Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Merker også at varmen ikke er så bra - får plutselig ikke av meg ringer, så tyder på at det fylles på med vann i varmen...

Hvor mye har dere gått opp nå da?

Her er jeg vel på + 14 :forvirret:

Cm rundt magen er 108...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer, Illicitus!! :klem:

Her er det også hikke hver dag. Og hun kan holde på ganske lenge når hun først begynner å hikke. Kjempekoselig!

Jeg har gått opp 8 kg, og magemålet er (*hente målebånd*) 97 cm. 29 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, Illictus. :hug:

Jeg har ikke veid meg i ferien, med rett før ferien lå jeg på +11,5 kg (uke 35). Da hadde jeg akkurat gått ned 2 kg, men jeg tror det var pga. manglende matlyst og mindre vann i kroppen. Nå er nok de kiloene kommet på igjen grunnet feriespising ( :fnise:) og vann tilbake i kroppen.

Her hikkes det også ofte, og han lille fyren er generelt svært aktiv i perioder på dagen. Jeg begynner å kjenne på at jeg har lyst til å komme meg hjem fra ferie; det er snart bare fire uker til termin, vi er 65 mil hjemmefra og jeg synes det er litt skummelt selv om det er sykehus i nærheten her også. Så vi drar nok hjem igjen om en uke.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 uker i dag. Og maks 5 uker igjen! :)

Jeg har også begynt å få litt vann i kroppen nå. Tok av meg ringene mine for et par uker siden, og per dags dato så kan jeg bare glemme å få dem på igjen. Vekta har vært rimelig snill med meg, med ca 8 kg opp fra før-gravid vekt. Og magemålet mener jeg at jeg målte til 92 cm i går. :)

Halsbrann er en evig pine døgnet rundt og magen er konstant støl. Knerten ligger å dytter rumpa opp mot magesekken min, så å spise mer enn litt av gangen begynner å bli vanskelig. Halebeinet begynner å bli vondt, beina begynner å bli hovne, nattesøvnen begynner å bli dårlig og beskjeden om å ta det veldig med ro er gjeldende et par uker til... Jeg begynner å bli LEI!! sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei er vel ordet her i gården også, og jeg skjønner at når du må være i ro i tillegg, så blir man vel driilei rett og slett.

Men det begynner jo å nærme seg for flere av oss nå da, ikke lenge til førstemann skal ut i permisjon - det er vel deg, Englefjes - du er vel allerede i ferie/permisjon såvidt jeg har skjønt.

Akuurat 3 uker til jeg starter, men tviler egentlig på at jeg holder ut til da - så dårlig som jeg sover om nettene for tiden, så fungerer jeg ikke så godt på jobben, selv om jeg bare jobber 50%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ser det er flere som begynner å kjenne det på kroppen..

Jeg har hatt et relativt lett svangerskap, men har nå begynt med litt ymse. Er 29+2 med magemål 104cm og vekt + 17 kg. Det begynner å kjennes i ryggen ja.. Har fått en del vann i hendene og ser/kjenner nå tendenser i beina også. Er verst om morgenen, men den ene hånda forblir doven konstant.

Har fått raua i gir og begynt å trene igjen. Har stresset mye med hussalg, men nå venter vi bare på å legge ut på finn.no, så da kan jeg trene. Blir jo så som så med vekter, men med 17 kg ekstra så trengs det ikke så mye ;)

Jobber 100% enda og klarer ikke helt å overbevise legen/meg selv om at jeg må sykemeldes, for jeg er jo ikke syk (selv om det høres deilig ut med litt fri..!)

Har 11 uker igjen. Synes enda det er så lenge at fødsel er lang frem i tid. Men med hussalg og flytting inn i nytt så vil jeg tro at ukene kommer til å fly i august, og så er perm rett rundt hjørnet. Må komme meg i gang å søke om permisjon ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for kondolanser!

Jeg har vel +14 kg. Urk.

Mye vann! Hoven i bein og kropp hele dagen. Følt meg i god form og ting er enkelt frem til uke 30.

Nå vil legen at jeg ikke skal jobbe mer overhodet pga bekken og livmorhals etc., så nå er det bare å vente til babyen kommer.

Magemålet er på standby forresten. 104 cm..

Har dere bestemt navn? Vi har nå navnet i boks også.

Endret av Illicitus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Høres ut som om du får noen lange uker fremover. Får håpe du klarer å holde ut så lenge som mulig :)

Vi vet ikke kjønn, så jeg sier at vi skal ha både jente- og guttenavn klart. Jentenavnet er i boks, men sliter litt med guttenavnet.. Det er vanskelig... Likevel synes jeg at vi bør ha begge klart slik at vi ikke må stresse med det hvis det skulle bli en gutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har navn klart - skulle det vise seg at det er en gutt, så har vi noen å velge blandt der og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har navn vært klart siden rundt uke 20. :)

Og skulle det mot all formodning komme ut en jente så har vi navnet klart der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Uff, føler med alle dere som har så mye plager, og skjønner veldig godt at mange av dere gleder dere veldig til å være ferdige med svangerskapet!

Jeg er foreløpig fortsatt så heldig at jeg ikke merker noe til graviditeten utenom at magen vokser og at jeg kjenner masse spark og liv hver eneste dag :rodmer: Ikke engang nå som jeg er på ferie i sydligere strøk og ligger på stranda i 35 grader hver dag har jeg fått noe vann i kroppen eller noe som helst..!

Men jeg har gått opp mye, hadde gått opp 11 kg da jeg var på siste kontroll på mandag, noe legen min sa var litt over gjennomsnittet. Likevel synes det merkelig nok ikke noe særlig på meg, jeg får fortsatt fint på meg klærne mine fra før jeg ble gravid, til og med buksene får jeg på, jeg sliter bare med å få lukket dem igjen under magen (så derfor bruker jeg mammabukser ;) ) Magemålet mitt var 100 cm på mandag.

Vi har også navn klart, vi vet temmelig sikkert at det blir gutt, men har også jentenavn klart hvis ei lita tulle skulle dukke opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører alltid om at vi gravide får en slik "utstående navle" når vi går gravide.

Får alle dette?

Isåfall når skjer det?

Jeg er i uke 28 nå og synes overhode ikke navlen har endret seg iallefall? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått utovernavle, og nå er jeg 34 uker på vei. :)

Navlen har blitt litt mer strukket enn hva den er til vanlig, men de helt store endringene har den ikke gjennomgått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist fikk jeg aldri utovernavle, navlen ble bare nesten flat. Denne gangen har jeg hatt utovernavle i noen uker allerede, men magen er ikke større enn sist (tror jeg). Dvs., nav len står ikke ut hele tiden, av og til er den bare flat Snuppa har konkludert med at "mamma har ikke navle". :ler:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Målte og veide meg nå. Magemålet er 100 cm, og vekta er +13. Føler meg særdeles lite flott om dagen, selvtilliten er virkelig på bunn når jeg er gravid. Jaja, det er bare å holde ut i åtte uker til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en varm dag her på over 30 grader, men de påstår det skal bli kaldere til helga... Jeg veide meg nå nettopp og vekta viser +6,5kg, men tror nok en del av det er vann i kroppen. Fikk ikke på meg mine egne sko her i sted, så måtte ta på meg mannen sine sko... Heldigvis går hevelsen normalt ned over natta så skal prøve å veie meg igjen i morgen tidlig. Vet at 6,5 kg ikke er så mye, men da jeg har en del ekstra kg i utgangspunktet så håper jeg det ikke blir så mange flere kg. Magemål er 112 :hakeslepp:

Ellers så har jeg kjent veldig på trettheten i dag. Slet med å holde meg våken i bilen både til og fra jobb.(1 time hver vei) Skal etter planen jobbe 8 uker til før permisjon. Håper jeg greier å jobbe fra til da...

Endret av Bentebent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller som min lille er opptatt av om dagen: "Mamma ikke hull magen."

Så søt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...