 29. juli 2012 Jeg kan meldt om magesmerter her også, og aller værst er det på natten. Mellomgulvet står konstant i spenn og begynner å bli direkte vondt. I tillegg så stråler disse smertene bakover i ryggen slik at jeg også får vondt i ryggen på det samme områdene i ryggen, og disse smertene forplanter seg videre nedover mot nyrer og bekken. Virkelig herlig! Eller ikke... Har blitt lite med søvn de siste nettene, og det eneste som fungerer når smertene setter inn er å stå og gå. Men når klokka blir 04 på natta og man begynner å bli så desperat av søvnmangel at man nesten begynner å grine, da er det begrenset hvor mye man orker å gå. I natt så ble løsningen Paracet og det tror jeg at løsningen blir fremover også dersom dette ikke gir seg snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #908 Del Skrevet 29. juli 2012 SmallTalk: Ja, man er jo nødt til å sove noe, så tror du gjør klokt i å ta paracet - ellers sliter du deg jo ut! Det værste her, syns jeg, er at 3 åringen som oftest kommer inn til oss på natta, og skal helst ligge klin inntil mamman sin - det er jo bare søtt, men når man ikke finner en behagelig stilling what so ever, så er det også litt slitsomt Får absolutt ikke den søvnen jeg trenger. Samtidig er det jo sååå verdt det, når man tenker på hvilken gevinst som venter oss etter disse 9mnd Prøver å tenke mest mulig på akkurat det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 29. juli 2012 #909 Del Skrevet 29. juli 2012 Nattesøvnen beholder jeg enda heldigvis Forresten, noen øvelser jeg har hørt hjelper, men hva vet jeg. Jeg har aldri prøvd de... http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=367564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 29. juli 2012 #910 Del Skrevet 29. juli 2012 Dersom du sliter veldig med angst rundt fødselen så burde du be om henvisning til ei jordmor på sykehuset slik at du får pratet med de før fødselen. På Riksen så fikk jeg ihvertfall beskjed om at de var glade for at de som virkelig har fødselsangst ble henvist dit slik at det var mulig å ta grep i forhold til dette, og eventuelt legge en "slagplan" sammen med ei jordmor der. Jeg vil tippe at dette gjelder de fleste sykehus. Jeg skal først på fødselsforbredende kurs hos jordmor på helsestasjonen, så har jeg en privat time med henne uken etter. Da skal vi sammen søke om å få en tur på sykehuset å snakke med de som jobber med fødselsangst-fødende Vi skriver vel et fødebrev sammen både jeg, min jordmor og de på sykehuset. Slik at iallefall de viktigste punktene blir på sort og hvitt Takk for tipset likevel om det er i gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. juli 2012 #911 Del Skrevet 30. juli 2012 Da er svangerskapskontroll vel gjennomført. Babyen har bra hjerterytme, jeg har bra blodtrykk, magestørrelsen er akkurat på den grønne streken (og jeg burde klare å la kompleksene roe seg ned litt) og vektoppgangen helt grei. Dvs, jeg er opp 15 kg nå i uke 32 og tok det opp med legen fordi jeg er litt overrasket over det - har levd ekstremt sunt de siste ukene, litt godteri på lørdager, ellers ingenting, dilla på grønnsaker og farris. Men klart, pga rygg og lavt energinivå blir det jo mindre aktivitet enn sist, til tross for at jeg passer på sønnen min. Jeg la på meg helt likt forrige gang også. Men når man da leser at optimal vektoppgang er 12 kg totalt, og jeg er 15 kg når jeg har to måneder igjen, vel... Men i følge legen er det ingenting å tenke på så lenge magen er normalt stor, jeg er sunn og frisk og jeg spiser sunt og variert. Det kan virke som om kroppen suger til seg disse kiloene uansett omtrent. Men heldigvis har jeg erfaring med at det går greit å gå ned i vekt igjen Neste kontroll blir hos jordmor om noen uker. Merker jeg gleder meg til det. Skal bli godt å snakke med noen som faktisk hører på det jeg sier og som har erfaring med det. Ellers er jo ikke fødsel noe man snakker med hvem som helst om - det tipper fort over i det for private, selv om det jeg er mest opptatt av å snakke om er det psykiske ved fødsel, ikke det fysiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 30. juli 2012 #912 Del Skrevet 30. juli 2012 Men i følge legen er det ingenting å tenke på så lenge magen er normalt stor, jeg er sunn og frisk og jeg spiser sunt og variert. Det kan virke som om kroppen suger til seg disse kiloene uansett omtrent. Men heldigvis har jeg erfaring med at det går greit å gå ned i vekt igjen Det tror jeg også. Jeg vet om de som har levd ekstremt sunt hele svagerskapet, på grensen til kaloriunderskudd, trent masse, og likevel gått opp mye, langt mer enn det du har gjort nå. Jeg tror rett og slett at det er så mange hormonelle prosesser som slår inn når man er gravid, og at kroppen overstyrer mye. Jeg tør ikke tenke på vekta nå etter to uker ferie med alt for mye snop. Jeg merker at jeg får veldig mye mer vann i kroppen når jeg spiser mye sukker (og karbo), så jeg har tjukke føtter. Jeg er vant til å ha senete føtter, så det er litt uvant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. juli 2012 #913 Del Skrevet 30. juli 2012 Jeg tør ikke tenke på vekta nå etter to uker ferie med alt for mye snop. Jeg merker at jeg får veldig mye mer vann i kroppen når jeg spiser mye sukker (og karbo), så jeg har tjukke føtter. Jeg er vant til å ha senete føtter, så det er litt uvant. Haha, ja! Jeg har til vanlig nærmest knoklete føtter, og det var et sjokk sist når man ikke kunne se et eneste bein i føttene lenger... Det eneste som passet var mannens flipflops. Skal bli spennende å se denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 30. juli 2012 #914 Del Skrevet 30. juli 2012 Jeg var kjempefornøyd med fødselsforberende kurs på Ahus forrige gang. Ikke fordi jeg lærte så mye nytt om fødsler (hadde lest ganske mye på forhånd), men fordi vi fikk se oss rundt på fødestua og barselavdelingen. Vi fikk se på fødesenga, lystgassmaskene, tang og vakuum-utstyr, epidural-nålen og mange andre ting som man kan komme i kontakt med under fødselen. Jeg ser heller ingen grunn til å grue seg til fødselen. Selv hadde jeg en fin fødselsopplevelse, og ble fortalt i ettertid at jeg hadde hatt en hard fødsel Hadde jeg visst at det skulle bli hardt, ville jeg jo gruet meg unødig. Men det kan være lurt å lese seg opp på det praktiske. f.eks. de forskjellige fasene av fødselen, vanlige typer smertelindring, tang og vakuum, hva som eventuelt skjer ved et hastekeisersnitt etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #915 Del Skrevet 30. juli 2012 Tror det med vekta er veldig individuelt. Jeg kan vel si at jeg har levd ganske så usunt egentlig dette svangerskapet, spist det jeg vil faktisk - syns sånn sett ikke 14kg er sååå mye, med tanke på at jeg la på meg 12 kg sist og tenkte mye mer på hva jeg spiste. Kunne jo sikkert unngått noen kilo ved å spise litt sunnere, men men, gjort er gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 30. juli 2012 #916 Del Skrevet 30. juli 2012 Jeg har levd sunt, trent og vært i mye aktivitet. Var i utgangspunktet både godt trent og slank før fødsel. Jeg har gått.opp ca +15 kg. Mye vann, men fortsatt +15 kg. Jordmor bekymrer seg ikke siden min BMI var rett over normal ved start, ungen er innenfor, jeg ser ikke +15 ut og alle verdier er bra... Skjønner ikke hvordan kiloen har kommet egentlig?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #917 Del Skrevet 30. juli 2012 Idag har jeg forresten unnet meg en "velvære" dag! Har vært hos frisøren og klipt meg og farget håret - sååå deilig! Og så har jo været endelig vært nydelig, så jeg har slappet av litt på verandaen og bare nytt dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 30. juli 2012 #918 Del Skrevet 30. juli 2012 Det hørtes deilig ut, Soon! Det tror jeg jammen jeg også skal gjøre når jeg er ferdig med flyttevask og pakking og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 30. juli 2012 #919 Del Skrevet 30. juli 2012 Så deilig, Soon! Jeg har frisørtime til uken. Jeg har ikke vært hos frisøren siden februar (!!), så en omgang med saksa i manken blir bra. Samt litt farge for å dekke den stadig økende forekomsten av grått hår. Jeg har helt bevisst ikke farget håret på et halvt år; jeg ønsker å komme litt mer tilbake til min naturlige hårfarge, samt at jeg ikke gidder farge håret før sommeren siden det, til tross for at det er mørkt, blir ganske solbleket om sommeren. Dessuten er det jo ganske greit å føle seg litt fresh når man går barseltiden i møte. Jeg satser på å være ganske brun og ha fin hårsveis, da er det ikke så ille med blå ringer under øynene og gulp og melk overalt. Sorry bimbosnakket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 30. juli 2012 #920 Del Skrevet 30. juli 2012 Veldig deilig med litt bimbosnakk da Snart er det baaaare fødsel, melk og gulp det går i her tenker jeg. Selv har jeg tatt blågrønn neglelakk på tærne, var såå fornøyd med å nå ned så jeg fikk det pent på. Uten å tenke på at når jeg akkurat nådde ned for å ta det på, ville magen være enda mer i veien uka etter når det er tid for å ta den av igjen. Hvorfor valgte jeg den knalleste fargen jeg har? Blir vel å få mannen til å gjøre det eller gå og få meg en skikkelig fotpleietime. Det vil i såfall være sjelden luksus for en student. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå